Darts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Speelde Baetens mee?
Ja hij was bij de laatste 16 dacht ik maar hij heeft dan verloren (ik weet nog wel niet tegen wie, ik hoorde het via via).
De Q-school volgende week is sowieso belangrijker.

Hopelijk kan oa Mario ook een nieuwe tourkaart verzilveren, die kerel verdient dat.

Jeroen Cardon. Hoogste gemiddelde ooit volgens Mastercaller: 89.05
Dat moet nog aangepast worden dan :D Hij was alvast goed bezig deze week in de Modus Super Series.

Waar kun je de wedstrijden of q skool volgen?
https://tv.dartconnect.com/events/pdc
Hier kan je vanaf morgen alles volgen. De inschrijvingen staan er ook op maar kloppen niet volledig. Op de site van de PDC staan ze wel met de juiste namen al in fase 2 (spelers die hun kaart verloren + top 16 van challenge tour en development tour)

https://www.pdc.tv/news/2024/01/06/2024-pdc-qualifying-schools-final-entries-confirmed

Er zijn 30 tourkaarten te pakken. Ergens heb ik zien passeren dat er 17 kaarten zijn voor de EU Q-school en 13 voor de UK maar is nog niet bevestigd. Wel is het zeker dat er meer gaan zijn voor de EU want er zijn daar bijna 500 mensen ingeschreven terwijl er voor die van de UK ongeveer 330 zijn.

Als dat klopt zou de top 13 in EU nog een kaart krijgen en de top 9 in UK naast de 8 dagelijkse winnaars in fase 2. De standen worden zo goed als live hier geüpdatet :

https://www.dartsrankings.com/qschool-uk-first
https://www.dartsrankings.com/qschool-eu-first

Ik had wel gedacht dat er enkele spelers hun kaart gingen ingeven met dat ze vloertoernooien nu in de week worden gespeeld0. Niet alle spelers kunnen dat gemakkelijker regelen i.v.m. werk. En dan is er nog Adrian Lewis die sinds eind april niet meer heeft gespeeld en aankondigde tijdelijk te stoppen met darts.

Wel vreemd dat ze de kaart van Corey Cadby niet hebben afgenomen. Hij won vorig jaar zijn kaart maar heeft 0 events gespeeld. Voor de UK krijgt hij geen visum vanwege zijn strafblad maar door de toernooien in Duitsland is hij ook niet af gekomen. Zijn laatste filmpje op sociale media waarin hij iemand neermept zal ook niet helpen om een visum te krijgen.

En voor 2024 verhogen ze net als vorig jaar het prijzengeld voor de vloertoernooien :

Winner £15,000 (was 12000)
Runner-Up £10,000 (was 8000)
Semi-Finalists £5,000 (was 4000)
Quarter-Finalists £3,500 (was 3000)
Fourth Round Losers £2,500 (was 2000)
Third Round Losers £1,500 (was 1250)
Second Round Losers £1,000 (was 750)

Ja hij was bij de laatste 16 dacht ik maar hij heeft dan verloren (ik weet nog wel niet tegen wie, ik hoorde het via via).
De Q-school volgende week is sowieso belangrijker.

Hopelijk kan oa Mario ook een nieuwe tourkaart verzilveren, die kerel verdient dat.

Nja niet om ouwe koeien uit de gracht te halen, maar dit bevestigt toch ook mijn post van enkele weken terug wel een beetje.

Bon, alle respect voor Andy en hopelijk haalt hij zijn tourkaart deze keer, dat hij zich echt kan ontplooien in de PDC.

Trouwens wel goed dat ze het prijzengeld optrekken voor de vloertornooien, als ze het toch in de week gaan beginnen houden... Zo is de stap misschien kleiner om volledig pro te worden voor de twijfelaars...

Tja de kwalificatie voor een EuroTour is wel moeilijker geworden omdat er heel wat plaatsen wegvallen omdat de top 16 van de OOM automatisch nu gekwalificeerd is voor alle eurotours.. Wat geen positieve evolutie is vind ik. Voor het publiek van de eurotours dan wel..

Nja niet om ouwe koeien uit de gracht te halen, maar dit bevestigt toch ook mijn post van enkele weken terug wel een beetje.

Bon, alle respect voor Andy en hopelijk haalt hij zijn tourkaart deze keer, dat hij zich echt kan ontplooien in de PDC.

Trouwens wel goed dat ze het prijzengeld optrekken voor de vloertornooien, als ze het toch in de week gaan beginnen houden... Zo is de stap misschien kleiner om volledig pro te worden voor de twijfelaars...
De initiële discussie ging over wie van de Belgen het meeste kans zou gemaakt hebben om te winnen van MVG op het WK. Dimitri is duidelijk en veruit de beste Belgische darter maar die is mentaal nergens tegen MVG, Kim gooide amper 85 gemiddeld. De Baetens met zijn vorm op het WDF WK zou toen het meeste kans gemaakt hebben. Dat er hier sommigen dat gingen lezen alsof Baetens de beste Belg is en met de vingers in de neus een tourkaart zou halen of het makkelijk hebben op het PDC circuit is wat jullie er van gemaakt hebben.

Uiteindelijk staat Baetens van alle darters op p38 met een jaargemiddelde van 93,51.

Voor de rest bevestigd dat niks. MVG verliest ook gewoon op het WK tegen Scott Williams. Als uw tegenstanders tegen de 100 gemiddeld gooit kan je daar altijd van verliezen. Zeker in kortere formats.

Hij gooit hier nu ook weer 91 gemiddeld en verliest toch. Zijn tegenstanders checkt 155 uit in de laatste leg voor 5-4 wanneer hij op 60 stond te wachten. Dat is ook wel jammer aan het Q-school systeem. De loting bepaald zeer veel. Er zijn er geen 10 die bij de laatste 256 +90 gemiddeld gegooid hebben. Jessy Guyot (Belg) wint in die ronde met 59 gemiddeld tegen een andere Belg. bij de laatste 128 word er zelfs 5-0 gewonnen met een gemiddelde van 73.

Die gemiddeldes in de eerste ronde zijn echt wel dramatisch. Geen idee wat je daar gaat zoeken wanneer je nog geen 60 gemiddeld gooit.

Hoe zit dat nu eigenlijk met die Q school... Dat is meerdere dagen een tornooi toch met 2 wedstrijden, of ben ik mis? Dus als Andy Baetens bvb morgen 10-0 (2 matchen dus) wint zou hij bvb wel terug goed kunnen staan?

Hoe zit dat nu eigenlijk met die Q school... Dat is meerdere dagen een tornooi toch met 2 wedstrijden, of ben ik mis? Dus als Andy Baetens bvb morgen 10-0 (2 matchen dus) wint zou hij bvb wel terug goed kunnen staan?
Voor EU - Eerste 8 van elke dag plaatsen zich voor de final stage. Zo hebben diegenen die Andy en Xanti geklopt hebben zich na dag 1 al geplaatst (in dat op zicht hadden beiden géén goeie loting).

Je krijgt 1 punt bij 2 gewonnen matchen - 2 punten bij 3 - 3 bij 4 en 4 punten bij 5 gewonnen matchen. Win je ze alle 6 dan ga je automatisch naar de finale stage

Stefaan Henderyck (als enige Belg) heeft zich dus nu al geplaatst voor de final stage :D Goed gedaan kerel!

Dan de beste 59 83 die zich niet rechtstreeks plaatsen voor de final stage (na 3 dagen) mogen ook door.

Maar misschien ben ik verkeerd? Dat is alvast wat ik begrepen heb. Dus correct me if I am wrong.

Laatst bewerkt:
Voor EU - Eerste 8 van elke dag plaatsen zich voor de final stage. Zo hebben diegenen die Andy en Xanti geklopt hebben zich na dag 1 al geplaatst (in dat op zicht hadden beiden géén goeie loting).

Je krijgt 1 punt bij 2 gewonnen matchen - 2 punten bij 3 - 3 bij 4 en 4 punten bij 5 gewonnen matchen. Win je ze alle 6 dan ga je automatisch naar de finale stage

Stefaan Henderyck (als enige Belg) heeft zich dus nu al geplaatst voor de final stage :D Goed gedaan kerel!

Dan de beste 59 die zich niet rechtstreeks plaatsen voor de final stage (na 3 dagen) mogen ook door.

Maar misschien ben ik verkeerd? Dat is alvast wat ik begrepen heb. Dus correct me if I am wrong.
In de EU zijn er al 21 rechtstreeks naar fase 2 + elke dag de 8 winnaars (24) dus zou de top 83 ook nog meegaan naar ronde 2.

Tenzij er darters zijn die enkel fase 1 spelen. Vorig jaar waren er een paar die geplaatst waren voor fase 1 maar fase 2 niet speelden. Dat zijn dan spelers die enkel q-school spelen om toegang te krijgen tot de challenge tour.

Vorig jaar was iedereen met 3 punten door en ook nog een 2-tal spelers met 2 punten omdat er een paar hadden afgezegd voor fase 2. Toen zaten er 16 Belgen in fase 2 als ik kijk naar mijn statistieken van vorig jaar.

BK darts. 900+ deelnemers. Een totale overrompeling.
Ik zie op de officiële site echter géén uitslagen? Iemand die weet waar ik deze al dan niet live kan volgen ??

Ik vermoed dat de winnaars al bijna bekend zijn :tongue: (al is het alleen om de eer. De winnaar krijgt blijkbaar 1000€)
Wauw, 1000 euro. Met 900 deelnemers, die zullen daar ook goed op verdiend hebben.

Allé ne middelmatige Belg (sorry no offense maar het is gewoon zo) die tegen ne Duitser moest spelen en daar vlotjes tegen wint omdat die Duitser géén 40 gemiddeld kan gooien. Wat doet die mens daar op de Q-school als je nog niet eens deftig in de 20 kan gooien? :sop:

Damn Xanti verloren tegen een zweed die ff tegen de 103 gemiddeld gooide..... wtf
Xanti kreeg ditmaal wel een opwarmertje (gisteren had hij meteen zowat de slechtste loting die je maar kan hebben).
Dat was een erg vlotte winst. 5-0. Hij speelde niet eens op zijn beste niveau omdat hij geen risico nam bij het uitchecken (omdat hij de tijd had daarvoor). Een goeie start. Helaas R2 er toch weer uit na een zwakke match. Hij komt toch nog ervaring te kort op dit niveau.

Out voor de dag

Jeroen. 84 gemiddeld en er toch gewoon uit in R1 en weer géén punten (4-5 verlies). :wallbash: Ik weet niet wat die zijn tegenstander gegeten had? 93 gemiddeld en volgens mij ook een PR voor die darter. Pfftttt ... Hij verdient dat echt niet. Maar ja dit is Q-school hé?

Out voor de dag

Andy wel verder tegen Roberto. (5-1) Ik had medelijden met Roberto. Dit was zowat de slechtst mogelijk loting voor die laatste.
Ook in R2 geen enkel probleem. Hij zit vandaag in een gunstige groep (loting) dus hij zou nu toch ver moeten geraken en zijn plaats ditmaal wel veilig stellen.

Final stage (rechtstreeks)

Bulen met een 107 finish voor 2-5 winst en 94 gemiddeld. Sterk! Dat moest ook wel want zijn tegenstander steeg boven zijn normale niveau uit. Hij maakt het zichzelf nu wel moeilijk bij de laatste 256 door 10+ matchdarts te missen maar met wat geluk toch nog gewonnen met 5-4.

Final stage (hoeft morgen eigenlijk niet meer te spelen)

Last 256 - 2 goeie spelers die dan tegen elkaar spelen. Stand 4-5 en gemiddelden van 91 vs 92. :unsure:
Alle komaan. Beiden gaan vast en zeker naar de finale ronde (Beiden nu 3 punten en stevig in de +) maar toch ..

Laatst bewerkt:
Is er iets van DPGMedia beschikbaar waar je de wedstrijden van de darts academy mensen specifiek kan volgen? benieuwd hoe die het doen

Baetens ook rechtreeks door naar finale fase. Finale 8 vandaag en 30-6 in legs.
Niet geheel onverwacht. Hij heeft zich serieus opgepept na gisteren maar hij had ook een veel betere loting.
Je moet het natuurlijk nog altijd doen want de druk is wel groot als je na dag 1 met 0 punten eindigt, maar met zijn loting was hij vandaag favoriet.

Ook Sherrock door naar de finale stage. Toch ook sterk van haar tussen al die mannen in. :clap:
Als ze haar huidige niveau kan handhaven (toch ook regelmatig 90+ gehaald vandaag) dan heeft ze zeker kans dit jaar.
Ik heb voor het eerst de indruk dat ze echt op niveau is.

Het echte werk begint natuurlijk NA woensdag. Want dan komt de wereldtop erbij die hun tourkaart kwijt geraakt zijn.

Zijn al quasi zeker geplaatst voor de finale stage:
Stefaan Henderyck (rechtstreeks)
Andy Baetens (rechtstreeks)
Patrick Bulen (op basis van puntentotaal)
Timothy Verbrugghe (op basis van puntentotaal)
Luc Bogaert (op basis van puntentotaal)
+
Brian Raman en Mario VdB

De andere Belgen gaan het morgen moeten doen.

Laatst bewerkt:
Zijn al quasi zeker geplaatst voor de finale stage:
Stefaan Henderyck (rechtstreeks)
Andy Baetens (rechtstreeks)
Patrick Bulen (op basis van puntentotaal)
Timothy Verbrugghe (op basis van puntentotaal)
Luc Bogaert (op basis van puntentotaal)
+
Brian Raman en Mario VdB

De andere Belgen gaan het morgen moeten doen.
Zitten daar namen bij van de darts academy?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan