Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 21/01/22)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ze zullen nog eens mogen verlengen als ze de barometer volgen. Beetje onnozel dat ze er weer een datum aan koppelen terwijl het de barometer is die men als leidraad neemt.

Dat is niet verlengt tot 1 april maar tot einde noodzaak
De huidige regeling zou eind deze maand aflopen, maar wordt nu tijdelijk verlengd. Een precieze einddatum staat er niet in het decreet maar wordt gekoppeld aan het einde van de ‘epidemische noodsituatie’ op federaal niveau.

Vraagje..

Ik heb daarnet (voor de allereerste keer) een sms gekregen van 8811 met de melding dat ik een hoogrisicocontact gehad heb.
Vlak erna een 2e sms om het quarantainecertificaat aan te vragen, ik heb dat direct gedaan, maar nog niets gekregen.
Hoelang duurt da tegen dat je dat certificaat krijgt?
Staat daarop wanneer dat hoogrisicocontact was? Want ik zit al een hele week thuis (ik werk 4/5) en ben enkel bij mijn schoonouders langer dan 15 minuten zonder mondmasker geweest. (en dat was gisterenavond)

Vraagje..

Ik heb daarnet (voor de allereerste keer) een sms gekregen van 8811 met de melding dat ik een hoogrisicocontact gehad heb.
Vlak erna een 2e sms om het quarantainecertificaat aan te vragen, ik heb dat direct gedaan, maar nog niets gekregen.
Hoelang duurt da tegen dat je dat certificaat krijgt?
Staat daarop wanneer dat hoogrisicocontact was? Want ik zit al een hele week thuis (ik werk 4/5) en ben enkel bij mijn schoonouders langer dan 15 minuten zonder mondmasker geweest. (en dat was gisterenavond)
Nog raarder... Ik heb net dat certificaat gekregen, maar daar staat een andere naam op, in de verste verte niet vergelijkbaar met mijn naam.
Ik heb nochtans mijn rijksregisternummer moeten doorgeven bij de aanvraag..

Het hoogrisicocontact volgens dat certificaat zou 24/01 geweest zijn. Ik ben die dag niet buiten geweest, enkel om de kindjes naar school te voeren en af te halen. En ik ga niet mee op de koer, de kindjes komen zelf tot bij mij.

Ondertussen ook zelftest gedaan die negatief is.

En ook gebeld naar contact tracing center, daar gaan ze het onderzoeken :unsure:

Nog raarder... Ik heb net dat certificaat gekregen, maar daar staat een andere naam op, in de verste verte niet vergelijkbaar met mijn naam.
Ik heb nochtans mijn rijksregisternummer moeten doorgeven bij de aanvraag..

Het hoogrisicocontact volgens dat certificaat zou 24/01 geweest zijn. Ik ben die dag niet buiten geweest, enkel om de kindjes naar school te voeren en af te halen. En ik ga niet mee op de koer, de kindjes komen zelf tot bij mij.

Ondertussen ook zelftest gedaan die negatief is.

En ook gebeld naar contact tracing center, daar gaan ze het onderzoeken :unsure:
toch geen scam e?

Ze schatten dat de dagelijkse besmettingen eigenlijk 4x zo hoog liggen, rond de 300.000. Met wat voor zinloze maatregelen zijn we dan nog eigenlijk bezig? Logisch dat ze in UK/DK alles loslaten, komt op hetzelfde neer.

idd, ik kan al niet wachten tot we zoals in denemarken, UK , gewoon alles los laten. als we toch 300.000 besmettingen hebben per dag,
waar zijn we dan eigenlijk nog mee bezig?

Daar staat nergens de datum 1 april in dat artikel.
Er staat 15 april voor Brussel en Wallonië.
Voor Vlaanderen staat er geen datum bij, enkel dit
De huidige regeling zou eind deze maand aflopen, maar wordt nu tijdelijk verlengd. Een precieze einddatum staat er niet in het decreet maar wordt gekoppeld aan het einde van de ‘epidemische noodsituatie’ op federaal niveau.

Tja er is nog genoeg draagvlak. Enorm veel Vlamingen staan nog achter het CST (afgaande op de reacties op het forum hier).

Zal wellicht ook te maken hebben met het feit dat de felste tegenstanders meestal ook niet gevaccineerd zijn terwijl de meeste Vlamingen wel gevaccineerd zijn.

En er is ook een verschil tussen "er nog achter staan" (waartoe ik mezelf zou rekenen) of "er voor pleiten dat het sowieso moet blijven".

Gek dat men blijft vasthouden aan het verplichten van boosters via cst of die vaccinatiepas, terwijl iedereen het nu toch krijgt. Het merendeel is niet eens ziek. Dus vanaf 1 maart is het plots zeer gevaarlijk om zonder booster op restaurant te gaan. Op 28 februari is het geen probleem.

Nog absurder is het feit dat men blijft vasthouden aan mondmaskers, zelftests, quarantaines, isolaties, terwijl het geen hol meer uitmaakt. Iedereen moet en zal het krijgen, vandaag of volgende week of de week nadien, wat maakt het nog uit. Veel mensen gaan nu toch gewoon besmet gaan werken omdat er geen draagvlak meer is voor isolatie.

In plaats van het CST te verlengen tot eind februari verlengen ze het direct tot half april? Die dingen moeten niet langer worden gebruikt dan nodig. Ge zou gaan denken dat ze voorstander zijn van de pasjesmaatschappij. Dat men dat ad infinitum blijft verlengen daar ga ik ook niet mee akkoord.

Ik denk dat het ligt aan het feit dat ze de epidemiologische noodtoestand telkens standaard voor 3 maanden verlengen? Ongeacht of het er bv binnen een maand beter uitziet of niet?

In plaats van het CST te verlengen tot eind februari verlengen ze het direct tot half april? Die dingen moeten niet langer worden gebruikt dan nodig. Ge zou gaan denken dat ze voorstander zijn van de pasjesmaatschappij. Dat men dat ad infinitum blijft verlengen daar ga ik ook niet mee akkoord.
Ik zie het probleem niet. Dat ze het niet moeten blijven gebruiken indien het niet meer nodig is, akkoord, maar dat is toch geen feit door die verlenging?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan