Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Ik acht de kans reëel dat je steeds minder dieren zult zien omdat je hun voederplekken hebt weggenomen. Snap ook niet goed wat je bedoelt met teveel onderhoud, daar ik geloof dat je meer tijd spendeert met wekelijks je gras afrijden dan éénmaal per jaar je struiken snoeien.Gemikt op weinig onderhoud:
- vooraan "gras" -ik heb de strijd met de paardenbloemen opgegeven, buren links en rechts laten die vooraan ook staan dus dat is onbegonnen werk- en vinca als bodembedekker
- op de zijkant een rozenstruik met lage bloemen onder, daarnaast wat hogere bloemen waarvan de naam me ook ontsnapt; allemaal wel fellere kleuren
- zijkant en achteraan taxushaag (ook weer minder werk dan een haag die bladeren verliest) met een perkje bloemen voor in wit, blauw, paars, roze
- achteraan gras om een gevoel van ruimte te hebben; vorige eigenaar had die tuin volgezet met losse boompjes, struiken, veel te groot tuinhuis, etc.; ieder zijn ding maar dat was voor mij ook teveel onderhoud. En zo zie ik ook beter de vogels, katten, egels,... die eens de tuin komen bezoeken om een hapje te eten![]()
Ik acht de kans reëel dat je steeds minder dieren zult zien omdat je hun voederplekken hebt weggenomen. Snap ook niet goed wat je bedoelt met teveel onderhoud, daar ik geloof dat je meer tijd spendeert met wekelijks je gras afrijden dan éénmaal per jaar je struiken snoeien.
Voorlopig is het plan om volgend jaar de tuin verder aan te pakken. Nog niet echt een goed idee wat we willen.
Na de bouw hebben we alles omgespit, genivelleerd en ingezaaid (daarvoor was het ook een veld, dus geen bomen/hagen).
Begin dit jaar hagen geplant langs de zijkant (eerste 27m na de achtergevel) en zijn nu bezig aan de lounge/tuinberging.
De overige 66m gaan we geen hagen planten en mag open blijven. Daar rij ik het gras "organische" af, daar zie je dus vormen met hoog gras. We hadden daar ook bloemenweide mix gezaaid, maar door het natte jaar vorig jaar is dat mislukt.
Ter illustratie
![]()
We hebben uiteindelijk een druppelslang gehaald en die bij de wortels van de planten gelegd. Om de drie dagen geven we water gedurende een uur. We merkten ook dat de hagen sterk te lijden hadden onder de droogteLeven je hagen nog ? Heb er hier ook geplant in jan/feb. De helft overleeft de droogte niet. De liguster is nog ok. De beuk heeft het moeilijk.
Bloemenweide mix is hier ook een topper. Zaai die overal wel ergens. Heb een zak van 10kg gekocht keer bij een natuurpunt event hier in de buurt. Forever bloemenmix. Dit jaar niet gezaaid wegens te droog, maar vorig jaar heeft zichzelf blijkbaar uitgezaaid <3
Ik acht de kans reëel dat je steeds minder dieren zult zien omdat je hun voederplekken hebt weggenomen. Snap ook niet goed wat je bedoelt met teveel onderhoud, daar ik geloof dat je meer tijd spendeert met wekelijks je gras afrijden dan éénmaal per jaar je struiken snoeien.
Als mensen uw adres kennen, so what? Wat gaan ze doen?Dan vinden ze u nog hoor.
Er is op youtube toch zo'n hoop kanalen van mensen die kunnen pinpointen waar een foto is getrokken op basis van lucht, wegen, bomen,..
Als mensen uw adres kennen, so what? Wat gaan ze doen?
.
Veel? Hoe vaak worden er op het forum geen mensen in het harnas gejaagd?Als mensen uw adres kennen, so what? Wat gaan ze doen?
Heb de indruk dat je het nogal kort gemaaid hebt. Algemene tip: als ze zo'n warme droge aankondigen, op tijd stoppen met maaien. Daar waar het nu dor ziet komt wel in orde eens we weer regen krijgen.![]()
Onze tuin.
Handig apart stuk voor de hond.
Zit alleen met dorre plekken, ik vermoed van de bomen langs, zon krijgt dat gras wel maar denk dat de regen er niet door valt. Iemand een idee hoe ik dat kan oplosser?
Heb de indruk dat je het nogal kort gemaaid hebt. Algemene tip: als ze zo'n warme droge aankondigen, op tijd stoppen met maaien. Daar waar het nu dor ziet komt wel in orde eens we weer regen krijgen.
De kans is ook groot dat die bomen gewoon heel veel water verbruiken en de grond daar droger is.![]()
Onze tuin.
Handig apart stuk voor de hond.
Zit alleen met dorre plekken, ik vermoed van de bomen langs, zon krijgt dat gras wel maar denk dat de regen er niet door valt. Iemand een idee hoe ik dat kan oplosser?