Dat is zeker waar. Het zou normaal wel iets makkelijker moeten zijn.Het is niet omdat je ‘knap’ bent dat je sneller de juiste partner vindt waarmee je een stabiele toekomst kan uitbouwen. Heb meerdere ‘knappe’ single vrienden die maar niet de juiste partner vinden, ze klagen allemaal dat er weinig serieuze commitment te vinden is bij de personen die ze daten. Ik snap dat je door de succesverhalen van voorbije edities dan nieuwsgierig wordt naar ‘wat werkt wel voor mij?’.
Al vrees ik dat de interesse in het programma nog meer zal afnemen als deze editie niet opnieuw een stabiel koppel oplevert.
Het mooie vind ik wel dat de experts koppels lang na het programma blijven opvolgen. Daar ligt in mijn ogen ook de sleutel tot succes. Veel koppels geven op zodra het wat minder gaat/ de sleur erin komt. Zij worden daarentegen wel geholpen om te blijven communiceren en blijven de energie te vinden om er iets van te maken. Ik kan mij inbeelden dat toestanden zoals een miskraam (Nick en Veerle) of zware verbouwingen (Jonah en Winnie) wegen op een relatie, dat zijn bijvoorbeeld zaken waarbij ik koppels in mijn directe omgeving zie uit elkaar gaan.

. En dat burgerlijke, wat hier is gezegd geworden, daar kan ik helemaal inkomen. Dan wegen Lien en Jana in mijn ogen op de schaal van schoonheid meer. Die hebben het hele pakketje.