Mijn laatste offertes bij de dichtstbijzijnde BMW garage M beginnen serieus op mijn systeem te werken.
Verhaal 1:
Een marter had de mousse onder mijn motorkap eens kapot gebeten. Offerte gevraagd: €630 - Dat is dus een stuk mousse, niet meer niet minder.
Verhaal 2:
Mijn vorige bmw trilde tijdens het rijden en na een diagnose kreeg ik een offerte van €6150. De week nadien belde ik terug en vroeg waarom dit zoveel was. De jongen aan de balie gaf me de mekanieker aan de lijn en die gaf toe dat er eigenlijk veel te veel op stond. Het probleem alleen was €1800. De rest waren eigenlijk stukken die ook konden vervangen worden.
Verhaal 3:
Mijn nieuwe BMW heeft blauwe onderdelen en ik wou die gewoon laten vervangen door zwarte. Sommige stukken bestaan in het zwart, andere moeten gespoten worden. Bij de grote BMW garage kreeg ik een offerte van €1870. Waar ik mijn BMW gekocht heb kreeg ik een offerte van €465. Maar dat is wel meer dan een uur rijden.
Wat is nu eigenlijk het probleem van die grote bmw garage? Ok het is een grote BMW garage maar moeten de klanten nu echt die miljoenen investering afbetalen?
Wij hebben daar niet naar gevraagd. Het probleem is dat er in mijn buurt weinig alternatieven zijn. Ik moet voor andere bmw garages 1u rijden. Vroeger was dit niet zo, zelfs eender welke andere onafhankelijke garagist kon mij helpen. Nu is alles met de computer dat die kleine garagisten geen bmw’s meer maken. Zeker geen elektrische.
Moraal het verhaal: er begint zich een monopolie te vormen waarbij men denk ik met €200 per werkelijk werkuur niet toekomt. Je kan zeggen: je hebt een bmw gekocht dus nu moet je maar op de blaren zitten, maar de grote garages nemen zo’n monopolie in dat het niet meer normaal is.
Is dit bij andere merken ook zo?
Verhaal 1:
Een marter had de mousse onder mijn motorkap eens kapot gebeten. Offerte gevraagd: €630 - Dat is dus een stuk mousse, niet meer niet minder.
Verhaal 2:
Mijn vorige bmw trilde tijdens het rijden en na een diagnose kreeg ik een offerte van €6150. De week nadien belde ik terug en vroeg waarom dit zoveel was. De jongen aan de balie gaf me de mekanieker aan de lijn en die gaf toe dat er eigenlijk veel te veel op stond. Het probleem alleen was €1800. De rest waren eigenlijk stukken die ook konden vervangen worden.
Verhaal 3:
Mijn nieuwe BMW heeft blauwe onderdelen en ik wou die gewoon laten vervangen door zwarte. Sommige stukken bestaan in het zwart, andere moeten gespoten worden. Bij de grote BMW garage kreeg ik een offerte van €1870. Waar ik mijn BMW gekocht heb kreeg ik een offerte van €465. Maar dat is wel meer dan een uur rijden.
Wat is nu eigenlijk het probleem van die grote bmw garage? Ok het is een grote BMW garage maar moeten de klanten nu echt die miljoenen investering afbetalen?
Wij hebben daar niet naar gevraagd. Het probleem is dat er in mijn buurt weinig alternatieven zijn. Ik moet voor andere bmw garages 1u rijden. Vroeger was dit niet zo, zelfs eender welke andere onafhankelijke garagist kon mij helpen. Nu is alles met de computer dat die kleine garagisten geen bmw’s meer maken. Zeker geen elektrische.
Moraal het verhaal: er begint zich een monopolie te vormen waarbij men denk ik met €200 per werkelijk werkuur niet toekomt. Je kan zeggen: je hebt een bmw gekocht dus nu moet je maar op de blaren zitten, maar de grote garages nemen zo’n monopolie in dat het niet meer normaal is.
Is dit bij andere merken ook zo?
Laatst bewerkt: