Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 21/01/22)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik snap eigenlijk niet waarom die betogingen blijven toegelaten worden. Is er nu al één editie geweest waarbij het niet tot brokken is gekomen? De (Brusselse) politiek heeft veel boter op het hoofd in deze.
Want dingen verbieden helpt natuurlijk bij een publiek dat ontevreden is en zich niet echt veel van regels of wetten aantrekt. Dat zagen we met La Boum. :unsure:

Nadarhekken op iemand gooien die 3 meter lager staat, brandende containers en grote kasseien gooien. Als je die kan aanhouden moet je die toch gewoon voorbrengen voor poging tot moord? Iets anders kan je dat niet meer noemen.
Brussel=pampergerecht, weinig vervolging. Wie wil daar nog als flik werken. Je mag niks doen, moet gewoon jezelf werkonbekwaam laten maken met kans om niet meer thuis te komen

Ik snap eigenlijk niet waarom die betogingen blijven toegelaten worden. Is er nu al één editie geweest waarbij het niet tot brokken is gekomen? De (Brusselse) politiek heeft veel boter op het hoofd in deze.

Is er iets wat de Brusselse regering al goed gedaan heeft?

Elke random podcast die ik beluister is een "Vervoort pispaal" discours. Van links tot rechts...

Het grootste probleem lijkt daar te zijn, "hoe vangen we Uber chauffeurs".

We zijn weer vertrokken op social media:
"Alles wordt tot in het decadente vanuit de overheid gemanipuleerd met maar één doel, de waarheid omzeilen en dit is terug bevestigd door de nieuwslezers op VTM en de VRT, het belang en doel van deze manifestatie werd terug de kop ingedrukt en vervangen door een groepje "ingezette" relschoppers die hoofdzakelijk terug het nieuws vormden op de leugenzenders VTM en de VRT."

Even een serieuze vraag:
Hoe moet zo'n open debat eruit zien? Bijvoorbeeld 2 virologen aan een tafel zetten en diegene die het hardste roept is de winnaar en die waarheid (echt of fake) nemen we dan aan?
Wat als de antivaxxers, 'wakkere' virologen, .... zich telkens vastrijden in zo'n debat, terug rellen want "de waarheid mag niet geweten worden!"?
Ook het omgekeerde. Wat als de huidige virologen, experts en politiekers vastgereden worden in een hopeloos debat?
Wie moet het debat voeren, langs beide zijden?

Zo'n open debat lijkt me toch HET middel om te ontaarden in chaos. Het open debat lijkt me dan ook geen eindpunt te hebben, en dus open te blijven, want geen van beide zijden zal (100%) willen toegeven.

Indien er zo'n debat komt, dan hoop ik dat het kritisch is, MAAR nuchter.

Rebellie is het gevolg van vrijheden in te trekken. Ik vermoed dat deze regeringen en masse gaan weggestemd worden.
Na al enkele edities met al geweld mogen ze toch nog maar eens manifesteren. Weinig vrijheid idd :thinking:.
Denk dat weinig van die 'rebellen' naar daar gekomen zijn voor een nobel doel als 'vrijheid'.

Rebellie is het gevolg van vrijheden in te trekken. Ik vermoed dat deze regeringen en masse gaan weggestemd worden.

Mits een paar ongemakkelijkheden mag je bijna alles op dit moment in de pandemie. Je mag zelfs openlijk protesteren op straat, op social media je betoog afsteken en video's posten, zelfs de ordediensten molesteren blijft vaak ongestraft.
Wat verwacht je meer te kunnen met een andere regering?

Mits een paar ongemakkelijkheden mag je bijna alles op dit moment in de pandemie. Je mag zelfs openlijk protesteren op straat, op social media je betoog afsteken en video's posten, zelfs de ordediensten molesteren blijft vaak ongestraft.
Heb jij kinderen?

Heb jij kinderen?
Ja.
Het is momenteel afwachten of de klas morgen open is, omdat er een kritiek aantal (maar net niet genoeg om de klas te sluiten) kinderen positief heeft getest. Dus dat wordt misschien ongemakkelijk om thuis te werken.
Is dat een antwoord op je vraag dat je dacht te stellen?

Nog meer afdragen (PVDA) of afgeven op allochtonen (VB)

Zo iets?

The Great Reset is het plan van het World Economic Forum? Waarom is die benaming een complot?

Zoals bij de meeste complottheorieën wordt een bestaand feit uit de context getrokken, verkeerd geïnterpreteerd (of bewust verdraaid) en worden er allerlei zaken bijgehaald die geen steek houden, of wordt het gelinkt aan andere complotten.

The Great Reset is volgens hen dus het bewijs dat alles ivm corona "gepland" is, enkel en alleen om The Great Reset uit te kunnen voeren waarbij de mensen (die nog leven na de vaccinaties) volledig gecontroleerd zullen worden door de elite.

@Vulture Ja, ik vroeg me dat af.
Je zegt dat er bijna alles mag. Met kids vind ik dat voorlopig toch niet. Lessen die van de ene op de andere dag opgeschort worden, binnenspeeltuinen gesloten, reizen is moeilijk, zwembadmogelijkheden beperkt,...

Als je enkel naar volwassenen zien valt het goed mee.

@Vulture Ja, ik vroeg me dat af.
Je zegt dat er bijna alles mag. Met kids vind ik dat voorlopig toch niet. Lessen die van de ene op de andere dag opgeschort worden, binnenspeeltuinen gesloten, reizen is moeilijk, zwembadmogelijkheden beperkt,...

Als je enkel naar volwassenen zien valt het goed mee.

Ik ben het volledig eens met je, maar ik probeer het op een positieve manier te bekijken en een oplossing te zoeken. Anders zou ik het ook moeilijk(er) hebben dan nu het geval is.
Het school is idd elke dag een onzekerheid, maar daar proberen we ons op voor te bereiden.
Binnenspeeltuinen zijn gesloten (was jammer in de kerstvakantie), maar de schaatsbaan was/is open en de hobby's mogen doorgaan.
Reizen is moeilijk, maar kan doorgaan indien ze in het buitenland niet onmogelijk doen (maar daar heeft onze overheid dus weinig met te maken).
Enzovoort enzoverder... .

Iedereen ondervindt -in meer of mindere mate- last tijdens deze crisis. Is het nu op het gebied van gezondheid, financieel, mentaal of praktisch.
We'll get there...

"Alles wordt tot in het decadente vanuit de overheid gemanipuleerd met maar één doel, de waarheid omzeilen en dit is terug bevestigd door de nieuwslezers op VTM en de VRT, het belang en doel van deze manifestatie werd terug de kop ingedrukt en vervangen door een groepje "ingezette" relschoppers die hoofdzakelijk terug het nieuws vormden op de leugenzenders VTM en de VRT."
Als ge daaraan meedoet zijt ge gewoon een slecht persoon.

Ik heb toch nog nooit meegemaakt dat iemand mij of één van mijn kennissen begint op te hitsen en dat er dan maar met kasseien of nadar naar agenten wordt gesmeten

Even een serieuze vraag:
Hoe moet zo'n open debat eruit zien? Bijvoorbeeld 2 virologen aan een tafel zetten en diegene die het hardste roept is de winnaar en die waarheid (echt of fake) nemen we dan aan?
Wat als de antivaxxers, 'wakkere' virologen, .... zich telkens vastrijden in zo'n debat, terug rellen want "de waarheid mag niet geweten worden!"?
Ook het omgekeerde. Wat als de huidige virologen, experts en politiekers vastgereden worden in een hopeloos debat?
Wie moet het debat voeren, langs beide zijden?

Zo'n open debat lijkt me toch HET middel om te ontaarden in chaos. Het open debat lijkt me dan ook geen eindpunt te hebben, en dus open te blijven, want geen van beide zijden zal (100%) willen toegeven.

Indien er zo'n debat komt, dan hoop ik dat het kritisch is, MAAR nuchter.
Met debielen valt niet te discussieren.

Dat is zoals mijn kuisvrouw die zegt dat "ik de waarheid niet zie". Ik ben al 15y elke dag met DNA bezig. Het is redelijk zinloos "discussieren" met iemand die het verschil niet weet tussen DNA en RNA of een bacteria en een virus. Een basis fundament is nodig, daarna kunnen we discussieren over wetenschappelijke topics of ethische/morele topics.

Wie niet aan de basis eigen voldoet, mogen we gewoon keihard negeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan