Bmw garage M

Dat zijn typisch verkopers die het niet lang volhouden. Verkopers met ervaring weten normaal dat je niet op looks moet afgaan.
Wel jammer dat je zus die verkoper nog de commissie gegund heeft. Ik zou een andere verkoper geeist hebben of naar een andere vestiging gegaan zijn.
Ooit het verhaal gehoord van een boer die een BMW/Mercedes/... garage binnen ging in zijn vuile overall en verkoper deed ook nogal uit de hoogte en heeft hem eigenlijk gewoon weer wandelen gestuurd.
Toen is ie maar naar huis gegaan, hij en zijn vrouw hebben zich alle2 gewassen en hun schoonste kleren aangedaan. Zo terug naar die garage en opeens was die verkoper de vriendelijkheid zelve, koffie'tje en koekje aanbieden en zo. Heel offerte laten opstellen voor een full option 5 reeks of zo en dan tegen die verkoper gezegd wie hij eigenlijk was en dat ze met zijn offerte wel bij een andere garage gingen kopen. En ook effectief gedaan.

Moest ik baas zijn, lag die op staande voet buiten.
 
Ooit het verhaal gehoord van een boer die een BMW/Mercedes/... garage binnen ging in zijn vuile overall en verkoper deed ook nogal uit de hoogte en heeft hem eigenlijk gewoon weer wandelen gestuurd.
Toen is ie maar naar huis gegaan, hij en zijn vrouw hebben zich alle2 gewassen en hun schoonste kleren aangedaan. Zo terug naar die garage en opeens was die verkoper de vriendelijkheid zelve, koffie'tje en koekje aanbieden en zo. Heel offerte laten opstellen voor een full option 5 reeks of zo en dan tegen die verkoper gezegd wie hij eigenlijk was en dat ze met zijn offerte wel bij een andere garage gingen kopen. En ook effectief gedaan.

Moest ik baas zijn, lag die op staande voet buiten.
Bij BMW zou er een 10-tal jaren geleden grote kuis gehouden zijn onder de verkopers.
Via mistery customers werden verkopers getest op hun gedrag naar klanten, mensen die hautain deden vlogen er stante pede uit.
 
Dan hebben ze vandaag de dag nog werk. De grote garage waarover ik spreek zei tegen mij dat wat ik vroeg zeer duur zal zijn. Met een duidelijke intonatie dat ik dat niet zou kunnen betalen. Nu effe serieus: wie zegt dat nu tegen een klant die een offerte wil?

Ja meneer het is voor een bril, wat kost dat aub?
Goh, dat gaat zeer duur zijn hoor meneer
.
 
Dan hebben ze vandaag de dag nog werk. De grote garage waarover ik spreek zei tegen mij dat wat ik vroeg zeer duur zal zijn. Met een duidelijke intonatie dat ik dat niet zou kunnen betalen. Nu effe serieus: wie zegt dat nu tegen een klant die een offerte wil?

Ja meneer het is voor een bril, wat kost dat aub?
Goh, dat gaat zeer duur zijn hoor meneer
.
Ik kreeg ooit een mail van een Audi verkoper terug
"Heeft U ondertussen al een idee van het budget voor je nieuwe leasewagen? Mag je een A6 kiezen of is het toch maar een A4?"

Ik heb daarop geantwoord
"Jawel, ik een BMW 5 Touring pastte perfect in mijn budget".
 
Dat zijn typisch verkopers die het niet lang volhouden. Verkopers met ervaring weten normaal dat je niet op looks moet afgaan.
Wel jammer dat je zus die verkoper nog de commissie gegund heeft. Ik zou een andere verkoper geeist hebben of naar een andere vestiging gegaan zijn.
Ze heeft een Volvo gekocht ;)
 
Dan hebben ze vandaag de dag nog werk. De grote garage waarover ik spreek zei tegen mij dat wat ik vroeg zeer duur zal zijn. Met een duidelijke intonatie dat ik dat niet zou kunnen betalen. Nu effe serieus: wie zegt dat nu tegen een klant die een offerte wil?

Bestaat de kans niet dat hij daarmee gewoon al wat de verwachtingen wou temperen, niet omdat hij verwachtte dat jij het niet kon betalen, maar omdat het te duur gaat lijken voor wat het maar is?
Waarbij de verwachting is dat je het niet gaat doen omdat het te duur gaat zijn voor wat het is, en ze zich wat werk willen besparen om achter een prijsschatting aan te gaan.

Daarom nog niet ineens een goede manier van handelen, maar lijkt me wel plausibeler.
 
Het glas is natuurlijk altijd half vol of half leeg. Ik heb de indruk dat een grote bmw garage voor jou niets fout kan doen. Zoals dat verhaal van die mousse onder mijn motorkap €600. Ik heb hier nog niemand zien reageren daarop, gewoon omdat dat gewoon schandalig is.

Ik heb het hier al gezegd, hun klanten moeten die mega garage afbetalen. En dat vind ik spijtig. Ondertussen een kleinere bmw garage gevonden dichtbij, dus voor mij is deze case closed. Ik heb het sowieso al niet voor grote boites, liever de kleine zelfstandige wat steunen. Wat dan nog goed uitkomt voor mijn eigen portemonnee.
 
En daarnaast, wat betreft die verhalen over de boer in zijn vuile overall en de elvendertig varianten die ik er al van gehoord hebt: enerzijds begint dat nogal urban legend proporties te krijgen en lijkt het vooral op een hedendaags moraliserend lesje, "don't judge a book by its cover" in een verhaaltje gegoten.
Anderzijds, als het echt is, vraag ik me ook wel af in hoeverre het eigenlijk fair is om te verwachten dat je zomaar met de mest nog aan je moet kunnen binnenwandelen in een garage. Dat is toch absolute bullshit? Ja, iedereen verdient een goede behandeling, maar wat is er mis met je als klant ook wat fatsoenlijk te gedragen? En dan wil ik niet zeggen dat je maar in maatpak moet binnenstappen (de Q8 was nu ook geen goedkope wagen en ik ben ook met een T-shirt en korte broek daar binnen gewandeld) maar je mag toch zelf ook enige mate van respect tonen als je dat grenzeloos terugverwacht?
 
Ik heb de indruk dat een grote bmw garage voor jou niets fout kan doen.

En die indruk komt door 1 post (dat was mijn allereerste in deze thread), en de reden van de indruk is omdat ik durf nuanceren en/of een alternatief aanbrengen ten opzichte van wat jij mogelijk foutief geconcludeerd had? Ook al geef ik zelf aan dat het daarom geen goede manier van handelen is?

Dat geeft jou de indruk dat een grote BMW garage voor mij niets mis kan doen?
 
En daarnaast, wat betreft die verhalen over de boer in zijn vuile overall en de elvendertig varianten die ik er al van gehoord hebt: enerzijds begint dat nogal urban legend proporties te krijgen en lijkt het vooral op een hedendaags moraliserend lesje, "don't judge a book by its cover" in een verhaaltje gegoten.
Anderzijds, als het echt is, vraag ik me ook wel af in hoeverre het eigenlijk fair is om te verwachten dat je zomaar met de mest nog aan je moet kunnen binnenwandelen in een garage. Dat is toch absolute bullshit? Ja, iedereen verdient een goede behandeling, maar wat is er mis met je als klant ook wat fatsoenlijk te gedragen? En dan wil ik niet zeggen dat je maar in maatpak moet binnenstappen (de Q8 was nu ook geen goedkope wagen en ik ben ook met een T-shirt en korte broek daar binnen gewandeld) maar je mag toch zelf ook enige mate van respect tonen als je dat grenzeloos terugverwacht?

Je hebt letterlijk een punt, zie de woorden in het vet :p

Veel kans dat het inderdaad een urban legend is, al zullen er gegarandeerd wel meer genuanceerde versies echt gebeurd zijn.

Je mag trouwens niet onderschatten hoeveel mensen er eens de interessante gaan uithangen in garages die compleet buiten hun budget liggen en de verkoper daar dan een half uur aan de praat houden. Dat vind ik dan ook weer niet OK. En dat gebeurt effectief.
 
Naast mijn toenmalig kantoor was er een BMW dealer.

Mijn vijftien-twintig jaar jongere ik stapte daar binnen om een destijds nieuw model 5 reeks touring te bekijken -waarvoor de hoofdzetel me zelfs een uitnodiging/flyer gestuurd had.

Ik ging in die auto zitten, komt de verkoper meteen naar mij :

"Hoezo komt déze auto voor ú in aanmerking?"


(En dat was denigrerend bedoeld, niet dat hij me een 7 reeks wou verkopen...)

Niks urban legend. Zelf meegemaakt, met een andere collega als getuige.
 
Ik kreeg ooit een mail van een Audi verkoper terug
"Heeft U ondertussen al een idee van het budget voor je nieuwe leasewagen? Mag je een A6 kiezen of is het toch maar een A4?"

Ik heb daarop geantwoord
"Jawel, ik een BMW 5 Touring pastte perfect in mijn budget".
Wij hebben hier ook een zeer arrogante Audi-verkoper. Ik mocht een nieuwe wagen kiezen en een Q3 van rond de 60-65k paste in het budget. Maar de verkoper liet mij weten dat dit eigenlijk niet zo interessant was voor hem en dat ik gerust mijn opties bij andere merken mocht verkennen. Die man heeft zelfs nooit gereageerd toen ik toch aandrong om een afspraak te maken.

Bij de BMW en Mercedes garage dan wel weer zeer goed ontvangen geweest.
 
Niks urban legend. Zelf meegemaakt, met een andere collega als getuige.

Ik wil niet stellen dat er geen arrogante verkopers zijn die met absoluut foute ingesteldheid naar potentiële klanten kijken. Wat ik wel wil aangeven is dat ik het wat gehad heb met die dwaze moraliserende verhaaltjes die het tot in het extreme pushen. Als klant mag je ook respect hebben. Dat is alles :)
 
Anderzijds, als het echt is, vraag ik me ook wel af in hoeverre het eigenlijk fair is om te verwachten dat je zomaar met de mest nog aan je moet kunnen binnenwandelen in een garage. Dat is toch absolute bullshit?
Dat is niet gezegd, kan paardenstront zijn ook hé.
 
Ik ging in januari, met dat het autosalon bezig was, naar onze lokale BMW garage, om eens te horen naar de promoties op de iX, en of er mogelijkheid was voor een testrit. Nu moet je weten dat mijn vrouw een Kameroense is. Ze keken nogal vies toen we binnenkwamen.. naar de auto's kijken konden we al bijna niet doen, er stond direct een arrogante verkoper bij ons. Toen ik zei dat het voor de iX was dat ik interesse had, begon hij vanalles te vertellen over de i4, en dat de iX wel heel duur is enzo. Dat was niet wat ik gevraagd had. Dan gevraagd achter stockwagens of mogelijkheid tot testrit, en dan begon hij wat te lachen en zei dat we dan maar naar het autosalon moesten gaan want dat ze geen promotie hadden lopen. Mijn vrouw had er rapper genoeg van dan ik, dus we zijn maar doorgegaan.. die stond te kijken tot we in onze auto stapten. Er stond daar een oud wrakkig toyota'tje, en we deden of we daar naar toe stapten, en dan ineens stapten we naar onze xc90. terwijl ik de motor startte, kwam hij naar buiten gewandeld en wou ons nog terug roepen.. Niet met mij zenne..
 
Dan hebben ze vandaag de dag nog werk. De grote garage waarover ik spreek zei tegen mij dat wat ik vroeg zeer duur zal zijn. Met een duidelijke intonatie dat ik dat niet zou kunnen betalen. Nu effe serieus: wie zegt dat nu tegen een klant die een offerte wil?

Ja meneer het is voor een bril, wat kost dat aub?
Goh, dat gaat zeer duur zijn hoor meneer
.
Is dat niet eerder bedoelen dat je dat niet zou willen betalen voor zo een bagatel? Zo een officiële dealer is ook aan handen en voeten gebonden met wat ze mogen werken en wat daarvoor gevraagd moet worden.
 
De urban legend van de man in werkkleren die bij BMW binnenstapt en uiteindelijk bij Mercedes iets gaat kopen ... Ik heb toch ook iets gelijkaardigs meegemaakt.

Bij BMW en vooral Mercedes altijd goed ontvangen geweest. Bij Porsche in Luik en AM Michiels in Antwerpen extreem goed ontvangen geweest.

Bij Audi werd ik buitengekeken en bij Jaguar werd ik genegeerd. Ik stond daar trouwens met een andere Engelse auto op de parking.

Mijn sjofel uiterlijk zal wel meespelen, maar een iet of wat goede verkoper kijkt daardoor, zeker als die al wat ouder is of meer ervaring heeft. De Jan-mijn-klotes die alleen andere Jan-mijn-klotes willen helpen vallen na een tijdje toch door de mand.
 
Ben ook terug van herstelling bij de dealer.

€135 per werkuur toch stevig gerekend nee?

Een garantiegeval dus boeit me niet.. maar viel me wel op.
 
Terug
Bovenaan