Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 21/01/22)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een kijken of je nog zo praat als spuit 4 en niet veel daarna spuit 5 klaar staan voor je terwijl er medisch gezien geen draagvlak meer voor zou zijn.
Dat zal er in die héél hypothetische situatie vooral van afhangen of "medisch geen draagvlak" wil zeggen "volgens Loridon" of volgens een meerderheid van wetenschappers.

Maar ik vraag me vooral af of mensen nu kicken op dat soort dystopische situaties zodat ze huis, tuin, en keukenrebel kunnen spelen. Want deze morgen op Radio 1:
- Volgens de Europese afgevaardigde WHO (functie mogelijk niet exact correct): in Europa loopt de pandemie mogelijk op zijn einde. Men verwacht dat tegen maart zo'n 60% besmet is geweest, wat samen met de vaccins en het betere weer waarschijnlijk voor amper nieuwe gevallen zorgt tijdens de zomer. In het najaar dan wel heropflakkeringen, maar minder intensief dan tot nu toe.
- Resultaat voorzittersspeeches 7de dag: N-VA en oVLD hebben alvast expliciet verklaard dat het CST een aflopend verhaal is.
Jonges toch , 't is nu toch wéér de schuld van de politie zeker, want ze staan daar met teveel

:wallbash:
Inderdaad, moest ik daar wonen zou ik precies ook liever hebben dat de politie daar met genoeg mensen staat, al is het maar op de aandacht te trekken van het crapuul dat gewoon dingen wil afbreken.

Fun fact: je informeren bij gedegen bronnen vooraleer je je buikgevoel op de wereld los laat, voorkomt veel excuses.
Geen excuses, maar dit hadden ze volgens mij bij de eerste voorstelling er niet bij gezet.

Ook zegt met overal cfr Jambon: “afscheid van CST zodra pandemie endemie is geworden”

Dat zal er in die héél hypothetische situatie vooral van afhangen of "medisch geen draagvlak" wil zeggen "volgens Loridon" of volgens een meerderheid van wetenschappers.

Maar ik vraag me vooral af of mensen nu kicken op dat soort dystopische situaties zodat ze huis, tuin, en keukenrebel kunnen spelen. Want deze morgen op Radio 1:
- Volgens de Europese afgevaardigde WHO (functie mogelijk niet exact correct): in Europa loopt de pandemie mogelijk op zijn einde. Men verwacht dat tegen maart zo'n 60% besmet is geweest, wat samen met de vaccins en het betere weer waarschijnlijk voor amper nieuwe gevallen zorgt tijdens de zomer. In het najaar dan wel heropflakkeringen, maar minder intensief dan tot nu toe.
- Resultaat voorzittersspeeches 7de dag: N-VA en oVLD hebben alvast expliciet verklaard dat het CST een aflopend verhaal is.

Inderdaad, moest ik daar wonen zou ik precies ook liever hebben dat de politie daar met genoeg mensen staat, al is het maar op de aandacht te trekken van het crapuul dat gewoon dingen wil afbreken.
Maar ja , je kan onmogelijk weten wat de volgende variant in petto heeft . Dus aflopend verhaal, maar voor hoelang .

Maar ja , je kan onmogelijk weten wat de volgende variant in petto heeft . Dus aflopend verhaal, maar voor hoelang .
Dat weet niemand hé, als er een variant opduikt waartegen niemand immuniteit heeft opgebouwd dan zijn we opnieuw gezien. Maar het is toch maar logisch dat men dan nieuwe maatregelen treft? Je kan nu eenmaal niet in de toekomst kijken.

Dat weet niemand hé, als er een variant opduikt waartegen niemand immuniteit heeft opgebouwd dan zijn we opnieuw gezien. Maar het is toch maar logisch dat men dan nieuwe maatregelen treft? Je kan nu eenmaal niet in de toekomst kijken.
Ja idd , dus de WHO die zegt dat we richting endemie gaan , het CST wordt afgeschaft , is allemaal voorbarig .

Wie weet ontdekt men volgende maand al een nieuwe variant .

Een volbloed pessimist zal altijd wel een nieuwe gevaarlijke variant aan de horizon zien.

een echte pessimist ziet de volgende pandemie met totaal nieuw virus al aankomen.

Het lijkt er echt op dat we het einde naderen. Alle experten zijn er ook over eens.
Dus niet pessimistisch zijn maar optimistisch.

Het probleem is dat die onzekerheid over de toekomst iets is dat veel mensen niet willen inzien. Als er nu plots een gevaarlijke variant opduikt (laat staan een nieuw virus) ga je sowieso mensen hebben die vinden dat ze bedrogen zijn.

Het probleem is dat die onzekerheid over de toekomst iets is dat veel mensen niet willen inzien. Als er nu plots een gevaarlijke variant opduikt (laat staan een nieuw virus) ga je sowieso mensen hebben die vinden dat ze bedrogen zijn.
Daarom dat het niet onverstandig is om voorzichtig te zijn met hun woorden . Nu al zeggen dat de pandemie endemisch wordt en dat de CST verdwijnt , dat kan mss voor 90% kloppen , maar 100% zeker is dat niet .

Daarom dat het niet onverstandig is om voorzichtig te zijn met hun woorden . Nu al zeggen dat de pandemie endemisch wordt en dat de CST verdwijnt , dat kan mss voor 90% kloppen , maar 100% zeker is dat niet .
Ik heb nog niemand in een officiële functie horen zeggen dat het een zekerheid is. Hier op het forum wel natuurlijk, meestal door mensen die liefst gisteren al deden alsof het virus niet bestond.

Sowieso, als iemand je 100% zekerheid wil verkopen in deze is dat een goede reden om die persoon niet te vertrouwen.

Hierin zeggen de WHO en de politici toch al dingen die mss grotendeels kunnen, maar zeker geen garantie zijn .

Laten we het inderdaad maar goedpraten he. Dat het inderdaad een kleine groep is, die misschien zelfs alleen maar komt om keet te schoppen, volledig mee akkoord, maar dat geweld valt op geen enkele manier goed te praten. Zelfs niet door de maatregelen.

Ik denk dat we beiden dan ook gewoon volledig los van elkaar moeten zien: de relschoppers enerzijds (bij een deel zal dat zijn omwille van woede ivm de maatregelen, bij een deel is het puur rellen om te rellen en zullen ze altijd wel gewoon "tegen iets" willen zijn) en de betogers anderzijds.

Het geweld van die relschoppers valt op geen enkele manier goed te praten of te nuanceren, maar dat is een mening die 99% van de betogers ook zal delen.

Ik denk dat we beiden dan ook gewoon volledig los van elkaar moeten zien: de relschoppers enerzijds (bij een deel zal dat zijn omwille van woede ivm de maatregelen, bij een deel is het puur rellen om te rellen en zullen ze altijd wel gewoon "tegen iets" willen zijn) en de betogers anderzijds.

Het geweld van die relschoppers valt op geen enkele manier goed te praten of te nuanceren, maar dat is een mening die 99% van de betogers ook zal delen.
Helemaal mee eens. Ik ben ook volledig voor het recht van protesten. Ook al ben ik het niet eens met het protest. Of dat nu tegen de maatregelen, zwarte Piet, de regering, etc is. Maakt mij niet uit. Dat moet kunnen, maar die poging om het geweld goed te praten, omdat je tegen de maatregelen bent, is wel echt van de pot gerukt.

Het onderwijs raakt stilaan helemaal ontwricht. In een bevraging van de Arteveldehogeschool zegt één op de twintig leerkrachten dat hun school dicht is. “In de feiten zijn we onze scholen aan het sluiten”, zegt Lieven Boeve, topman van het Katholiek Onderwijs. Minister Wouter Beke (CD&V) zegt dat een vroegere bespreking van de quarantaineregels “gezien de situatie” voor hem mogelijk is.

De klas van de dochter van mijn vriendin zit ook volledig in quarantaine. In het WhatsApp groepje van de ouders wordt er echter door iedereen bevestigd dat geen enkel kind ziek is maar ze moeten toch allemaal thuis blijven.

Onze faculteit heeft beslist om volgend semester te beginnen met afstandsonderwijs. Ik heb er toch een dubbel gevoel bij moet ik zeggen, vorig semester waren die studenten blij dat ze naar de les konden komen (andere faculteit, andere regels), en nu is het weer vanop afstand.

De klas van de dochter van mijn vriendin zit ook volledig in quarantaine. In het WhatsApp groepje van de ouders wordt er echter door iedereen bevestigd dat geen enkel kind ziek is maar ze moeten toch allemaal thuis blijven.

Ik kan begrijpen dat politiek & gems enige voorzichtigheid willen hanteren naar mogelijke ziekenhuis opnames. Maar begint toch duidelijker te worden dat het over het algemeen over een verkoudheid gaat...

Onze faculteit heeft beslist om volgend semester te beginnen met afstandsonderwijs. Ik heb er toch een dubbel gevoel bij moet ik zeggen, vorig semester waren die studenten blij dat ze naar de les konden komen (andere faculteit, andere regels), en nu is het weer vanop afstand.

Ik vind het spijtig voor de modeltrajectstudenten. Maar als werkstudent ben ik er wel blij mee. Want bij de KUL doen veel proffen niets liever als zich in alle mogelijke bochten wringen om toch maar geen afstandsaanbod te moeten geven. En dat gaat dan zo ver als het weigeren van livestreams aan te bieden als VOD, of VOD's manueel te gaan verwijderen na 7 dagen.

Ik vind het spijtig voor de modeltrajectstudenten. Maar als werkstudent ben ik er wel blij mee. Want bij de KUL doen veel proffen niets liever als zich in alle mogelijke bochten wringen om toch maar geen afstandsaanbod te moeten geven. En dat gaat dan zo ver als het weigeren van livestreams aan te bieden als VOD, of VOD's manueel te gaan verwijderen na 7 dagen.
Om eerlijk te zijn, een hybride systeem is ook een kloterij hoor, met vaak ook gebrekkige ondersteuning en redelijk clunky software. In veel lokalen is het bord dan gewoon niet bruikbaar bijvoorbeeld. Dus veelal is dat dat lesgeven en de opnames van vorig jaar online zetten, waar iedereen van op afstand werkte en je dan op de pc wat illustreerde met de muis of zo'n schrijftablet.

Ik ben daarom ook wel uit persoonlijk oogpunt, als in "ik heb werk genoeg", voorstander van of zoals vroeger, of helemaal op afstand. Maar voor de studenten begint dat tweede denk ik toch wel door te wegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan