Vragenvuur Vragenvuur: ugar

In wat voor gezin ben je opgegroeid?
Hoe ervaarde je je kindertijd en middelbareschoolperiode?
Welke richting volgde je op de middelbare school?

Hoe heb je je partner leren kennen? Wat voor iemand is zij?
Weet je wat jouw MBTI-persoonlijkheidstype is? (Je kan zo'n persoonlijkheidstest afleggen op https://www.16personalities.com/)

Hoeveel procent van de nieuw verkochte auto's in Vlaanderen zal in 2026 elektrisch zijn volgens jou? En in 2035?
Wat denk je van waterstofauto's?
Vind je de geplande kernuitstap een verstandige beslissing?
 
In wat voor gezin ben je opgegroeid?
In een gezin met 5 kinderen, één dochter, gevolgd door 4 zonen op 46 maanden. Wij woonden in een directiewoning van 't bedrijf waar mijn vader werkte, een oude hoeve vlak tegen dat bedrijf maar verder helemaal afgelegen (doodlopende straat, volgende huis 300 m verderop).
Wij zijn allemaal opgevoed met veel liefde, en met de boodschap dat ge respect moet hebben voor anderen, en dat eerlijk het langst duurt.
Hoe ervaarde je je kindertijd en middelbareschoolperiode?
Ik heb er heel positieve herinneringen aan. Middelbare school in Mechelen was ook een erg leuke periode.
Welke richting volgde je op de middelbare school?
Ik zat in de eerste lichting van het VSO, vernieuwd secundair onderwijs, Wiskunde 8u was de naam van mijn richting.
Hoe heb je je partner leren kennen? Wat voor iemand is zij?
Tijdens mijn studies (ze heeft dezelfde studies gedaan als ik).
Grappig, georganiseerd en sportief.
Weet je wat jouw MBTI-persoonlijkheidstype is? (Je kan zo'n persoonlijkheidstest afleggen op https://www.16personalities.com/)
Varieert van wanneer ik de test afleg. Ik ben heel duidelijk NTPA achteraan, maar ik zweef altijd tussen Introvert en Extravert , dus Debater of Logician
Hoeveel procent van de nieuw verkochte auto's in Vlaanderen zal in 2026 elektrisch zijn volgens jou? En in 2035?
Dat is wel moeilijk te zeggen, misschien is er alsnog een doorbraak in een andere technologie. Misschien zijn luchtaangedreven wagens als stadswagen meer geschikt/goedkoper?
Maar toch denk ik dat de BEV de standaard wordt
2026: 60% (effect van leasemarkt)
2035 : 99% (wetgeving)
Ik denk niet dat BEV met Li-ion de standaard zullen zijn in 2030. Er zijn heel wat beloftevolle accu-technologieën in ontwikkeling (onder meer solidstate accu's)

Maar dat is dus allemaal niet meer dan een gok heh. We weten niet wat de toekomst ons brengen gaat
Wat denk je van waterstofauto's?
Pipedream. Zolang we niet op een efficiënte manier waterstof kunnen maken, gaat deze er niet komen. Alleen Toyota investeert nog verder in de technologie, zowat alle andere merken hebben hun investeringen stopgezet. Dus zolang er geen oplossing gevonden wordt voor de productie, geen toekomst volgens mij. En ze zoeken nu al >20 jaar...
Vind je de geplande kernuitstap een verstandige beslissing?
Een oliedomme beslissing, om me nog zacht uit te drukken. Ik denk dat een kernuitstap tegen 2030-2035 wel te overwegen valt. Maar nu is dat gewoon een principiële beslissing die alleen gaat zorgen voor de stijging van de CO2 uitstoot, terwijl het extra kernafval voor die 10 jaar marginaal is.
 
Terug
Bovenaan