Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 21/01/22)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Da's gelijk wat sommige hier al paar keer gezegd hebben maar altijd de wind vanvoor kregen :unsure:

Mijn gevoel/hoop whatever is dat we best zo snel mogelijk de heropstart aanvatten.
In welke mate dat volledig 100% is wil ik nog in het midden laten.

Maar elke dag dat mensen, die al 2 jaar zwarte sneeuw zien, langer onnodig inkomsten moeten mislopen lijkt me er 1 te veel.

MVR toch echt wel heel positief.
Cijfers van de covid bedden blijken ook veel mensen met een andere aandoeningen er te liggen en testen toevallig positief.
ICU zijn bijna allemaal langdurige Delta patiënten.
Goed-goed, me like.

Dat mag je niet zeggen hier. ELKE COVID PATIENT LIGT IN HET ZIEKENHUIS DOOR COVID.

Niet dus... roepen we hier met enkelen al paar weken... maar goed...

Mijn gevoel/hoop whatever is dat we best zo snel mogelijk de heropstart aanvatten.
In welke mate dat volledig 100% is wil ik nog in het midden laten.

Maar elke dag dat mensen, die al 2 jaar zwarte sneeuw zien, langer onnodig inkomsten moeten mislopen lijkt me er 1 te veel.

Als nu na Spanje, de UK, Ierland, Frankrijk ook nog Denemarken en Nederland zwaar gaan lossen zal de druk toch groot worden om dat hier ook te doen over enkele weken.
En laten we dan hopen dat de optimisten (en ze zijn steeds talrijker) gelijk hebben. We lazen al stukken in/van de NY Times, de WHO, Van Gucht, Van Ranst, zelfs eeuwige pessimist Molenberghs, dat we nu echt de goeie kant zouden opgaan.

Als nu na Spanje, de UK, Ierland, Frankrijk ook nog Denemarken en Nederland zwaar gaan lossen zal de druk toch groot worden om dat hier ook te doen over enkele weken.
En laten we dan hopen dat de optimisten (en ze zijn steeds talrijker) gelijk hebben. We lazen al stukken in/van de NY Times, de WHO, Van Gucht, Van Ranst, zelfs eeuwige pessimist Molenberghs, dat we nu echt de goeie kant zouden opgaan.
Nederland is toch strenger dan bij ons? Ik denk dat we eerder gaan lossen dan Nederland eerlijk gezegd.

Ik verwacht niet dat ze nu ineens alles overboord gaan gooien hier. Ze hebben pas nog trots hun barometertje gepresenteerd. Dat zou hun politieke doodsteek of op zijn minst gezichtsverlies zijn.

Net zoals groen die hun ganse programma opgebouwd is rond het sluiten van de kerncentrales, iets dat volledig achterhaald is ondertussen door de nieuwe technologieën van EPR-reactoren. Ze weten ook dat ze larie verkopen, maar kunnen niets anders meer dan volhouden aan hun oude ideologie, anders is dat politieke harakiri.

Nederland is toch strenger dan bij ons? Ik denk dat we eerder gaan lossen dan Nederland eerlijk gezegd.
NL heeft vandaag versoepelingen aangekondigd maar nog ver van alles los.

Beetje gezichtje redden.

Kunnen moeilijk van "full lockdown" naar "alles los" in 1 stap. Dan heeft iedereen door dat die lockdown niet nodig was.

Ja, ik weet het, maar dat is nog altijd strenger dan onze aankomende versoepelingen?

Beetje gezichtje redden.

Kunnen moeilijk van "full lockdown" naar "alles los" in 1 stap. Dan heeft iedereen door dat die lockdown niet nodig was.
Of het is nog net te vroeg om alles los te gooien daar? Hun zorg is veel meer beperkt dan andere landen. Ik durf zelfs te denken dat ze niet eens zouden versoepelen op dit moment indien de druk niet zo hoog was geweest.

Ja, ik weet het, maar dat is nog altijd strenger dan onze aankomende versoepelingen?

Of het is nog net te vroeg om alles los te gooien daar? Hun zorg is veel meer beperkt dan andere landen. Ik durf zelfs te denken dat ze niet eens zouden versoepelen op dit moment indien de druk niet zo hoog was geweest.
252 op icu en naar beneden aan het donderen al paar weken.

Ziekenhuisopnames nog niet veel aan het stijgen. Besmettingen 60k per dag. Ook daar zijn de Hollanders om te Besmetten uiteindelijk op.

252 op icu en naar beneden aan het donderen al paar weken.

Ziekenhuisopnames nog niet veel aan het stijgen. Besmettingen 60k per dag. Ook daar zijn de Hollanders om te Besmetten uiteindelijk op.
Ik wil zeker niet zeggen dat er geen ruimte is voor versoepelingen. Alleen dat losgooien iets te vroeg is en dat Rutte laat uitschijnen dat ze onder druk versoepelen.

Hij heeft ook "onder druk" de lockdown gedaan... als enige in Europa. Mij nog altijd een raadsel waarom.

De ziekenhuis bezetting was dalende als de lockdown begon en is blijven zakken sindsdien. Terwijl een of ander model wat gewoon een foute extrapolatie was 3000 icu aangaf met lockdown in worst case en best case 1000 eind januari...

Hij heeft ook "onder druk" de lockdown gedaan... als enige in Europa. Mij nog altijd een raadsel waarom.

De ziekenhuis bezetting was dalende als de lockdown begon en is blijven zakken sindsdien. Terwijl een of ander model wat gewoon een foute extrapolatie was 3000 icu aangaf met lockdown in worst case en best case 1000 eind januari...
Omdat de zorg in Nederland een ramp is en ze hadden "verwacht" dat het opnieuw ging stijgen. Nederland heeft oorspronkelijk maar 1150 icu bedden.

Ze zijn nooit aan 1400 icu geraakt dit jaar. Ze zijn in lockdown gegaan aan 400 of 500 (en dalende )
Ik had het over de hele coronaperiode. En half december aan 650. Soit, maakt ook niet uit. Ik probeer maar de reden/denkwijze van de Nederlandse regering te achterhalen. Niet persé dat ik akkoord ben/was met die strenge regels indertijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan