Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 21/01/22)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ze schatten dat de dagelijkse besmettingen eigenlijk 4x zo hoog liggen, rond de 300.000. Met wat voor zinloze maatregelen zijn we dan nog eigenlijk bezig? Logisch dat ze in UK/DK alles loslaten, komt op hetzelfde neer.
Je wist nog niet dat er 50M belgen waren?

2M per week. Voorbije 2 weken de helft van belgie besmet.

Wat is het risico nog eigenlijk?

Op dit moment is het risico zeer laag. Landen zoals Spanje, Denemarken, Schotland, Engeland, Ierland,... weten dat ondertussen. Als je meer dan een miljoen besmettingen per week hebt, waar zijn we hier dan nog mee bezig. Iedereen is besmettelijk. Gevaccineerd, niet gevaccineerd, geboosterd of niet... Omikron is zoals het who zegt zeer mild(wat de studies in December al aantoonden) en goed om volledige immuniteit op te bouwen, ook onder de niet gevaccineerden. Grote groeps immuniteit is er nu dankzij omikron. Het ideale scenario! Maar hier in België zegt men dat het wel allemaal dankzij de booster is dat mensen niet ziek worden van omikron 🙄, terwijl er zoveel berichten waren dat de booster niet zo effectief ging zijn tegen omikrom. Gelukkig is omikrom zo mild dat het aangepaste vaccin (dat er gaat komen) ook geen nut heeft, buiten dan mensen die zich willen inspuiten daarmee zoals met de griepspuit elk jaar(ouderen, zwakkeren). Ik hoop dat de regering dat inziet. Want Beke, VDB, die mannen neem ik echt niet serieus. VDB sinds zijn helikopter debacle al niet meer en Beke, die besteld maar vaccins met hopen en probeert er dan alles aan te doen om die vaccins te laten zetten. Zijn uitspraken de laatste tijd, trek ik ook dikwijls in vraag.
In ieder geval, de cst moest echt al afgeschaft zijn. Dit is echt waanzin in mijn ogen, op dit moment is er niets wetenschappelijk te verantwoorden aan de cst. Enkel om laatste twijfelaars een vaccin/booster te doen zetten...

Jezus man, sommigen in deze thread hebben toch echt een zwaar Calimerocomplex hoor.

Waarom moet er hier toch echt om de twee dagen iemand komen doen uitschijnen alsof deze thread vol uitzonderingen zit die je zeker niet 'in het echte leven' ziet en die niet kunnen wachten op nog meer vrijheidsbeperkende maatregelen of die maar lopen te roepen om maatregelen, ook al is dat virologisch gezien minder en minder aan de orde? De meesten volgen maar gewoon 'het virus' hoor. Soms waren maatregelen dan wel degelijk noodzakelijk in het verleden, nu inderdaad minder en minder. Dat nu met omikron de maatregelen minder relevant beginnen worden doet trouwens niks af aan het feit dat die wel noodzakelijk waren in het verleden, maar da's een andere discussie.

Ik kan zo tien accounts opnoemen die hier de afgelopen zeven dagen zeer geregeld posten en die relatief tot zeer vocaal 'anti maatregelen' zijn en ik zie hier tegenwoordig eigenlijk vrijwel niemand roepen dat het CST echt moet blijven, of dat we de maatregelen zo lang mogelijk moeten aanhouden of er zelfs nog bij verzinnen. Toch is er hier om de zoveel dagen wel een account dat komt doen uitschijnen alsof het hier een pro-maatregelenforum is geleid door Van Damme en VDB zelf, en dat elke stem die ook maar iets durft zeggen dat neigt naar het tegengestelde onmiddellijk wordt verbannen. Zielig, en totaal van de pot gerukt.

Ik heb het nog al eens gezegd en ik blijf het zeggen: er zitten hier in deze thread en op dit forum mensen van alle strekkingen. Dat is nu zo en dat is altijd zo geweest. Ik heb het dan niet eens over wie er al dan niet 'gelijk' heeft of whatever (je kan dan ook geen gelijk hebben over dingen die puur om meningen gaan zoals het CST afschaffen ja of nee) maar het is gewoon een feit dat alle 'kanten' (ik haat dat hokjesdenken, vandaar de aanhalingstekens) van deze discussie hier toch wel echt vertegenwoordigd worden.

Dat je dan mensen met een tegengestelde mening afdoet alsof ze niet bestaan in 'het echt' (hoe vaak moet je hier lezen dat bepaalde meningen 'enkel op dit forum bestaan'; wat een zever trouwens, want alle meningen hier worden wel degelijk getypt door mensen die ook in het echte leven rondlopen) of alsof ze een of andere eenzaat zijn en een volledige uitzondering vormen is zo mogelijk nog zieliger.

Wat een flauw gedoen toch van sommigen.

En voor alle duidelijkheid: het CST mag weg van mij, ik kan niet wachten tot de maatregelen verdwijnen (behalve dan misschien in ziekenhuizen en rusthuizen en al van dat), en in de huidige situatie vind ik een vaccinverplichting ook niet bepaald noodzakelijk meer. Ik zal het er maar bij zeggen. Als er echter een variant opduikt die weer gevaarlijker is dan zal mijn mening veranderen. Ik zal dat er ook maar bij zeggen vooraleer men mij daar op probeert te 'pakken'.

Wie zijn die Vlamingen ? Buiten enkele op dit forum hier , ken ik in feite bijna niemand die voorstander is van het CST :p

67% van de Vlaming staat achter de maatregelen.

Gebrekkige argumentatie: niet onderbouwde claim
Zal wellicht ook te maken hebben met het feit dat de felste tegenstanders meestal ook niet gevaccineerd zijn terwijl de meeste Vlamingen wel gevaccineerd zijn.
Gevaccineerd is tegenwoordig niet meer goed, je moet geboosterd zijn. Maar al wie geboosterd is krijgt het ook en sommigen zijn dan verbaasd dat ze toch ziek zijn en zelf even ziek of zieker zijn dan hun collega/vriend/kennis zonder booster.
En er is ook een verschil tussen "er nog achter staan" (waartoe ik mezelf zou rekenen) of "er voor pleiten dat het sowieso moet blijven".
Waarom zou je er nog achter staan? Iemand met 3 prikken kan besmet op restaurant zitten en heel de zaak besmetten. Iemand zonder prikken kan niet besmet zijn, maar mag niet binnen.

Geen risico, zelf lager dan griep.

Gevaccineerd is tegenwoordig niet meer goed, je moet geboosterd zijn. Maar al wie geboosterd is krijgt het ook en sommigen zijn dan verbaasd dat ze toch ziek zijn en zelf even ziek of zieker zijn dan hun collega/vriend/kennis zonder booster.

Waarom zou je er nog achter staan? Iemand met 3 prikken kan besmet op restaurant zitten en heel de zaak besmetten. Iemand zonder prikken kan niet besmet zijn, maar mag niet binnen.
Dat is altijd zo geweest... Maar wat je zegt heeft NUL waarde, als je de kansen niet benoemd.
Geen risico, zelf lager dan griep.
Bullshit.

Dat is altijd zo geweest... Maar wat je zegt heeft NUL waarde, als je de kansen niet benoemd.

Bullshit.
Denk dat moesten 1-2 miljoen mensen per week de griep krijgen dat de ziekenhuizen en intensieve zorgen ook wel snel bomvol zouden liggen en voorbij capaciteit zouden gaan.
Dat is nu helemaal niet het geval met omicron.

Denk dat moesten 1-2 miljoen mensen per week de griep krijgen dat de ziekenhuizen en intensieve zorgen ook wel snel bomvol zouden liggen en voorbij capaciteit zouden gaan.
Dat is nu helemaal niet het geval met omicron.
Er krijgen geen 1-2 miljoen mensen per week de griep. Dat is waarom de vergelijking bullshit is.

Maar wel zoveel die Covid krijgen....
Daarom dat het dus een bullshit vergelijking is...

Want je kan niet enkel naar aspect x kijken en zeggen "Ziet!!!!". Je moet natuurlijk een volwaardige vergelijking doen.
En daar vallen alle aspecten van de ziekte en het virus onder, dus ook de besmettelijkheid.

Onderzoek van 2000 mensen ☠️

Ik wil wel eens zien hoe snel die 67% keldert de komende dagen en weken. Mensen snappen alsmaar meer dat het nutteloos is met de massa besmettingen. Het is nu oncontroleerbaar. Zaken als CST gaan mensen zelf tegenhouden om zich te laten testen om isolaties te vermijden.

Dat het vooral de oudere bevolking is die achter de maatregelen staan kan Ik begrijpen. Mijn ouders met slechte medische achtergrond zijn zelf ook heel voorzichtig.

En je hebt altijd van die pipo's die het niet snappen en bv. hun kinderen met een mondmasker op de fiets zetten.

Laatst bewerkt:
Persoonlijke anekdotes kunnen niet worden opgevoerd om een onderzoek te ontkrachten.
Voor de zoveelste keer denk ik : ruim voldoende voor een deftige steekproef.

Probeer gerust zelf : https://nl.checkmarket.com/steekproefcalculator/

Op een populatie van 11000000 mensen, met een foutenmarge van 3% en een betrouwbaarheidsniveau van 99%, heb je slechts een steekproefgrootte van 1843 nodig.
Hier in mijn appartementsblok is er nog niemand gestorven of in't ziekenhuis beland, en zal mijn steekproef wat groter maken: bij familie en vrienden ook niet. Ik kan gerust besluiten dat het niet zo erg is.

Ik denk dat het tijd is om gewoon te stoppen met quarantaines zolang je zelf niet ziek bent en alles gewoon los te laten, het heeft geen zin meer om het virus nog proberen tegen te houden.
In verschillende andere landen hebben ze het licht al gezien, hier zullen ze eerst nog enkele weken moeten palaveren voor ze tot dezelfde conclusie komen wellicht.
Delta is duidelijk op zijn retour nu (nog 3% van de besmettingen ofzo is Delta), Omikron is duidelijk gewoon een verkoudheid.

Ik denk dat het tijd is om gewoon te stoppen met quarantaines zolang je zelf niet ziek bent en alles gewoon los te laten, het heeft geen zin meer om het virus nog proberen tegen te houden.
In verschillende andere landen hebben ze het licht al gezien, hier zullen ze eerst nog enkele weken moeten palaveren voor ze tot dezelfde conclusie komen wellicht.
Delta is duidelijk op zijn retour nu (nog 3% van de besmettingen ofzo is Delta), Omikron is duidelijk gewoon een verkoudheid.

ohla we zijn van griep naar verkoudheid gegaan.
Straks is omicron nog goed voor je.

Maar zoals al meermaals gezegd : na deze piek gaan de maatregelen wel rap verdwijnen. MVR en Van Gucht hebben ook al meerdere keren gezegd dat we naar normaal gaan.
Niet vergeten dat VK en Denemarken enkele weken voor lopen qua besmettingen met omicron.

67% van de vlamingen, die meededen aan dat onderzoek, staan achter de maatregelen.

67% van de vlamingen, die meededen aan dat onderzoek, staan achter de maatregelen.
1253 Vlamingen, meer dan voldoende om een representatief onderzoek te doen.
Hier in mijn appartementsblok is er nog niemand gestorven of in't ziekenhuis beland, en zal mijn steekproef wat groter maken: bij familie en vrienden ook niet. Ik kan gerust besluiten dat het niet zo erg is.
Wel, willen de we de grootste hebben? Kijk gewoon naar de nationale statistieken.
en die zijn duidelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan