Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 21/01/22)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Idd, de media vergeet te vermelden dat de meeste mensen daar vredig waren.
Ten tijde van la boum zei ik al dat als ik tieners zou hebben, ik ze zou aansporen om te gaan.

Het geweld van vandaag is trouwens het gevolg van een depocratisch deficit waarbij de bevolking geen inspraak heeft over maatregelen die we sinds de tweede wereldoorlog niet meer kenden.

democratisch deficiet...

Ik zou daar nog in willen volgen moesten de maatregelen in massa niet gevolgd worden door de burger maar in werkelijkheid ziet men dat ze wel breed opgevolgd worden.

Nadarhekken smijten is echt geen "gevolg van democratisch deficiet"
Genoeg volk vinden die bereid zijn om een luchthaven te bezetten zoals in Kazachstan of in Thailand. Dat is een voorbeeld van democratisch deficiet.
De bevolking die en masse bewust de regels niet volgt , dat is een vorm van rebellie. (En dat is niet hetzelfde als de Belgische mentaliteit om een beetje naast de pot te pissen en doen alsof niemand het ziet :p)

Wat er in zondag gebeurde, is gewoonweg hooliganisme. Dat is een kleine groep die bij iedere betoging boven komt om rellen te veroorzaken of te plunderen. Brandende auto's op oudejaarsavond gaan we toch ook geen gevolg van democratisch deficiet noemen :p.

Om eerlijk te zijn, een hybride systeem is ook een kloterij hoor, met vaak ook gebrekkige ondersteuning en redelijk clunky software. In veel lokalen is het bord dan gewoon niet bruikbaar bijvoorbeeld. Dus veelal is dat dat lesgeven en de opnames van vorig jaar online zetten, waar iedereen van op afstand werkte en je dan op de pc wat illustreerde met de muis of zo'n schrijftablet.
Ik ben daarom ook wel uit persoonlijk oogpunt, als in "ik heb werk genoeg", voorstander van of zoals vroeger, of helemaal op afstand. Maar voor de studenten begint dat tweede denk ik toch wel door te wegen.

Ja goed. Maar dat is nog wat anders als effectief mensen gaan tegenwerken door met opzet bepaalde zaken niet beschikbaar te maken of in de tijd te limiteren.

Ja goed. Maar dat is nog wat anders als effectief mensen gaan tegenwerken door met opzet bepaalde zaken niet beschikbaar te maken of in de tijd te limiteren.
Ik ken zo geen collega's, zeker dat achteraf snel verwijderen lijkt me ook gewoon pedagogische onzin. Ik heb studenten gehad die een goed examen aflegden, en die zeiden dat dit mede kwam omdat ze de lesopnames konden herbekijken. Lijkt me net goed dat ze de leerstof beter beheersen.

Anderzijds is er wel een beetje ongerustheid dat dit hybride systeem misschien een blijver is, en binnenkort die enkele student die je enkel op het examen ziet misschien eerder de regel dan de uitzondering wordt. En dan kan je je afvragen waarom je nog lesgeeft. Bij richtingen met grotere groepen en minder interactie speelt dit zo niet, maar bij ons zijn de groepen wel klein genoeg om wat interactie mogelijk te maken.

Anderzijds is er wel een beetje ongerustheid dat dit hybride systeem misschien een blijver is, en binnenkort die enkele student die je enkel op het examen ziet misschien eerder de regel dan de uitzondering wordt. En dan kan je je afvragen waarom je nog lesgeeft. Bij richtingen met grotere groepen en minder interactie speelt dit zo niet, maar bij ons zijn de groepen wel klein genoeg om wat interactie mogelijk te maken.

Dat lijkt mij dan maar gewoon de logische evolutie voor een vak waar dat mogelijk is. Het is misschien vervelend voor sommige proffen om te horen maar als werkstudent zijnde stel ik mij toch soms vragen bij de effectieve meerwaarde van hoorcolleges. We spreken hier voor de goede verstaander over een bachelor in de STEM aan de KUL. Of die kennisoverdracht nu gebeurd als eenrichtingsverkeer (wat het praktisch is) in een aula of thuis vanuit het boek, dat maakt voor de vakken die ik gezien heb tot nog toe weinig verschil. Hetzelfde gaat in beperktere maten op voor werkcolleges.

Dat afstandsonderwijs voor studenten unief, ik snap dat nu eens echt niet momenteel. Wanneer begint het 2e semester? Half februari?
Tegen dan zit ge volgens de modellen al een week (of 2 mss zelfs) over de piek van besmettingen. Tegen maart is de pandemie (in principe) quasi afgelopen. Gaat ge dan echt voor maximaal 2-3 weken full force overschakelen op afstandsonderwijs? Rectoren proberen in deze crisis altijd heiliger te zijn dan de paus precies.

(het kan wel erger natuurlijk, zoals op een Universitaire campus ergens in de VS, waar iedereen én geboosterd moet zijn en een FFP2-masker moet dragen, dag in, dag uit)

Laatst bewerkt:
Dat afstandsonderwijs voor studenten unief, ik snap dat nu eens echt niet momenteel. Wanneer begint het 2e semester? Half februari?
Tegen dan zit ge volgens de modellen al een week (of 2 mss zelfs) over de piek van besmettingen. Tegen maart is de pandemie (in principe) quasi afgelopen. Gaat ge dan echt voor maximaal 2-3 weken full force overschakelen op afstandsonderwijs? Rectoren proberen in deze crisis altijd heiliger te zijn dan de paus precies.
Dat wordt zover ik weet op niveau van de faculteit beslist (binnen wat de universiteit toelaat uiteraard). Deel van de reden in ons geval is het over een internationale opleiding gaat en dat je zo een ongelijkheid zou kunnen krijgen tussen wie in het land is en wie niet vermoed ik. Ik denk dat ze ook wel zo snel als mogelijk dan terug naar live lessen zullen overschakelen.

Idd, de media vergeet te vermelden dat de meeste mensen daar vredig waren.
Ten tijde van la boum zei ik al dat als ik tieners zou hebben, ik ze zou aansporen om te gaan.
🥱

En gisteren ook, in de media eerst melding over het aantal aanwezigen. Vervolgens over de relschoppers die een kleine groep waren. Zowel op nieuwssites als bv. Het Journaal:
==> Eerst over 10 duizenden betogers, en waarom ze meelopen. Dat de manifestatie rustig begon en dan in rellen eindigde. Maar dan "Enkele relschoppers willen de afgesloten europese wijk binnendringen". & "Het kat-en-muisspel tussen politie en enkele honderden betogers...".
Dit is toch duidelijke vermelding dat de relschoppers een kleine minderheid waren?

Geen excuses, maar dit hadden ze volgens mij bij de eerste voorstelling er niet bij gezet.
Toch wel. In de persconferentie niet de specifieke cijfers maar wel dit:
En ongeveer tegelijk werd de site geüpdated, zowel deze pagina:
Als deze:

Miserie in het onderwijs. Ik herken ook het verhaal van de quarantainemarathons. Ik sprak voor nieuwjaar een moeder aan de schoolpoort wiens gezin een volle maand in quarantaine heeft gezeten door opeenvolgende besmettingen. Die vrouw was na vier weken gewoon knettergek.

Ik ben het niet altijd eens met Bart De Wever. Maar ik ben wel heel blij wat hij gisteren zei in de zevende dag. Volledig mijn gedacht en dus 100 procent mee eens. Hij zei namelijk:

De pandemie gaat naar een endemie. Dit wordt als de griep. De experts zeggen dit zelf en dan moeten de haviken de wapens neerleggen. En zaken zoals het 1G beleid, pestbeleid en zaken zoals vaccinatieplicht, wat een non discussie is, want die komt er niet! En heeft trouwens geen enkele zin. Moest er een vaccin bestaan dat 100 procent beschermd en je besmetting niet doorgeeft, dan zou ik (BDW) morgen ook direct verplichten. Maar dat vaccin bestaat niet. En zoals men nu bezig is maakt men de mensen alleen maar boos.

BDW zijn woorden. Ik vind helaas niet direct een bron die dit ook heeft overgenomen. Maar degene die naar de 7de dag gekeken hebben kunnen dit wel bevestigen. En ik ben het hier VOLLEDIG mee eens.

Miserie in het onderwijs. Ik herken ook het verhaal van de quarantainemarathons. Ik sprak voor nieuwjaar een moeder aan de schoolpoort wiens gezin een volle maand in quarantaine heeft gezeten door opeenvolgende besmettingen. Die vrouw was na vier weken gewoon knettergek.
De huidige maatregelen maken onderwijs nog minder mogelijk dan ze af en toe eens sluiten zoals we laatste jaar gedaan hebben. Er zijn inderdaad kinderen en families die afgelopen maanden al weken in quarantaine hebben geleefd.

De huidige maatregelen maken onderwijs nog minder mogelijk dan ze af en toe eens sluiten zoals we laatste jaar gedaan hebben. Er zijn inderdaad kinderen en families die afgelopen maanden al weken in quarantaine hebben geleefd.

Je zou nochtans denken dat wanneer een hele klas in quarantaine gaat het gros daar besmet is en ze er dus 'vanaf' zijn? Als je natuurlijk in een klas zit van 20, en er telkens per 4 besmettingen een quarantaine wordt ingelast, dan ben je al snel enkele weken zoet...

Je zou nochtans denken dat wanneer een hele klas in quarantaine gaat het gros daar besmet is en ze er dus 'vanaf' zijn? Als je natuurlijk in een klas zit van 20, en er telkens per 4 besmettingen een quarantaine wordt ingelast, dan ben je al snel enkele weken zoet...
Klassen sluiten niet alleen voor leerlingen, maar ook wegens personeelstekorten. Zo kunnen de sluitingen zich ook wel heel snel opvolgen. Net als meerdere sluitingen zoals je aangeeft door verschillende groepen kinderen die positief zijn.

Vriendin start nu net vandaag haar quarantaine omdat er 4 besmettingen zijn. Resultaat:
- derde leerjaar zit in quarantaine
- leerkracht van derde (voormiddag) moet verplicht (ondanks niet ziek) ook in quarantaine, lespakketjes moeten rondgedragen worden door zorgleerkracht
- co-leerkracht van derde (namiddag) moet verplicht ook in quarantaine, op woensdag zit ze in het vijfde en moet daar een oplossing voor gezocht worden, op andere dagen valt de zorg die ze geeft weg.

Voorlopig verder nog 1 leerkracht besmet, zij zit in quarantaine en wordt vervangen door 4 personen doorheen de ganse week.

Ik ben het niet altijd eens met Bart De Wever. Maar ik ben wel heel blij wat hij gisteren zei in de zevende dag. Volledig mijn gedacht en dus 100 procent mee eens. Hij zei namelijk:

De pandemie gaat naar een endemie. Dit wordt als de griep. De experts zeggen dit zelf en dan moeten de haviken de wapens neerleggen. En zaken zoals het 1G beleid, pestbeleid en zaken zoals vaccinatieplicht, wat een non discussie is, want die komt er niet! En heeft trouwens geen enkele zin. Moest er een vaccin bestaan dat 100 procent beschermd en je besmetting niet doorgeeft, dan zou ik (BDW) morgen ook direct verplichten. Maar dat vaccin bestaat niet. En zoals men nu bezig is maakt men de mensen alleen maar boos.

BDW zijn woorden. Ik vind helaas niet direct een bron die dit ook heeft overgenomen. Maar degene die naar de 7de dag gekeken hebben kunnen dit wel bevestigen. En ik ben het hier VOLLEDIG mee eens.
Ik heb de uitzending niet gezien dus waarschijnlijk mis ik wat context, maar ik snap niet goed welk punt er gemaakt wordt.
Eens de situatie echt onder controle is schaffen we de maatregelen af? Is dat het? :unsure:

Ik heb de uitzending niet gezien dus waarschijnlijk mis ik wat context, maar ik snap niet goed welk punt er gemaakt wordt.
Eens de situatie echt onder controle is schaffen we de maatregelen af? Is dat het? :unsure:
😒 Ik snap niet dat jij het punt volledig mist, ma bon...
Het feit dat de Wever dit nu zegt, zorgt dat een groot debat er zeker gaat komen en snel. Als we VDB moeten volgen, moet er verplichte vaccinatie komen, is de cst een zeer belangrijk middel voor de toekomst, noem maar op. Sommigen kunnen blijven melken, maar dat moet en gaat stoppen.

Los van het feit dat ik het wel deels met je eens ben (er zijn inderdaad veel indicatoren die er op wijzen dat we, op dit moment, naar het einde van de pandemie aan het gaan zijn) kom je hier nu doen alsof BDW de eindautoriteit is inzake COVID. Het is toch niet omdat dat 'BDW zijn woorden' zijn dat die gelijk heeft? Dat zeg je gewoon omdat wat die zegt in je kraam past. Wat BDW zegt is, op wetenschappelijk vlak, niet meer of minder waard dan wat bijvoorbeeld VDB zegt. Als er nu iemand exact hetzelfde als jij komt posten, maar dan met uitspraken van VDB, wie heeft er dan gelijk?

Enfin, mij goed dat je het met hem eens bent over zijn opvattingen omtrent vaccinatieverplichtingen enzovoorts, maar je haalt dat hier aan als ware het 'bewijs' van de een of andere stelling. Dat is het niet. Het is gewoon een mening van een politicus. Een politicus die eigenlijk ook niks raar zegt ('als het virus minder gevaarlijk wordt dan bouwen we de maatregelen af') dus ik begrijp niet goed waarom je denkt dat dit zo'n doorbraak is.

Los van het feit dat ik het wel deels met je eens ben (er zijn inderdaad veel indicatoren die er op wijzen dat we, op dit moment, naar het einde van de pandemie aan het gaan zijn) kom je hier nu doen alsof BDW de eindautoriteit is inzake COVID. Het is toch niet omdat dat 'BDW zijn woorden' zijn dat die gelijk heeft? Dat zeg je gewoon omdat wat die zegt in je kraam past. Wat BDW zegt is, op wetenschappelijk vlak, niet meer of minder waard dan wat bijvoorbeeld VDB zegt. Als er nu iemand exact hetzelfde als jij komt posten, maar dan met uitspraken van VDB, wie heeft er dan gelijk?

Enfin, mij goed dat je het met hem eens bent over zijn opvattingen omtrent vaccinatieverplichtingen enzovoorts, maar je haalt dat hier aan als ware het 'bewijs' van de een of andere stelling. Dat is het niet. Het is gewoon een mening van een politicus. Een politicus die eigenlijk ook niks raar zegt ('als het virus minder gevaarlijk wordt dan bouwen we de maatregelen af') dus ik begrijp niet goed waarom je denkt dat dit zo'n doorbraak is.
Jeezes, dit dus 😒. IK BEN HET EENS MET HEM. Waar zeg ik dat dit de volledige waarheid is? Waar zeg ik dat dit zo'n grote doorbraak is? Ik vind dit een doorbraak omdat dit een debat gaat opleveren hier in België.
Maar WHO heeft een paar weken terug al gezegd dat het virus endemisch aan het worden is. Maar op dat moment zette VDB alles in op verplichte vaccinaties, extra druk op de cst...noem maar op. Dan mag ik niet blij zijn om hier BDW zijn uitspraak te delen. Ik ben blij dat men ermee bezig. Dat men niet blindelings volgt, noem maar op. Eerlijk gezegd, ik begrijp uw reactie totaal niet...

Jeezes, dit dus 😒. IK BEN HET EENS MET HEM. Waar zeg ik dat dit de volledige waarheid is? Waar zeg ik dat dit zo'n grote doorbraak is? Ik vind dit een doorbraak omdat dit een debat gaat opleveren hier in België.
Maar WHO heeft een paar weken terug al gezegd dat het virus endemisch aan het worden is. Maar op dat moment zette VDB alles in op verplichte vaccinaties, extra druk op de cst...noem maar op. Dan mag ik niet blij zijn om hier BDW zijn uitspraak te delen. Ik ben blij dat men ermee bezig. Dat men niet blindelings volgt, noem maar op. Eerlijk gezegd, ik begrijp uw reactie totaal niet...

Je doet (of zo lijkt het toch) alsof het feit dat BDW nu zegt wat alle experts eigenlijk ook zeggen (plus dan nog hier en daar een persoonlijke mening inzake vaccinatie en weet ik veel) er voor gaat zorgen dat de 'haviken de wapens moeten neerleggen' en dat het gedaan is met het pestbeleid (qua stemmingmakerij kan dat tellen trouwens) maar dat is toch helemaal niet zo? BDW is maar een van de vele politici die dit land rijk is, en hij zit dan nog in de oppositie ook.

Het feit dat hij dat nu zegt wil helemaal niet zeggen dat 'de grote rechtvaardigheid' (je doet met je quotes toch echt wel uitschijnen alsof de maatregelen/voorzichtigheid een of ander groot onrecht zijn; als je dat niet bedoelt zou ik toch aanraden om je woorden wat zorgvuldiger te kiezen) er aan komt of een of ander gigantisch debat over heel de COVID situatie of weet ik veel wat. Als ze zeggen 'Bart, hou je klep' dan is dat zo, en dat debat over vaccinaties stond al lang gepland.

En voorts: 'men' is er al lang mee bezig. En 'men' probeert al lang zo goed en zo kwaad als mogelijk door deze pandemie te navigeren. Er zijn (veel) fouten gemaakt, dat wel, maar ik vind gewoon dat het nogal lijkt alsof je zegt dat BDW eindelijk de eerste is die het bij het rechte eind heeft, terwijl hij gewoon eigenlijk zegt wat zowat iedereen zegt, met dan hier en daar wat van zijn persoonlijke mening er bij. Dat je dan zegt dat VDB 'melkt' en dat dat 'moet en gaat stoppen' maakt toch wel dat het echt lijkt alsof je gewoon volledig tegen elk soort maatregel of voorzichtigheid bent zonder meer en alles en iedereen die er iets op tegen zegt aangrijpt om te roepen 'zie je wel!'. Ik betwijfel of BDW dat soort zaken (melken, haviken, ...) heeft gezegd trouwens.

Nu goed: ik ga er niet verder op in. Ik vond je post gewoon ook nogal verwarrend. Dat zou misschien al wat minder zijn zonder van die polariserende termen als haviken met wapens, pestbeleid, melken, ... Als je niet wilt dat mensen je verkeerd interpreteren kan je toch best van die krachttermen achterwege laten zou ik zeggen, maar je doet uiteraard wat je wilt.

Je doet (of zo lijkt het toch) alsof het feit dat BDW nu zegt wat alle experts eigenlijk ook zeggen (plus dan nog hier en daar een persoonlijke mening inzake vaccinatie en weet ik veel) er voor gaat zorgen dat de 'haviken de wapens moeten neerleggen' en dat het gedaan is met het pestbeleid (qua stemmingmakerij kan dat tellen trouwens) maar dat is toch helemaal niet zo? BDW is maar een van de vele politici die dit land rijk is, en hij zit dan nog in de oppositie ook.

Het feit dat hij dat nu zegt wil helemaal niet zeggen dat 'de grote rechtvaardigheid' (je doet met je quotes toch echt wel uitschijnen alsof de maatregelen/voorzichtigheid een of ander groot onrecht zijn; als je dat niet bedoelt zou ik toch aanraden om je woorden wat zorgvuldiger te kiezen) er aan komt of een of ander gigantisch debat over heel de COVID situatie of weet ik veel wat. Als ze zeggen 'Bart, hou je klep' dan is dat zo, en dat debat over vaccinaties stond al lang gepland.

En voorts: 'men' is er al lang mee bezig. En 'men' probeert al lang zo goed en zo kwaad als mogelijk door deze pandemie te navigeren. Er zijn (veel) fouten gemaakt, dat wel, maar ik vind gewoon dat het nogal lijkt alsof je zegt dat BDW eindelijk de eerste is die het bij het rechte eind heeft, terwijl hij gewoon eigenlijk zegt wat zowat iedereen zegt, met dan hier en daar wat van zijn persoonlijke mening er bij. Dat je dan zegt dat VDB 'melkt' en dat dat 'moet en gaat stoppen' maakt toch wel dat het echt lijkt alsof je gewoon volledig tegen elk soort maatregel of voorzichtigheid bent zonder meer en alles en iedereen die er iets op tegen zegt aangrijpt om te roepen 'zie je wel!'. Ik betwijfel of BDW dat soort zaken (melken, haviken, ...) heeft gezegd trouwens.

Nu goed: ik ga er niet verder op in. Ik vond je post gewoon ook nogal verwarrend. Dat zou misschien al wat minder zijn zonder van die polariserende termen als haviken met wapens, pestbeleid, melken, ... Als je niet wilt dat mensen je verkeerd interpreteren kan je toch best van die krachttermen achterwege laten zou ik zeggen, maar je doet uiteraard wat je wilt.
Ik ga het u nog 1 keer duidelijk maken. Ik ben het eens met zijn uitspraak. Jij komt hier af met vanalles en nog wat, wat ik helemaal niet vermeld heb. Jij blijft maar zeggen, het lijkt dit en je doet alsof dat... Ik ben gewoon blij dat ik dit nu ook eens hoor van niet altijd dezelfde personen maar ook van BDW. Een aantal weken terug hebben verschillende experts aangegeven dat het virus endemisch is/aan het worden is. Op dat moment ging VDB de vaccinatie verplichting op tafel leggen. Op dat moment zeiden gasten zoals hem, Russeau... het belang van de cst en dat dit verder zeer belangrijk gaat zijn,... Ik was het daar niet mee eens. Ik kon niet begrijpen dat men op dat moment als zeer duidelijk wordt dat virus veel milder is, zo hard daar op zit te vitten... En ik ben nu gewoon blij dat een grote politieker als BDW zijn mond durft open trekken, terwijl dit niet de mening volgt van mensen zoals de croo, VDB,...noem maar op. Dit zorgt voor een meer transparent debat dat 100 procent er snel gaat komen.

En die termen die ik gebruik??? Dat zijn woorden van BDW 😂. Ik zeg dat toch letterlijk dat hij dat zei in de zevende dag. Ik quote hem gewoon. Ma swat, het is idd beter dat wij 2 zwijgen tegen elkaar!
Edit: buiten dat melken. Dat heb ik idd gezegd. Maar sinds dat helikopter debacle met VDB heb ik dat gevoel nogal snel met hem. En de laatste weken hebben niet geholpen wat hij allemaal verkondigd...

Op jouw eindeloos 'je legt me woorden in de mond'/'ik word verkeerd begrepen' riedeltje ga ik echt niet meer in. Het is mij al lang duidelijk aan de hand van je posts in onder andere het vaccinatietopic vanwaar de wind waait bij jou dus goed, you do you. Mijn excuses trouwens, want hij neemt sommige van die termen die je daar post wel degelijk in de mond (al zegt hij inderdaad niets over 'melken'). Ik vind dat heel teleurstellend, maar goed.

Om ontopic te blijven:

Ik heb even naar dat optreden van BDW gekeken in de Zevende Dag:

Over die haviken; hij zegt ten eerste dat de polarisatie een probleem begint te vormen:
...je hebt langs de ene kant de haviken, zoals VDB met "hel en verdoemenis" en "we gaan de mensen pesten met 1G beleid," ook meneer de Croo heeft dat gezegd [...] aan de andere kant heb je, in toenemende mate, woede bij de populatie, extreemrechts die daar op springt, die op en over de rand van het antivax gaan nu, dat begint wel zeer ver te gaan. [...[ En voor elk OC beginnen die trommen te roffelen dus je kan niet anders dan je positioneren, en dat is een heel kwalijk spel geweest.
Eigenlijk zegt hij net dat dat soort stemmingmakerij waar sommigen zich hier al wel eens schuldig aan maken ('pestbeleid', 'viruswaanzin', 'angstpsychose', ...) enorm kwalijk is. Nogal hypocriet naar mijn mening, aangezien hij aan het einde van dat stuk inderdaad woorden als 'pestbeleid' en 'haviken die de wapens moeten neerleggen' in de mond neemt en zich dus deels schuldig maakt aan waar hij over zit te jammeren.

Ik geef hem helemaal gelijk over dat polariseren trouwens, maar hij doet er op dat moment zelf deels aan mee en da's jammer. Dat dat jammer is gaat even goed op voor de andere kant trouwens: mensen die iedereen met een beetje (gegronde) twijfel labelen als wappie of al van dat zijn net hetzelfde.

Voorts is hij wel degene die het Sportpaleis wilde sluiten maar daar te laf voor was en dus Jambon heeft laten opdraaien voor de politieke fallout, dus ik weet niet of hij wel in een positie is om zo hoogmoedig te doen over kwalijke politieke spelletjes in het COVID verhaal.

Over omikron etc.:
...als je nu naar de cijfers gaat kijken, behoudens het opduiken van een kwalijke variant [...] Darwinistisch weten we, dit gaat naar griep, maar het kan zijn dat we nog een stap achteruit zetten. Dat zou een ramp zijn als dat gebeurt, maar stel nu dat dat niet gebeurt. Kijk naar Ierland en het VK, waar men ook goed geboosterd heeft, net zoals in Vlaanderen. Gelukkig maar, dat de Vlamingen hun geloof in de wetenschap behouden hebben ondanks de tegenslag eind vorig jaar.
Da's niks nieuw. Hij benadrukt trouwens het belang van de wetenschap en boosters. Ook niks nieuw, maar wel iets wat bepaalde users hier maar wat graag in vraag stellen.

Over de maatregelen laten vallen:
...dan zie je dat de omikronpiek gevolgd wordt door de omikroncrash, en dan ben ik zo blij dat de Vlaamse regering toch in die gele fase, met steun van de VLD, in die barometer een fase heeft voorzien waar er geen maatregelen meer zijn en waar er ook geen CST meer is, en als je naar de cijfers gaat kijken, 300 op ICU en een dalende trend in de hospitalisaties, dat zou er wel eens heel snel kunnen zijn.
'Het zou wel eens heel snel kunnen zijn,' maar het is er dus nog niet. Da's ook niks nieuw, het feit dat na een golf de besmettingen weer gaan dalen.

Hij zegt dus eigenlijk bijna niks nieuw (die barometer waar hij het zo mee eens is, is trouwens tot stand gekomen voor de Zevende Dag, dus het is niet alsof hij hier 'het debat' aanzwengelt; hij is het gewoon eens met wat er in dat ding staat, dat dus gevormd is door een regering waar hij geen deel van uitmaakt) in dat stuk van de Zevende Dag.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan