Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 21/01/22)

Status
Niet open voor verdere reacties.
En je hebt altijd van die pipo's die het niet snappen en bv. hun kinderen met een mondmasker op de fiets zetten.

Mijn dochter van 8 wil dit zelf omdat het volgens haar lekker warm is😆 Ik ga ze niet verplichten om het af te zetten op de fiets😉
Ben ik nu ook zo een pipo? 🤷‍♂️

67% van de Vlaming staat achter de maatregelen.

Voor de zoveelste keer denk ik : ruim voldoende voor een deftige steekproef.

Probeer gerust zelf : https://nl.checkmarket.com/steekproefcalculator/

Op een populatie van 11000000 mensen, met een foutenmarge van 3% en een betrouwbaarheidsniveau van 99%, heb je slechts een steekproefgrootte van 1843 nodig.

67% van de vlamingen, die meededen aan dat onderzoek, staan achter de maatregelen.

How how, dat is toch niet de conclusie.

33% van de ondervraagden (Vlamingen) wil dat men alle maatregelen lost.
Jullie maken daarvan dat de rest (67%) "achter de maatregelen staat". Maar dat staat er toch niet...

M.a.w. van die 67% weet je niet of die alle huidige maatregelen ondersteunen. Je weet enkel dat ze niet alle maatregelen ineens willen lossen...

En je hebt altijd van die pipo's die het niet snappen en bv. hun kinderen met een mondmasker op de fiets zetten.
Of met mondmasker aan alleen in de wagen zitten, of gezin dat gaat wandelen op het strand en 1 iemand met mondmasker aan.

De kleine zelfstandigen die ik ken werken gewoon door in de bouw, zelf al zijn ze positief en ze dragen geen maskers (tenzij om te schijven en kappen).

Of met mondmasker aan alleen in de wagen zitten, of gezin dat gaat wandelen op het strand en 1 iemand met mondmasker aan.

De kleine zelfstandigen die ik ken werken gewoon door in de bouw, zelf al zijn ze positief en ze dragen geen maskers (tenzij om te schijven en kappen).
En ge hebt meer problemen met het eerste dan met het tweede?

In de winter is dat mondmasker wel nog handig eigenlijk, zeker als ge aan't fietsen zijt. Heb met dat mondmasker veel minder last van droge lippen (oké de winters zijn ook milder).

Tja die mondmaskers.
Ik hoop dat dat geen blijver wordt maar ik vrees ervoor.
Waarom vrees je ervoor? Ze zijn al eens afgeschaft. Ik zie geen reden waarom ze dit gaan blijven verplichten als alles onder controle is. Dat het misschien in het ziekenhuis een blijver is, dat zou kunnen. Of dat een extreem klein deel mensen het zelf wilt ophouden, kan ook natuurlijk, maar dat lijkt me niet storend.

Zo steekproeven...
Degenen die nog de moeite willen doen om op een corona steekproef te antwoorden zullen sowieso een bias hebben naar volgzaamheid.

En dan gaat dit dan nog omtrent maatregelen lossen.
Een pak meer zal mss nog voorstander zijn van sommige maatregelen nog behouden (zoals maskers), maar eveneens willen dat het nutteloos cst direct de vuilbak ingaat en dat het inperken van vrijheden voor niet-geboosterde mensen ook stopt.

Mijn dochter van 8 wil dit zelf omdat het volgens haar lekker warm is😆 Ik ga ze niet verplichten om het af te zetten op de fiets😉
Ben ik nu ook zo een pipo? 🤷‍♂️
Niet vreemd hoor, zoon komt hier ook regelmatig thuis van school met zijn masker op (30 min fietsen). Is warm zegt hij. Tja, dan verslijt zijn sjaal wat minder snel zeker? 🤷‍♂️ Ga er niet van wakker liggen tbh.

1253 Vlamingen, meer dan voldoende om een representatief onderzoek te doen.
Dat hangt af van waar ze die poll organiseren en welke demografische groepen. Als en slechts als er voldoende randomisatie gebeurd, dan zijn de resultaten representatief.

Randomisatie qua achtergrond, leeftijd, geslacht, burgerlijke status, ses etc etc
Sommige mensen nemen niet op als een vreemde belt. Anderen werken niet mee met polls en leggen af. Indien je telefonisch polled, hoe ga je die groep betrekken?
Er zijn mensen die zich op straat niet laten aanspreken door vreemden, hoe bereik je die als je op straat mensen aanspreekt?

Tja die mondmaskers.
Ik hoop dat dat geen blijver wordt maar ik vrees ervoor.
Toen het even afgeschaft was zag je toch nog een deel met mondlapjes rondlopen in winkels of buiten.
Als volk dat nu wilt blijven dragen, doe dat maar, ieder zijn keuze, maar laat andere met rust die het niet willen dragen als er geen verplichting geld.
Ik heb zo'n paljas in mijn appartementsblok die telkens pissed is als ik hier in de gangen, trappen of lift zonder mondmasker rondloop. Het is niet verplicht in een appartementsblok, laat mensen met gerust. Onlangs nog mijn vuilniszak gaan buiten zetten zonder mondmasker en die mens sloeg hard met de inkomdeur uit boosheid.

Ja dat zijn de mensen waar we ons allen best aan spiegelen. Een viroloog of mijn vloerder, wie zou ik daarvoor nu moeten vertrouwen?

Moest mijn dakwerker niet in het ziekenhuis hebben gelegen zouden we misschien al een nieuw dak hebben, maar nu heeft hij maanden achterstand. Ongetwijfeld een businessplan dat ik gewoon niet begrijp.

Zo steekproeven...
Degenen die nog de moeite willen doen om op een corona steekproef te antwoorden zullen sowieso een bias hebben naar volgzaamheid.

En dan gaat dit dan nog omtrent maatregelen lossen.
Een pak meer zal mss nog voorstander zijn van sommige maatregelen nog behouden (zoals maskers), maar eveneens willen dat het nutteloos cst direct de vuilbak ingaat en dat het inperken van vrijheden voor niet-geboosterde mensen ook stopt.
Nochtans waar ge daar in het begin van de pandemie niet zo vies van. Vanwaar die ommezwaai?

Nochtans waar ge daar in het begin van de pandemie niet zo vies van. Vanwaar die ommezwaai?
Moest men toen gereageerd hebben zoals men nu panikeert, dan was de wereld miljoenen doden bespaard, en eveneens 1000en miljarden economische schade.

Vanwaar de ommezwaai?
De pandemie is voorbij. Omicron heeft het virus herleidt tot een verkoudheid. Het vijfde verkoudheidscoronavirus.
Voor een verkoudheid is geen pas nodig, zijn geen halfjaarlijkse vaccinaties nodig. Is ook geen meer leerachterstand en economische schade voor nodig.

Moest men toen gereageerd hebben zoals men nu panikeert, dan was de wereld miljoenen doden bespaard, en eveneens 1000en miljarden economische schade.

Vanwaar de ommezwaai?
De pandemie is voorbij. Omicron heeft het virus herleidt tot een verkoudheid. Het vijfde verkoudheidscoronavirus.
Voor een verkoudheid is geen pas nodig, zijn geen halfjaarlijkse vaccinaties nodig. Is ook geen meer leerachterstand en economische schade voor nodig.
Ik zie nochtans niemand panikeren. Wie zie jij dan wel panikeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan