Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 21/01/22)

Status
Niet open voor verdere reacties.

VDB probeert zichzelf er semantisch uit te praten :unsure:
Wat kan ik me ergeren aan die man...

Maar neen. Voor de duuzendste keer:
Opnames vermeld in de dagelijkse overzichten zijn altijd opnames DOOR corona. Totale ziekenhuisbezetting is door én met corona. Ontslagen zijn door én met corona.
Ah ok, ik dacht dat er wat ophef was geweest over die cijfers. Niet enkel België maar ook in de uk, Nederland,... En dacht daarmee dat men mensen met covid meetelden met door covid opgenomen patiënten. Gelukkig is dat dan niet het geval, ja, zou ook wel pure waanzin zijn. Zeker nu met gemiddeld tussen de 100 en 200 duizend besmettingen per dag.

“Denemarken lost alle coronamaatregelen tegen eind januari”
Ziekte door het coronavirus zal niet langer als "maatschappelijk kritisch" worden beschouwd, klonk het nog.

Ben eens benieuwd hoe lang het nog duurt voor ze hier klaar zijn voor die state of mind.

Ze hebben gelukkig een barometer zonder scholen ingevoerd. Deze week hebben ze de week nog kunnen vullen met Corona gedoe.

Stel je voor dat er geen Corona maatregelen meer zijn, dan pas zal blijken dat deze regering niks is. Een beslissing over energieprijzen, Ukraine, kerncentrales, arbeidsmarkt. Aiaiaiai.

Bij elk dossier is het excuus "druk druk druk met Corona". Ze kiezen er zelf voor wegens bovenstaande reden.

Kort samengevat op je vraag - niet snel vermoed ik.

Ze hebben gelukkig een barometer zonder scholen ingevoerd. Deze week hebben ze de week nog kunnen vullen met Corona gedoe.

Stel je voor dat er geen Corona maatregelen meer zijn, dan pas zal blijken dat deze regering niks is. Een beslissing over energieprijzen, Ukraine, kerncentrales, arbeidsmarkt. Aiaiaiai.

Bij elk dossier is het excuus "druk druk druk met Corona". Ze kiezen er zelf voor wegens bovenstaande reden.

Kort samengevat op je vraag - niet snel vermoed ik.
Is dat nu niet heel samenzwerings-achtig? Alsof 99% van de politici niet zouden staan springen om als eerste het einde van de COVID maatregelen aan te kondigen. Er liggen veel minder kiezers wakker van Oekraïne en al van dat dan van de COVID hetze zou ik denken.

Dan zou ik het nog eerder toeschrijven aan incompetentie dan aan een of ander uitgekiend plannetje om niet te moeten regeren zoals in normale tijden (waarin bijna niemand let op wat de regering nu eigenlijk doet, tot het weer tijd is om te gaan stemmen).

Wel, is het met opzet of niet. Dat laat ik nog in het midden. Maar het komt iedereen wel handig uit dat ze met Corona moeten/kunnen bezig zijn.

Waarom horen we niks anders? Waarom zijn er bijna elke week Corona overleg comites?

En als het pure incompetentie is, dat komt op het zelfde neer. In tijden van 'wat gaan we doen', pakken ze gewoon Corona. Dat komt op hetzelfde neer. Ze kunnen ook vb pensioenhervorming aanpakken of arbeidsmarkt of zo. Maar nee, ze vallen terug op geneuzel over Corona.

Wel, is het met opzet of niet. Dat laat ik nog in het midden. Maar het komt iedereen wel handig uit dat ze met Corona moeten/kunnen bezig zijn.

Waarom horen we niks anders? Waarom zijn er bijna elke week Corona overleg comites?

En als het pure incompetentie is, dat komt op het zelfde neer. In tijden van 'wat gaan we doen', pakken ze gewoon Corona. Dat komt op hetzelfde neer. Ze kunnen ook vb pensioenhervorming aanpakken of arbeidsmarkt of zo. Maar nee, ze vallen terug op geneuzel over Corona.
Vindt ge dat echt zo raar? Iets wat toch al een behoorlijke impact op ons heeft de laatste 2 jaar?

Ja.

Heel belgie werkt al 2y lang doorheen de pandemie. Behalve de politiek.

Wat heeft katabi of kitir of gilkinet of dendonder of lalieux of clarinval nu al gedaan van beleid?

0,0. Tis niet dat die al 2y bezig zijn met corona.

Welk beleid is er eigenlijk gevoerd de laatste 2y? Nougatbollen.

Kattabi? Hoor je niks van. Green deal, klimaat? Energiecrisis, Hallo? 0,0.
Kitir? Behalve af en toee en video dat ze 100M uitdeelt in afrika, niks
Gilkinet? Mobilteit, energiecrisis, hallo? Niks
Dedonder? Behalve als het bos in Brecht in de fik stond, niks. Nu gaan ze plots 16mrd investeren in het leger. Stond dat in het regeer akkoord? Zak geld gevonden?
Lalieux? Pensioenen, niet zo Belangrijk. Niks, behalve een plan dat zakken geld kost terwijl er een gat van 30mrd is. Die heeft nu eens 0,0 corona of energiecrisis last
Clarinval. Ik heb het moeten opzoeken. Institutions hervorming, KMOs, landbouw, zelfstandigen. 0,0.
En de list goes on

Enige die iets doen is van peteghem en de corona squad.

Vindt ge dat echt zo raar? Iets wat toch al een behoorlijke impact op ons heeft de laatste 2 jaar?

Tgoh, als je verder kijkt dan het coronabeleid (dat bovendien ook nog eens van een zwak niveau is), dan zie je dat deze regering vrij weinig doet.
Er zijn zoveel issues die dringend aangepakt moeten worden, maar blijkbaar lukt het voor deze regering niet om zich serieus bezig te houden met iets anders buiten/naast corona. Er zitten nochtans genoeg vrouwen in de regering, dus je zou denken dat multitasken zou moeten lukken. Niet dus.

Er gaan nog zware lijken uit de kast vallen wanneer ze corona niet meer als excuus voor alles kunnen gebruiken. De regering zonder dash.

Easy wins voor de politiek. Het is natuurlijk ook wat ze ervan maken. En daarmee bedoel ik niet dat COVID niet au serieux genomen moet worden (voordat de forumridders op hun paard gaan zitten)

Onlangs nog een gesprek gevoerd met een gepensioneerde hoogopgeleide (we hebben een tijdje zitten praten) tijdens mijn bezoek aan het containerpark. Hij had zijn vrouw verloren aan een hersentumor vorig jaar (te laat ontdekt). En wat hij zei, vond ik wel pijnlijk: "Van de politiek en de samenleving mag niemand meer sterven. Iedereen doet alsof mensen onsterfelijk zijn". En ik begrijp dat dit ook soort frustratie was om 2 jaar lang opgesloten te zijn en een groot deel van het leven te missen maar ik denk ook dat je op die leeftijd iets beter leert relatieveren en niet zo rap aan paniekvoetbal doet.

Laatst bewerkt:
Kunnen ze nu eens eindelijk stoppen met de cst! Deze week stemden ze allemaal voor de verlenging, zelfs NVA (ik kijk naar u BDW 😒).
Onbegrijpelijk. Op dit moment kan je die cst echt niet meer wetenschappelijk onderbouwen. Het is goed geweest! STOP ERBIJ.

Tussen de booster en de tweede prik max 150 dagen ?

Mijn tweede prik was in juli dus die booster als ik hem zou halen in februari is eigenlijk al te laat ? :thinking:
Mensen die voor 1 oktober hun 2 de prik gekregen hebben moeten voor 1 maart de booster krijgen om nog een geldig cst te hebben.
Mensen die na 1 oktober die 2de prik gekregen hebben moeten na max 150 dagen de booster krijgen, anders vervalt hun cst.
Kunnen ze nu eens eindelijk stoppen met de cst! Deze week stemden ze allemaal voor de verlenging, zelfs NVA (ik kijk naar u BDW 😒).
Onbegrijpelijk. Op dit moment kan je die cst echt niet meer wetenschappelijk onderbouwen. Het is goed geweest! STOP ERBIJ.
Je zegt "niet meer", daarmee wil je dus zeggen dat dat ooit wel het geval was?

Ik wilde net die link posten, maar kan dat dus niet volledig lezen.

Ik vind het ook wel echt een kutsysteem eerlijk gezegd. Zelfs als gevaccineerde als ge u laat testen zijt ge soms genaaid.
Symptomen zijn bij mij maandag/dinsdag begonnen en mij woensdag laten testen. Sinds vorige week zaterdag geen symptomen meer en kan nog nergens naar toe tot volgende week maandag.
Beetje spijt dat ik die PCR heb laten doen eigenlijk, of toch zo laat alleszins.
Ben nu toch wel iemand met gezond verstand op dat vlak maar zit nu wat vast in veel dingen die ik graag zou willen doen.

Je zegt "niet meer", daarmee wil je dus zeggen dat dat ooit wel het geval was?
Goh, in het begin kon ik het nog wel begrijpen. Maar nu begint het wel schandalig te worden. We zitten in realiteit met meer dan 200 duizend besmettingen per dag. 3/4de of zelfs 4/5de loopt rond met een 'groen vinkje' terwijl ze besmet zijn. Wetenschappelijk valt er niks meer te verantwoorden voor die cst pas. Maar hier in België gaat men dan daar nog dubbel op inzetten 😒.

Ik wilde net die link posten, maar kan dat dus niet volledig lezen.

Ik vind het ook wel echt een kutsysteem eerlijk gezegd. Zelfs als gevaccineerde als ge u laat testen zijt ge soms genaaid.
Symptomen zijn bij mij maandag/dinsdag begonnen en mij woensdag laten testen. Sinds vorige week zaterdag geen symptomen meer en kan nog nergens naar toe tot volgende week maandag.
Beetje spijt dat ik die PCR heb laten doen eigenlijk, of toch zo laat alleszins.
Ben nu toch wel iemand met gezond verstand op dat vlak maar zit nu wat vast in veel dingen die ik graag zou willen doen.
Ja, het is een klucht, zeker op dit moment. Die verlenging tot 1 april moeten ze snel stop zetten want, slaat nergens op. En laten we eerlijk zijn, de meeste (niet de ouderen en zwakkeren, al ken ik er genoeg die totaal niet ziek geweest zijn van omikron) hebben een snotneus van omikron, bij wat zijn we hier bezig feitelijk?

Ja, het is een klucht, zeker op dit moment. Die verlenging tot 1 april moeten ze snel stop zetten want, slaat nergens op. En laten we eerlijk zijn, de meeste (niet de ouderen en zwakkeren, al ken ik er genoeg die totaal niet ziek geweest zijn van omikron) hebben een snotneus van omikron, bij wat zijn we hier bezig feitelijk?
Die verlenging wilt niet per definitie zeggen dat het ook tot dan gebruikt moet worden he.

Welke verlenging tot 1 april?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan