VTM Blind Getrouwd 2022

Beetje malchance gehad met lange relatie begin haar 20, waardoor ze een muur heeft opgetrokken en niet snel meer zich openstelt.
Gevolg dat ze tot haar 30 nooit een goeie relatie meer heeft gehad en de droom om te trouwen zag verdampen.
Ik denk dat menig mens, zich hierin tot op zekere hoogte, wel in herkent. Wanneer je begint met meisjes (of jongens) te versieren, dan is 99% van de meisjes / jongens vrijgezel. Je bent zelf ook nog vrij open met je keuzes. Om de zoveel tijd heb je dan wel een relatie of de kans om een relatie op te starten.

Maar als je een beetje pech hebt, en je krijgt de ene breuk na de andere te verwerken (vooral als ze erg pijnlijk zijn of er is gewoon geweld in de relatie), dan wordt het steeds moeilijker. Dat cijfer van 99% zakt bij de vrouwen al vrij snel (bij mannen zakt dat iets minder snel). Je wordt zelf ook meer en meer kieskeuriger .. je trekt dan een muurtje op ...

Voor je het weet ben je 29-30 jaar en ben je gewoon .. mmm vrijgezel met 95-99% van alle potentiële partner gewoon 'bezet'.

Als je dan zoals Florence nog altijd wacht op die man op het witte paard (diegene die niet bestaat), dan wordt de druk natuurlijk immens.
 
Bedankt voor de nuance :)

Wat Jana en Florence betreft, helemaal akkoord. Lien heeft zich - voor zover we konden afleiden van de beelden - toch wel als een oppervlakkige puber gedragen. Al kan dat ook gewoon perceptie zijn.
Die oppervlakkige puber is wel een independent woman hé!

Zo'n Lien heeft het op zich wel allemaal op een rijtje. Een eigen zaak, woning van de grootmoeder die ze helemaal gerenoveerd heeft, trouwe viervoeter, hobby's, vriendinnen, ... Lijkt gewoon niet het type persoon dat zich snel open zal stellen voor een partner, tenzij die 200% haar ding is. Pas dan zal ze bereid zijn om compromissen te maken en iemand toe te laten in haar leven. En dat zal bij meer singles wel het probleem zijn.

En eigenlijk zie je dat bij Florence en Jana ook wel (los van hun issues). Zijn al rond de 30. Zijn helemaal zelfstandig, hebben hun carrière, hobby's, sociale leven, hun huisdieren, ... en het moet dan al een perfecte partner zijn (in hun ogen) om hun leven daarvoor om te gooien.

Die mannen hebben ook hun carrière, eigen woning, ... maar daar voel je dat toch minder. Is dat omdat vrouwen er doorgaans toch wat harder voor moeten knokken (of het gevoel hebben dat)?
 
Op basis van 1 aflevering, ergens in het begin met 1 oog zitten meekijken (tv was in beslag genomen)
Die Florence bvb:
Iemand die sinds de puberteit al droomde van een trouwfeest , met een wit kleed inclusief lange sleep. Rozenblaadjes & tortelduifjes etc.
Beetje malchance gehad met lange relatie begin haar 20, waardoor ze een muur heeft opgetrokken en niet snel meer zich openstelt.
Gevolg dat ze tot haar 30 nooit een goeie relatie meer heeft gehad en de droom om te trouwen zag verdampen.
In dat programma gestapt omdat 1. ze dan toch een trouwkleed kon aantrekken met de nodige aandacht voor de bruid. 2. Naïef geloven dat de experts voor haar dé perfecte man zouden vinden.

analyse op basis van vooroordelen, geen feitelijk naslagwerk
Kunnen we a.u.b. stoppen met Jan, Pier en Pol die daar voor spek en bonen bijzitten en af en toe eens 'geef elkaar wat ruimte' bazelen als 'experts' te bestempelen?

'Ik zie wel waarom ze ons gematched hebben, we hebben beide een job, een fiets en eten allebei graag frieten!'

Knap werk, experts.
 
Mannekes toch.... De Jiri heeft eens lieve schat durven zeggen... Woohoow da kind hélemaal van haar melk.

En dieje Christiaan ocharme... Dan zorgde voor een apperitiefke, moet madam niks hebben want ze heeft niet gesport. Maar als hij werken is dan wel chocolat fretten.
Dit. Hoe durft hij "lieve schat" zeggen, je zag die vriendinnen van haar ook cringen.

Bij die beelden van Jana zei ik hier ook direct van allez, die zien elkaar zo weinig, hij wil dan gezellig aperitieven en dan is zij nogal bot en wil dan niet aperitieven want ze kan niet gaan sporten, om dan als hij weg is chocola te eten en ... NIET te gaan sporten.

OK.
 
ze snapt het niet goed hé, gaat helemaal niet over haar werklust maar over het feit dat ze vanaf minuut 1 gedeconnecteerd was en Joren respectloos heeft behandeld zonder moeite te doen om er nog het beste van te maken in die 5 weken

Lien nodigt de online haters uit om eens een babbeltje met haar te komen doen in een Aarschotse koffiebar. “Dan zal je zien dat ik een lieve ben, én een harde werker.”
 
Lien nodigt de online haters uit om eens een babbeltje met haar te komen doen in een Aarschotse koffiebar. “Dan zal je zien dat ik een lieve ben, én een harde werker.”
--> Ze zoekt gewoon een lief. :tongue:
 
Die oppervlakkige puber is wel een independent woman hé!

Zo'n Lien heeft het op zich wel allemaal op een rijtje. Een eigen zaak, woning van de grootmoeder die ze helemaal gerenoveerd heeft, trouwe viervoeter, hobby's, vriendinnen, ... Lijkt gewoon niet het type persoon dat zich snel open zal stellen voor een partner, tenzij die 200% haar ding is. Pas dan zal ze bereid zijn om compromissen te maken en iemand toe te laten in haar leven. En dat zal bij meer singles wel het probleem zijn.
True, ze heeft een eigen zaak en woning en weet ik veel wat allemaal. Wat wil je precies zeggen? Ze heeft zich in het programma gedragen als (afgaande op wat ze ons hebben getoond) als een oppervlakkige puber: het was niet wat ze ervan verwachtte dus we gaan wat mokken en negeren. Wat haar job of woning daarmee te maken heeft speelt toch geen enkele rol. Ik denk dat een hersenchirurg zich ook wel 's als een klein kind kan gedragen.

Je open stellen voor iemand onbekend, zelfs als die op het eerste zicht niet aan je verwachtingen voldoet lijkt me nu net een vereiste om een beetje succesvol aan zo'n experiment als blind getrouwd te kunnen deelnemen.

Die vrouwen zijn zelfstandig met hun carrières, woningen, sociale kring enz... Die mannen leken me toch ook alles op een rijtje te hebben met hun werk, woning, sociaal leven... Je openstellen betekent dat je bewust in het leven moet staan. En aan zelfbewustzijn ontbrak het daar toch een beetje bij een hoop kandidaten.
 
Laatst bewerkt:
Lien nodigt de online haters uit om eens een babbeltje met haar te komen doen in een Aarschotse koffiebar. “Dan zal je zien dat ik een lieve ben, én een harde werker.”
--> Ze zoekt gewoon een lief. :tongue:
Ze ontsnapt gelukkig wel aan een storm slechte reviews, zoals dat mens met haar lintbebouwing heeft voorgehad.

Nu, maar goed ook want hoe onnozel is het om iemand zijn werk af te breken op basis van een deelname aan een TV-programma.
 
Ze ontsnapt gelukkig wel aan een storm slechte reviews, zoals dat mens met haar lintbebouwing heeft voorgehad.

Nu, maar goed ook want hoe onnozel is het om iemand zijn werk af te breken op basis van een deelname aan een TV-programma.
Dat was ronduit degoutant met die slechte reviews. Voor zo'n mensen zou je de schandpaal opnieuw mogen invoeren.
 
Ze ontsnapt gelukkig wel aan een storm slechte reviews, zoals dat mens met haar lintbebouwing heeft voorgehad.

Nu, maar goed ook want hoe onnozel is het om iemand zijn werk af te breken op basis van een deelname aan een TV-programma.
Lintbebouwing? Slechte reviews?

Ik heb toch niet onder een steen geleefd voor zover ik weet.

Leg eens uit aub.
 
Zo'n Lien heeft het op zich wel allemaal op een rijtje. Een eigen zaak, woning van de grootmoeder die ze helemaal gerenoveerd heeft, trouwe viervoeter, hobby's, vriendinnen, ...
Een eigen zaak die ze runt met haar papa en haar huis was de woning van oma...

Gezien de manier waarop ze zich gedraagt, hoop ik dat er toch ook wat inbreng van haarzelf was in deze verwezenlijkingen.

Lintbebouwing? Slechte reviews?

Ik heb toch niet onder een steen geleefd voor zover ik weet.

Leg eens uit aub.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220401_92588137
 
Imho is er tussen Lien en Joren meer gebeurd dan men heeft laten zien, ge slaapt toch niet buiten op een strandstoel met een badhanddoek als deken? Of ge bonkt op alle ramen en deuren of ge loopt effe naar de buren of ge gaat naar de receptie ook al duurt dat een kwartier…..het flauwe excuus van Lien dat het haar niet was opgevallen.….yeah sure.
Heeft Joren misschien iets geprobeerd? Bijv haar te kussen ?
Wat is er gebeurd? Is er iets gebeurd ?
 
Laatst bewerkt:
Imho is er tussen Lien en Jorre meer gebeurd dan men heeft laten zien, ge slaapt toch niet buiten op een strandstoel met een badhanddoek als deken? Of ge bonkt op alle ramen en deuren of ge loopt effe naar de buren of ge gaat naar de receptie ook al duurt dat een kwartier…..
Heeft Jore geprobeerd haar te kussen En zich wat opgedrongen?
Wat is er gebeurd en waarom heeft men besloten om dat niet te openbaren?
Wie zijn Jorre en Jore :unsure:
 
Ik ben maar ingepikt toen Blind Getrouwd al over de helft zat dus veel van in het begin gemist. Misschien kijk ik dus wat anders, het schuifraamincident bvb. gemist.

* Lien: Er was gewoon geen vonk en ze heeft er het beste van proberen te maken? Zij die niks voelde en Joren die bleef proberen in combo met haar karakter zorgde voor wat botte uitspraken maar ze heeft haar wel herpakt naar het einde toe. Friendzone all the way maar als er geen vonk is is daar niks mis mee.
* Florence: Eén grote hoop bindingsangst en onzekerheid, waarschijnlijk door toestanden in eerdere relatie(s)? Had achteraf bekeken misschien beter de selectie niet gehaald, het voelt een beetje vies aan dat ze nu met al haar issues te kijk is gezet voor heel Vlaanderen.
* Jana: Ook veel onzekerheid en hoewel het met Christiaan op veel vlakken wel klikt zijn er toch probleempunten waardoor het op de lange termijn geen match is. Ook nogal bot/direct bij momenten en heel hard gefocust op haar en zijn uiterlijk (weer die onzekerheid...). Langs de andere kant, met haar directheid weet hij dan ook wel hoe het zit al zal het soms wel pijn gedaan hebben.
* Joren - Jiri - Christiaan: Veel moeite gedaan en in bochten geplooid. Goed geprobeerd en pech gehad.
* Djubi & Brecht: ♥️♥️♥️ De liefde en het respect voor elkaar spat er hier van af. De montage heeft soms de illusie gewekt dat Brecht té was voor Djubi maar dit is toch een topkoppel.

Mensen moeten soms ook wel door de truuken van de montage heen willen kijken. Het is de bedoeling dat er achteraf over gepraat wordt zodat het programma blijft leven (en er live gekeken wordt -> reclame zien i.p.v. doorspoelen). Dat effect heb je niet als je alleen maar koppels toont die tegen elkaar in de zetel kruipen onder een dekentje en Netflix kijken.
 
Wie zijn Jorre en Jore :unsure:

En zo staat dit topic er wel vol van hoor. Moest me ook al telkens inhouden van daar een opmerking over te maken. Hoe kan je nu een programma van nabij volgen (gezien je er ook over meepraat hier), maar dan niet eens de namen van de deelnemers juist spellen :p.
Doet me een beetje denken aan de Netflix Facebook groep. Mensen die dan komen zeggen dat ze een bepaalde serie geweldig vinden, maar niet eens de titel ervan juist kunnen spellen.
 
Alez hop, van een misverstand zijn we al naar aanranding gegaan! 🤣
Is er wel over ja maar ik vond dat toch ook nog altijd een vreemd voorval. Hoe kunt ge nu niet merken dat uw partner waar ge mee op reis bent niet mee in bed ligt?
 
Is er wel over ja maar ik vond dat toch ook nog altijd een vreemd voorval. Hoe kunt ge nu niet merken dat uw partner waar ge mee op reis bent niet mee in bed ligt?
Snurkt hij niet? Kan me perfect inbeelden dat ze dacht dat de schuifdeur open was, oordopjes in tegen mogelijks gestommel en gesnurk en in comaslaap duiken door alle spanningen van de voorbije 2 dagen...
 
Terug
Bovenaan