Op jouw eindeloos 'je legt me woorden in de mond'/'ik word verkeerd begrepen' riedeltje ga ik echt niet meer in. Het is mij al lang duidelijk aan de hand van je posts in onder andere het vaccinatietopic vanwaar de wind waait bij jou dus goed, you do you. Mijn excuses trouwens, want hij neemt sommige van die termen die je daar post wel degelijk in de mond (al zegt hij inderdaad niets over 'melken'). Ik vind dat heel teleurstellend, maar goed.
Om ontopic te blijven:
Ik heb even naar dat optreden van BDW gekeken in de Zevende Dag:
Over die haviken; hij zegt ten eerste dat de polarisatie een probleem begint te vormen:
...je hebt langs de ene kant de haviken, zoals VDB met "hel en verdoemenis" en "we gaan de mensen pesten met 1G beleid," ook meneer de Croo heeft dat gezegd [...] aan de andere kant heb je, in toenemende mate, woede bij de populatie, extreemrechts die daar op springt, die op en over de rand van het antivax gaan nu, dat begint wel zeer ver te gaan. [...[ En voor elk OC beginnen die trommen te roffelen dus je kan niet anders dan je positioneren, en dat is een heel kwalijk spel geweest.
Eigenlijk zegt hij net dat dat soort stemmingmakerij waar sommigen zich hier al wel eens schuldig aan maken ('pestbeleid', 'viruswaanzin', 'angstpsychose', ...) enorm kwalijk is. Nogal hypocriet naar mijn mening, aangezien hij aan het einde van dat stuk inderdaad woorden als 'pestbeleid' en 'haviken die de wapens moeten neerleggen' in de mond neemt en zich dus deels schuldig maakt aan waar hij over zit te jammeren.
Ik geef hem helemaal gelijk over dat polariseren trouwens, maar hij doet er op dat moment zelf deels aan mee en da's jammer. Dat dat jammer is gaat even goed op voor de andere kant trouwens: mensen die iedereen met een beetje (gegronde) twijfel labelen als wappie of al van dat zijn net hetzelfde.
Voorts is hij wel degene die het Sportpaleis wilde sluiten maar daar te laf voor was en dus Jambon heeft laten opdraaien voor de politieke fallout, dus ik weet niet of hij wel in een positie is om zo hoogmoedig te doen over kwalijke politieke spelletjes in het COVID verhaal.
Over omikron etc.:
...als je nu naar de cijfers gaat kijken, behoudens het opduiken van een kwalijke variant [...] Darwinistisch weten we, dit gaat naar griep, maar het kan zijn dat we nog een stap achteruit zetten. Dat zou een ramp zijn als dat gebeurt, maar stel nu dat dat niet gebeurt. Kijk naar Ierland en het VK, waar men ook goed geboosterd heeft, net zoals in Vlaanderen. Gelukkig maar, dat de Vlamingen hun geloof in de wetenschap behouden hebben ondanks de tegenslag eind vorig jaar.
Da's niks nieuw. Hij benadrukt trouwens het belang van de wetenschap en boosters. Ook niks nieuw, maar wel iets wat bepaalde users hier maar wat graag in vraag stellen.
Over de maatregelen laten vallen:
...dan zie je dat de omikronpiek gevolgd wordt door de omikroncrash, en dan ben ik zo blij dat de Vlaamse regering toch in die gele fase, met steun van de VLD, in die barometer een fase heeft voorzien waar er geen maatregelen meer zijn en waar er ook geen CST meer is, en als je naar de cijfers gaat kijken, 300 op ICU en een dalende trend in de hospitalisaties, dat zou er wel eens heel snel kunnen zijn.
'Het zou wel eens heel snel kunnen zijn,' maar het is er dus nog niet. Da's ook niks nieuw, het feit dat na een golf de besmettingen weer gaan dalen.
Hij zegt dus eigenlijk bijna niks nieuw (die barometer waar hij het zo mee eens is, is trouwens tot stand gekomen
voor de Zevende Dag, dus het is niet alsof hij hier 'het debat' aanzwengelt; hij is het gewoon eens met wat er in dat ding staat, dat dus gevormd is door een regering waar hij geen deel van uitmaakt) in dat stuk van de Zevende Dag.