Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 21/01/22)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben noch antivax, noch complottheoreticus en al zeker niet geweldadig. Toch steun ik die protesten.

Het cst is een aanfluiting van onze vrijheden.
De regering is een regering van verliezers die zichzelf bij elke hindernis verloochenen.

Ik heb echt te doen met de kinderen, tieners en
twintigers vandaag. Onder het mom van solidariteit vragen de beste jaren van hun leven aan halve snelheid te leven.

Tenslotte kunnen we dan ook nog de gigantische kost van dit coronabeleid laten betalen door de demografische groep die er de minste vruchten van kon plukken.

Totale waanzin dat er zoveel mensen niet op die betoging aanwezig waren.

Ook weten dat die marginale crapuuls een zeer klein percentage van de betogers is. Spijtig genoeg zitten er altijd van die spasten tussen. Maar de meerderheid van de betogers staat daar natuurlijk ook niet achter.

Ik ben noch antivax, noch complottheoreticus en al zeker niet geweldadig. Toch steun ik die protesten.

Het cst is een aanfluiting van onze vrijheden.
De regering is een regering van verliezers die zichzelf bij elke hindernis verloochenen.

Ik heb echt te doen met de kinderen, tieners en
twintigers vandaag. Onder het mom van solidariteit vragen de beste jaren van hun leven aan halve snelheid te leven.

Tenslotte kunnen we dan ook nog de gigantische kost van dit coronabeleid laten betalen door de demografische groep die er de minste vruchten van kon plukken.

Totale waanzin dat er zoveel mensen niet op die betoging aanwezig waren.
Dit zal hier niet populair klinken , maar door vooral te focussen op de rellen creëer je bij het gros vd bevolking een gevoel dat deze protesten gewelddadig zijn en voor marginalen . Zowat alle mensen die ik ken zijn tegen het CST . En toch gaat er geen ene gaan betogen , niemand wil die stempel.

Dit zal hier niet populair klinken , maar door vooral te focussen op de rellen creëer je bij het gros vd bevolking een gevoel dat deze protesten gewelddadig zijn en voor marginalen . Zowat alle mensen die ik ken zijn tegen het CST . En toch gaat er geen ene gaan betogen , niemand wil die stempel.
Idd, de media vergeet te vermelden dat de meeste mensen daar vredig waren.
Ten tijde van la boum zei ik al dat als ik tieners zou hebben, ik ze zou aansporen om te gaan.

Het geweld van vandaag is trouwens het gevolg van een depocratisch deficit waarbij de bevolking geen inspraak heeft over maatregelen die we sinds de tweede wereldoorlog niet meer kenden.

Het geweld van vandaag is trouwens het gevolg van een depocratisch deficit waarbij de bevolking geen inspraak heeft over maatregelen die we sinds de tweede wereldoorlog niet meer kenden.
We zaten dan ook wereldwijd in een crisis die we sinds de Tweede Wereldoorlog niet meer gekend hebben.

Ik begrijp die focus op het CST toch echt niet, een aantal van de vocale tegenstanders zijn er snel bij om te beweren dat ze zélf wel gevaccineerd zijn en zeker niet antivax hoor, of misschien toch niet antivax ten opzichte van de "baby-vaccins", maar wél voorzichtig ten opzichte van dat "nieuwe" coronavaccin (ondanks dat dat ook ongeziene grote klinische proeven doorlopen heeft), ... want ze zijn 'kritisch'. Alsof ze tevoren ooit hadden gehoord of nagedacht over de fasen van een klinisch onderzoek.

De luidste roepers dat ze hun CST niet willen tonen op café zijn echt niet de privacy-kritische geesten die bezorgd zijn over het delen van hun vaccinatiestatus omdat dat een medisch gegeven is, want het zijn maar al te vaak dezelfden die een hoop onzin op Facebook gooien waaruit ik véél meer van hun privéleven kan afleiden. Vrije keuze wat je deelt natuurlijk, vrije keuze om ook gewoon niet op café te gaan of je te laten vaccineren denk ik dan.

Het CST is een middel om vrijheden terug te krijgen die we noodgedwongen hebben moeten opgeven voor een sinds de Tweede Wereldoorlog ongeziene gezondheidscrisis. Zonder het CST zouden we die vrijheden nog langer in de kast moeten laten liggen want dan kan je geen enkele versoepeling doen omdat er idiote antivaxers zijn, die dan superverspreider zouden gaan spelen in horeca, op evenementen, etc. en nu kan je die weren. Het CST gaat in dat opzicht wat mij betreft nog steeds niet ver genoeg, ik zou het niet meer geven aan mensen op basis van een tijdelijke test, en ook niet meer enkel op basis van een herstelcertificaat.

Oh, maar een QR code gebruiken ze in China ook om hun bevolking te onderdrukken! Ja, so what? Oorspronkelijk is dat uitgevonden in de autofabrieken van Toyota en ik heb ook geen schrik dat de overheid mij wilt ombouwen tot een auto.
Er is geen enkele redelijke aanzet om aan te nemen dat men dat CST voor iets anders zou gaan gebruiken.

Het enige wat vreemd is aan het CST is dat je momenteel 5-7 dagen in quarantaine moet bij besmetting en dan weer mag gaan werken maar het CST kleurt wel 12 dagen rood (of wachten op herstelcertificaat).

Virologisch gezien heeft het CST geen enkel nut meer sinds het gebruik ervan gepaard gaat met andere maatregelen zoals een mondmasker. Er zijn momenteel in de maatschappij genoeg situaties waar je met of zonder mondmasker voor een langere tijd samen bent met een grote groep mensen zonder dat er een CST komt hij kijken (winkels, winkelstraten, openbaar vervoer, lessen,...). Het CST dient enkel nog als impliciete vaccinatieverplichting.

Ik begrijp die focus op het CST toch echt niet, een aantal van de vocale tegenstanders zijn er snel bij om te beweren dat ze zélf wel gevaccineerd zijn en zeker niet antivax hoor, of misschien toch niet antivax ten opzichte van de "baby-vaccins", maar wél voorzichtig ten opzichte van dat "nieuwe" coronavaccin (ondanks dat dat ook ongeziene grote klinische proeven doorlopen heeft), ... want ze zijn 'kritisch'. Alsof ze tevoren ooit hadden gehoord of nagedacht over de fasen van een klinisch onderzoek.

De luidste roepers dat ze hun CST niet willen tonen op café zijn echt niet de privacy-kritische geesten die bezorgd zijn over het delen van hun vaccinatiestatus omdat dat een medisch gegeven is, want het zijn maar al te vaak dezelfden die een hoop onzin op Facebook gooien waaruit ik véél meer van hun privéleven kan afleiden. Vrije keuze wat je deelt natuurlijk, vrije keuze om ook gewoon niet op café te gaan of je te laten vaccineren denk ik dan.

Het CST is een middel om vrijheden terug te krijgen die we noodgedwongen hebben moeten opgeven voor een sinds de Tweede Wereldoorlog ongeziene gezondheidscrisis. Zonder het CST zouden we die vrijheden nog langer in de kast moeten laten liggen want dan kan je geen enkele versoepeling doen omdat er idiote antivaxers zijn, die dan superverspreider zouden gaan spelen in horeca, op evenementen, etc. en nu kan je die weren. Het CST gaat in dat opzicht wat mij betreft nog steeds niet ver genoeg, ik zou het niet meer geven aan mensen op basis van een tijdelijke test, en ook niet meer enkel op basis van een herstelcertificaat.

Oh, maar een QR code gebruiken ze in China ook om hun bevolking te onderdrukken! Ja, so what? Oorspronkelijk is dat uitgevonden in de autofabrieken van Toyota en ik heb ook geen schrik dat de overheid mij wilt ombouwen tot een auto.
Er is geen enkele redelijke aanzet om aan te nemen dat men dat CST voor iets anders zou gaan gebruiken.
Een kijken of je nog zo praat als spuit 4 en niet veel daarna spuit 5 klaar staan voor je terwijl er medisch gezien geen draagvlak meer voor zou zijn.

Een kijken of je nog zo praat als spuit 4 en niet veel daarna spuit 5 klaar staan voor je terwijl er medisch gezien geen draagvlak meer voor zou zijn.
En is er ook maar enige indicatie dat dit het geval zou zijn? Of hebben ze al spuiten gezet die niet medisch onderbouwd waren?

En is er ook maar enige indicatie dat dit het geval zou zijn? Of hebben ze al spuiten gezet die niet medisch onderbouwd waren?
Ik ga hierover niet meer in discussie over het al dan niet nut hebben van de booster bij de omicron variant. We’ll see in juni. Just gut feelings.

Hier spreken ze van code geel met mooi weer. Sinds wanneer is mooi weer een factor om van pandemisch naar endemisch te gaan ? Ja er zijn minder besmetttingen. Maar in de winter weer meer. Of ga je afhankelijk van seizoen telkens weer omschakelen van pandemisch naar endemisch en weer terug.

En wie gaat die beslissing maken of we dan wel in een pandemie dan wel een endemie zitten ? Elk land apart ? Europa ? Het WHO ?

Welke factor is de trigger ? Waarom zaten we vorige zomer in een pandemie en zou men deze zomer in een endemie zitten ?

Om van een endemie te kunnen spreken zou je moeten kijken naar een volledige cyclus over alle seizoen heen.

De verplichting van het CST aan de definitie pandemie/endemie koppelen is imo een big red flag !

En het feit dat een in de winter geboosterde in de zomer meer rechten zou hebben dan een niet of half gevaccineerde is complete waanzin want dan gaat het niet meer om de volksgezondheid maar over regelrechte discriminatie.

Laatst bewerkt:
Laten we het inderdaad maar goedpraten he. Dat het inderdaad een kleine groep is, die misschien zelfs alleen maar komt om keet te schoppen, volledig mee akkoord, maar dat geweld valt op geen enkele manier goed te praten. Zelfs niet door de maatregelen.

Ik ga hierover niet meer in discussie over het al dan niet nut hebben van de booster bij de omicron variant. We’ll see in juni. Just gut feelings.

Hier spreken ze van code geel met mooi weer. Sinds wanneer is mooi weer een factor om van pandemisch naar endemisch te gaan ? Ja er zijn minder besmetttingen. Maar in de winter weer meer. Of ga je afhankelijk van seizoen telkens weer omschakelen van pandemisch naar endemisch en weer terug.

En wie gaat die beslissing maken of we dan wel in een pandemie dan wel een endemie zitten ? Elk land apart ? Europa ? Het WHO ?

Welke factor is de trigger ? Waarom zaten we vorige zomer in een pandemie en zou men deze zomer in een endemie zitten ?

Om van een endemie te kunnen spreken zou je moeten kijken naar een volledige cyclus over alle seizoen heen.
Bon, het ging niet over het al dan niet nut van de booster tov de omicron variant. Het ging erover dat jij er al van uit gaat dat spuit 4 al klaar ligt terwijl daar geen enkele indicatie voor is.

In februari zullen de cijfers beginnen zakken en gaan we misschien naar oranje en later naar geel., dat is wel iets heel anders dan code geel met mooi weer. Het is trouwens al lang geweten dat dergelijke virussen gewoonweg minder actief zijn bij beter weer. Een beetje de reden waarom we bv. ook het griepvirus voornamelijk enkel in de winter zien.

Wie dat gaat beslissen? Ik vermoed dat het uiteindelijk wel de internationale instellingen zijn die beslissen of iets een pandemie is of niet. Ik vermoed dat pakweg Luxemburg niet op zichzelf kan beslissen dat er nog steeds een pandemie heerst.

Welke factor de trigger gaat zijn? Hoogstwaarschijnlijk een combinatie van verschillende factoren. Hoe ziekmakend is de variant die op dat moment de bovenhand heeft, hoe zit het met de cijfers qua sterfte, hospitalisatie en ICU bezetting. En waarschijnlijk nog 101 verschillende factoren die gekozen zijn door mensen die er meer weet van hebben dan mij.

Je negeert gewoon de wetenschap en brengt geen enkel ander argument bij.

1643007691354.png

Bron: Scienscano https://covid-19.sciensano.be/sites/default/files/Covid19/COVID-19_Weekly_report_NL.pdf

Deze middag toch eens moeten lachen met wat ze op de radio zeiden: "betoging in Brussel, en de politie is alvast massaal aanwezig om rellen te voorkomen." Ge ziet dat dus toch van ver aankomen.

Dat is alsof ge een stier ziet en denkt: goh, we hebben meer rode lappen nodig om te voorkomen dat die agressief wordt.

(trouwens, ik besef zeer goed dat het niet eenvoudig is om in deze situaties de orde te handhaven; dat is extreem moeilijk voor de politie, want ze kunnen ook niet gewoon niks doen natuurlijk)
Jonges toch , 't is nu toch wéér de schuld van de politie zeker, want ze staan daar met teveel

:wallbash:

Je weet uiteraard wel dat rna niet stabiel is bij veel UV en hogere temperaturen.

Ook zitten mensen minder binnen.

waarom denk je dat we griep in de winter hebben en niet in de zomer...

Semantisch geneuzel. Nobody cares of het officieel een pandemie of een "endemie" is en dat beweert ook niemand.

Vorige zomer was toch ook beter dan de winter?

De verplichting van het CST aan de definitie pandemie/endemie koppelen is imo een big red flag !

En het feit dat een in de winter geboosterde in de zomer meer rechten zou hebben dan een niet of half gevaccineerde is complete waanzin want dan gaat het niet meer om de volksgezondheid maar over regelrechte discriminatie.
Cry me a river.

Het CST verdwijnt toch binnenkort, stop eens met whinen.

Je weet uiteraard wel dat rna niet stabiel is bij veel UV en hogere temperaturen.

Ook zitten mensen minder binnen.

waarom denk je dat we griep in de winter hebben en niet in de zomer...

Semantisch geneuzel. Nobody cares of het officieel een pandemie of een "endemie" is en dat beweert ook niemand.

Vorige zomer was toch ook beter dan de winter?

Cry me a river.

Het CST verdwijnt toch binnenkort, stop eens met whinen.

Mijn excuses allemaal, ben nog een keer de coronabarometer gaan bekijken. Ik wist niet dat er voor code geel ook cijfers werden gekoppeld.

67c18ac1-7b75-11ec-b07d-02b7b76bf47f.png

Ik had verstaan dat code geel gewoon nattevingerwerk was en afhankelijk was van al dan niet pandemie/endemie. Dit veranderd natuurlijk alles in mijn opvatting.

Dit is ook wel opvallend, het verschil in doden tussen geslacht:

In het begin was het aantal mannen kleiner dan vrouwen, omdat er nu eenmaal veel meer ouderen getroffen werden (vaker vrouwen).

Maar nu is het aantal mannen die overlijden wel een héél stuk hoger. Waarschijnlijk komt dit doordat COVID-19 overlijdens vaker komen door mensen die ogpenomen worden met hart&vaatziekte , longziekte (roken) en obesitas.

1643008991370.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan