Sherrock bleh ..

2x een erg goeie loting, met mindere goden waarbij je verwacht dat ze ver zal geraken, 2x er gewoon kansloos uit.
2x heeft ze een zwaardere loting (zelfs op dag 1 gewonnen tegen de latere winnaar van dag 3 :tongue:) en dan geraakt ze wel weer ver.
Een betere kans dan dit krijg je echt niet hoor.

En Quantock ... ook de druk te groot zeker ??? ... toch ook wel een gemiste kans voor hem.

Beiden tonen aan dat de 'constante' factor erg belangrijk is. De ene moment erg goed spelen, om daarna te liggen knoeien, zo geraak je er dus niet.

----

En inderdaad nu dan maar supporteren voor Knops. De kerel waarvan ik het minste iets van verwachte. Komaan kerel. :clap:
Quantock heeft ook maar 1 dag punten gepakt. Hetzelfde voor Dom Taylor die op dag 1 de finale verloor.

Knops had ook nu ook niet meteen verwacht. Als Labre zijn huidige match wint dan moet Knops nog 2 punten extra pakken of 1 punt en hopen dat er iemand wint die erboven staat in het klassement
 
Quantock heeft ook maar 1 dag punten gepakt. Hetzelfde voor Dom Taylor die op dag 1 de finale verloor.

Knops had ook nu ook niet meteen verwacht. Als Labre zijn huidige match wint dan moet Knops nog 2 punten extra pakken of 1 punt en hopen dat er iemand wint die erboven staat in het klassement
Knops heeft inderdaad nog 2 zeges nodig.
Van Wauwe winst op dag 4, en Knops de finale en beiden hebben een PDC tourkaart ;)
Keep on dreaming

Anyways de Belgen die we verwacht hadden, hebben toch wel teleurgesteld.
 
Knops heeft inderdaad nog 2 zeges nodig.
Van Wauwe winst op dag 4, en Knops de finale en beiden hebben een PDC tourkaart ;)
Keep on dreaming

Anyways de Belgen die we verwacht hadden, hebben toch wel teleurgesteld.
Knops en Van Wauwe zouden elkaar tegenkomen in de halve finale.

Ik had enkel Baetens verwacht dat hij een tourcard ging pakken maar als ik kijk naar mijn voorspelling dan ga ik ook maar 6 juist voorspelt hebben van de 14. Van Klaasen en Tricole had ik meer verwacht net zoals Wenig en Plaisier die zelfs niet de final stage heeft behaald.

Klose , van Veen en Labre zijn ook zeker van een tourcard ondertussen
 
TC is zo goed als binnen voor Knops. Alleen de andere belg Van Wauwe kan hem nog afnemen als hij zelf de finale wint volgens mij.
 
TC is zo goed als binnen voor Knops. Alleen de andere belg Van Wauwe kan hem nog afnemen als hij zelf de finale wint volgens mij.
Inderdaad. Alle PDC tourkaarten voor Europa zijn verdeeld buiten ééntje en het gaat toch een Belg zijn die hem pakt.
Wel niet de verwachte naam of namen, dus surprise surprise. :tongue:

En het is binnen want Van Wauwe heeft zonet verloren.

Einde verhaal voor Andy Baetens, echt een gemiste kans.

Slechte doorstroming eigenlijk voor de Belgen. Ik had Neyens en Baetens getipt en dan zal het waarschijnlijk eindigen met eentje, oude rot Ronny Huybrechts..
Fout, het worden twee Belgen extra bij de PDC:clap:

Maar achteraf is het gemakkelijk praten
 
Laatst bewerkt:
Mooie verrassing. Toch een paar verrassingen. Zoals hierboven gezegd, Plaisier die het niet haalt na echt mooie dingen gehaald te hebben in euro tours dit jaar. En dan nog een paar Duitsers die het afweten.
 
Lol Knops is verdwenen op de ranglijst. Hij wint gewoon dag 4. :wtf:

Heel sterk voor een speler die op zijn normale niveau meestal zo rond 80-85 gemiddeld gooit (mits wat uitschieters naar boven), maar vandaag eerder naar het einde van dag 4, rond de 90 begint te gooien (Met als piek - bijna 94 gemiddeld in de finale). Hij heeft mentaal vandaag toch op een wolk gespeeld en dat verdien je gewoon die tourkaart he. Top! (Jaja uitgooien is nog iets belangrijker maar je moet wel redelijke gemiddeldes gooien anders krijg je geen kansen op uitgooien)

Nu goed trainen zodat hij straks mee kan met de beste spelers. :tongue:
 
Laatst bewerkt:
Adam Smith-Neale pakt de laatste tourcard. Conan Whitehead grijpt er net naast door vandaag te spelen en in ronde 1 te verliezen met 6-3

Iedereen op sociale media zat te hopen dat Smith-Neale ging verliezen. Blijkbaar heeft hij een paar jaar geleden een heleboel dartsspullen verkocht en nooit iets opgestuurd en dus heel wat mensen opgelicht.

Hij heeft ooit meegedaan aan het BDO WK en daar gespeeld op krukken. Paar weken ervoor was hij op de lappen geweest en zijn enkel gebroken.
 
Wa hebde gedaan in Tessenderlo?
In de poules alles vlot gewonnen en dan eerste KO A-ronde eruit (totale inzinking :ROFLMAO: )
Waar ik in de poules nog maar moest kijken naar een dubbel en hij zat, raakte ik niets.

Tegenspeler had ik net voor kerst nog eens tegengekomen in een kwartfinale en toe wel vlotjes gewonnen.
Sterker nog diegene waarvan hij na onze match verloor, heeft nog nooit een leg bij mij kunnen pakken.

The beauty of the game...alles kan. Ene wat minder en andere een goed moment en het kan alle kanten uit.

Vrouw was 3e-4e bij A ronde (wel in eerste KO haar zwart beest eindelijk kunnen pakken, dus content)

Zoon kwart A eruit. (in de poule wel vlot gewonnen van uiteindelijke winnaar, dus ook vertrokken met een positieve noot)
Ook nog maar eens een bewijs hoe snel het kan gaan in deze sport:
Vorig jaar mei kwam die met zijn mama aan op een tornooi en wou eens mee doen, niks ervaring, had zelfs geen pijlen mee.
Hebben hem dan pijlen gegeven, raakte amper het bord.
Gisteren vlogen de 100s en 140s er vlotjes in.
 
In de poules alles vlot gewonnen en dan eerste KO A-ronde eruit (totale inzinking :ROFLMAO: )
Waar ik in de poules nog maar moest kijken naar een dubbel en hij zat, raakte ik niets.

Tegenspeler had ik net voor kerst nog eens tegengekomen in een kwartfinale en toe wel vlotjes gewonnen.
Sterker nog diegene waarvan hij na onze match verloor, heeft nog nooit een leg bij mij kunnen pakken.

The beauty of the game...alles kan. Ene wat minder en andere een goed moment en het kan alle kanten uit.

Vrouw was 3e-4e bij A ronde (wel in eerste KO haar zwart beest eindelijk kunnen pakken, dus content)

Zoon kwart A eruit. (in de poule wel vlot gewonnen van uiteindelijke winnaar, dus ook vertrokken met een positieve noot)
Ook nog maar eens een bewijs hoe snel het kan gaan in deze sport:
Vorig jaar mei kwam die met zijn mama aan op een tornooi en wou eens mee doen, niks ervaring, had zelfs geen pijlen mee.
Hebben hem dan pijlen gegeven, raakte amper het bord.
Gisteren vlogen de 100s en 140s er vlotjes in.
Nice. Was ook wel veel volk. Ik zat in een redelijke stevige poule met onder andere verliezend finalist van de A. en hier en daar betje tegenslag naar de B.

Heel de dag geen goed gevoel toch de halve finale gespeeld en verloren van de winnaar.
 
België is als 4de land best vertegenwoordigd in de PDC
🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 44x
🇳🇱 22x
🏴󠁧󠁢󠁷󠁬󠁳󠁿 8x
🇧🇪 7x

Dimitri van den Bergh
Kim Huybrechts
Mike de Decker
Mario Vandenbogaerde
Brian Raman
Ronny Huybrechts
Robbie Knops

🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 44x
🇳🇱 22x
🏴󠁧󠁢󠁷󠁬󠁳󠁿 8x
🇧🇪 7x
🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿 6x
🇩🇪 6x
🍀 6x
🇮🇪 5x
🇵🇱 3x
🇦🇺 3x
🇦🇹 3x
🇨🇿 2x
🇨🇦 2x
🇪🇸 2x
🇵🇹 1x
🇱🇻 1x
🇱🇹 1x
🇭🇷 1x
🇿🇦 1x
🇺🇸 1x
🇩🇰 1x
🇫🇷 1x
🇵🇭 1x
 
Benieuwd naar Cadby ze comeback, alleszins weer bewezen dat hij nog steeds een groot talent is. Maar hopelijk is het mentaal helemaal in orde en kan hij nu een deftige carrière uitbouwen. Het interview na het behalen van zijn tourkaart was ook tekenend, ziet er uit als een 40 jarige terwijl hij maar 27 is en zijn gebit zag er er ook niet meer uit.. 🥹.

Hopelijk kan Mac Elkin hem goed begeleiden, weet hoe hij is uit het verleden hebben nog zware ruzie gehad op sociale media maar dat is dus allemaal voorbij gelukkig..
 
Interview met Robbie Knops (copy / paste facebook maar het interview is publiek, dus het mag hier gepost worden)

WHO THE F**K IS ROBBIE KNOPS?​

Een gesprek met nu al DE verrassing van 2023

WILDE GISTEREN NAAR HUIS, WINT VANDAAG PDC TOUR CARD​

Vriend en vijand sloeg hij met verstomming. Het liep de voorbije dagen niet zo bijzonder goed voor Robbie Knops, in zoverre zelfs dat hij de armen liet zakken. En met afgezakte armen kan je niet darten. Toch kon hij zich deze ochtend nog even opladen, en kijk es aan: Robbie Knops pakte de dagzege en een rechtstreekse tour card. Robbie wie? Inderdaad. Ik kreeg zelfs telefoon vanuit Engeland met de voorspelbare vraag: “Who the f**k is Robbie Knops?” Ik laat het hem zelf gewoon beantwoorden.
Robbie Knops: Ik ben een hele gewone en simpele jongen, een dakwerker uit Wellen nabij Hasselt. In november ben ik 40 geworden, dat is dus niet meer piepjong. Maar ik heb nog niet zo heel veel dartskilometers op de teller staan, want ik ben tien jaar lang gestopt, en nog niet zo heel lang geleden herbegonnen.
Pardon Robbie? Na tien jaar herbeginnen en meteen semiprof worden bij de PDC? Waarom ben je dan in hemelsnaam ooit gestopt?
Robbie Knops: Ik was wel een talentje, in de jeugd ben ik zelfs enkele keren Belgisch kampioen geworden. Maar toen kwam de liefde, en zij vond dat ik te veel weg was met al dat dartsgedoe. Die relatie is op de klippen gelopen, en sedert enige tijd heb ik iemand nieuw. Zij is iemand die mij volledig steunt en die mij motiveert. Het kan verkeren hé.
We vinden jouw naam niet meteen terug in de uitslagen van de voorbije tijd. Was het vandaag dan een toevalstreffer Robbie?
Robbie Knops: Ik durf te zeggen van niet. Ik ben de laatste tijd heel goed aan het gooien. Onlangs speelde ik nog de finale van het tornooi van Brugge, toch een internationaal evenement.
Toch blijft je prestatie van vandaag in Kalkar iets buitengewoons. Mag ik vragen wat je gisterenavond of deze ochtend had gegeten?
Robbie Knops: Niets bijzonders eigenlijk, tomatensoep of zo. Zo doodgewoon dat ik het alweer vergeten ben. Het was iets van eergisteren of zo.
Ben je nu met onze voeten aan het spelen, of hebben we er een comediant bij in de ProTour?
Robbie Knops: Ik zal je eens iets straffer vertellen. Zaterdagavond zag ik het helemaal niet meer zitten. Ik was de voorbije weken echt zo goed bezig, dat mijn verwachtingen voor de Q-School hooggespannen waren. Maar ik slaagde er niet in om enkele darts fatsoenlijk in het bord te gooien. Ik had al besloten om de auto te nemen en terug te rijden. Enkele kennissen hebben mij zowat moeten tegenhouden om het vandaag toch nog een keer te proberen. Ik wil die mensen bedanken.
Je had inderdaad een mirakel nodig. Maar eentje van die grootorde hadden we niet meteen verwacht. Voelde je deze ochtend al dat het iets zou worden vandaag, of groeit dat match na match?
Robbie Knops: Ik bekijk dat match per match inderdaad, maar naarmate je meer wedstrijden wint, des te groter het vertrouwen wordt hé. Die finale bijvoorbeeld hoefde ik vandaag niet meer te winnen. Door het bereiken van de finale alleen al was ik zeker van een tour card. Dus er stond geen enkele druk op. Pak ik toch wel de mooiste zege uit mijn carrière zeker.
Iedereen had Andy Baetens of Kenny Neyens verwacht. En dan word het Robbie Knops. Verdorie man, ik ben er nog altijd niet goed van.
Robbie Knops: Hopelijk kunnen de mensen mij nu wat beter leren kennen. Het is mijn ambitie om in die twee jaar in de Top 64 te geraken en zo mijn tour card te kunnen behouden. Het WK 2025 is natuurlijk ook een ambitie. Er komen kansen genoeg om hier en daar aan tornooien te kunnen deelnemen. Als er af en toe een dag als vandaag tussen zit, dan komt dat helemaal in orde. Maar er zijn vanzelfsprekend heel veel kandidaten voor een handvol plaatsen voor de tv-tornooien, dus gemakkelijk wordt het nooit.
Hartelijk gelukgewenst, je kan nu met Ronny samen naar de Tour.
Robbie Knops: Daar ben ik heel fier op en heel blij om. Ik ken zowel Ronny als Kim heel goed, en we gaan ons de komende twee jaar goed amuseren en elkaar motiveren. Ik leef momenteel in een droom en hoop dat die nog heel lang gaat duren. De mensen uit het dartsmilieu kennen mij allemaal hoor. Het is nu de bedoeling dat nog wat meer mensen mij gaan ontdekken.
Tijd voor een slotvraagje Robbie. Waar in hemelsnaam komt de nickname The Saiyan vandaan?
Robbie Knops: Ik ben altijd een fan geweest van manga en animé. Saiyan is dus een Japans tekenfilmfiguurtje. Die komt altijd in de problemen terecht, en niet zelden wordt er dan gevochten. En als de Saiyan echt boos wordt, dan krijgt hij superkrachten en kan niemand hem nog verslaan. Ik kon me daar goed mee identificeren.
Dan moet je deze ochtend wel enorm kwaad zijn opgestaan Robbie. Vasthouden, die woede.
Robbie Knops: Ik zei al dat ik een gewone, simpele jongen ben. Vriendelijk ook. Maar aan het dartbord wil ik ze allemaal met huid en haar verslinden.
We hopen dat we jou veel moeten bellen Robbie. Nog eens heel veel gelukwensen. Heel veel succes alvast ook, te beginnen met de vloertornooien de de UK Open.
 
Vandaag in een trainings match tegen een kameraad mijn beste leg (waar ik weet van heb, getracked via app enz) gegooid.

Na constant wel eens een 18 darter te gooien, vandaag eindelijk eens eronder gegaan. 17 darts, 88avg leg. En dat na zoon k*t dag als gisteren 😂.

Ook wat leuke setup shots gedaan, 158, helaas gooi ik de eerste T18 tegen de draad, pijl 2en 3 er wel in om 32 over te laten en dan te finishen.
 
  • Leuk
Waarderingen: zino
Vandaag in een trainings match tegen een kameraad mijn beste leg (waar ik weet van heb, getracked via app enz) gegooid.

Na constant wel eens een 18 darter te gooien, vandaag eindelijk eens eronder gegaan. 17 darts, 88avg leg. En dat na zoon k*t dag als gisteren 😂.

Ook wat leuke setup shots gedaan, 158, helaas gooi ik de eerste T18 tegen de draad, pijl 2en 3 er wel in om 32 over te laten en dan te finishen.
Sterk. Wat is uw gemiddelde ongeveer,dipjes en uitschieters niet meegerekend?

Het valt me op dat ik na uitschieters altijd serieuze dippen heb. En dan bedoel ik niet de leg erna maar bv de ene dag alles raken wat ik wil en dan de dag erna nauwelijks een groot vlak kunnen raken. Is dat bij jullie ook zo?
 
Sterk. Wat is uw gemiddelde ongeveer,dipjes en uitschieters niet meegerekend?

Het valt me op dat ik na uitschieters altijd serieuze dippen heb. En dan bedoel ik niet de leg erna maar bv de ene dag alles raken wat ik wil en dan de dag erna nauwelijks een groot vlak kunnen raken. Is dat bij jullie ook zo?
55 is mijn gemiddelde, een goede dag 60, een slechte dag 50.

De laatste tijd zijn we aant “trainen” een matchke. Vinden we beide dat we slecht aant gooien zijn en heb je nog 50+.

Maar wij trainen heel weinig door matchen te spelen. Wat opwarmen, wat finishen/routes. En eerlijk gezegd heb ik nog maar bitter weinig specifiek op dubbels getraind. Ik heb ook niet iets als een Favo dubbel. Ik gooi Tops, D12, D18, D16. Ik volg specifieke routes en zien wel waar ik op uit kom.

Vandaag weer een 17darter gegooid. Ge moet precies dat eerst eens gedaan hebben en dan blijft dat komen 😂
 
  • Leuk
Waarderingen: zino
Ge moet precies dat eerst eens gedaan hebben en dan blijft dat komen 😂
Zelfde met een 180, na de 1ste volgen er meestal snel meer.
De druk moet er wat af zijn zeker?

Mijn gemiddelde schommelt gewoon veel te veel.
Meestal wel rond de 50, maar veel extreme uitschieters naar beide kanten. Vorige week op Scolia een paar 70-80 gegooid, maar ook 30-40.

Gisteren op training: 140-140-100-97 en dan 3 beurten op die dubbel sukkelen.
Of niks scoring en dan uit het niets 128 uitgooien. :censored:
 
Terug
Bovenaan