Vragenvuur Vragenvuur: ugar

Ik ga eerst even in op die ouderen die soms overkomen als zeurpieten. Voor iemand van 70 jaar situeert het grootste deel van zijn leven in het verleden. Ze leven ook soms in dat verleden, en betreuren beslissingen die ze in het verleden hebben genomen, of dingen die ze hebben gedaan. Vandaar hun gemoedstoestand.

Wat zou ik willen meegeven :
Wel, in het leven is er geen UNDO knop. Maar ook geen REWIND knop.
Dus probeer je dromen na te leven, denk niet op voorhand dat dat niet haalbaar is. En doe of zeg geen domme dingen waar je achteraf spijt van hebt.
En verder : 't leven is te kort om er niet gewoon van te genieten.

Klink ik nu oud?

Ik ben trouwens nog maar 52 jaar en 6 dagen oud heh. Ik ben nog geen 70.
Nee, je klinkt niet oud. Over die zeurpieten, ik bedoel dan eerder zeuren over de jongeren, over de politiek, over corona... . Genoeg 50 ers die daar continue commentaar op leveren (en 40erd en 30ers)
 
Hoe ben je terecht gekomen op een website die (oorspronkelijk) gericht is naar gamers?
Ik ben echt wel een übergamer geweest. Gestart met een Atari 2600, en daarna vooral PC games gespeeld : Tetris, Wolfenstein, Doom, Quake, Civilisation, Colonisation, Command & Conquer, Rise of Nations, Warcraft (niet World Of, wel alles wat daar voor kwam), F1, Demolion Derby,... .
Op dit ogenblik speel ik eigenlijk nog alleen League Of Legends.
Ben je op jonge leeftijd al in contact gekomen met informatica?
Vanaf mijn 18de, studie-gerelateerd.
In mijn aanvullende opleiding een Planning & Scheduling systeem ontwikkeld in C++
Ik zit al sinds 1994 op het worldwideweb, Netscape 😍
 
Stel dat je opnieuw een opleiding zou moeten volgen op de universiteit of de hogeschool. Niet voor het diploma, dus geen examens. Puur voor de fun en om jezelf te verrijken. Welke opleiding zou je kiezen en waarom?

Een moeilijke. Ik denk dat ik voor Biologie zou gaan. Omdat me echt wel altijd geïnteresseerd heeft (en nu nog). Vooral de non-mendelian genetica waar ik wel eens mee in contact kom voor bepaalde plantensoorten .
Maar ook geneeskunde zo me wel interesseren.
 
Nee, je klinkt niet oud. Over die zeurpieten, ik bedoel dan eerder zeuren over de jongeren, over de politiek, over corona... . Genoeg 50 ers die daar continue commentaar op leveren (en 40erd en 30ers)
Nog even vertellen dat het leven te kort is om met mensen samen te leven die heel de tijd zeuren. Dat is voor mij een totale afknapper. Net zoals populistisch geneuzel.
 
wat verdien je netto per maand?
(mijn vriendin is ook supply chain manager en ik vergelijk graag :tongue:)
En ik ga je nogmaals moeten ontgoochelen, sorry. In mijn contract staat dat er discretie van mij verwacht wordt over mijn voorwaarden.
 
Ik ben echt wel een übergamer geweest. Gestart met een Atari 2600, en daarna vooral PC games gespeeld : Tetris, Wolfenstein, Doom, Quake, Civilisation, Colonisation, Command & Conquer, Rise of Nations, Warcraft (niet World Of, wel alles wat daar voor kwam), F1, Demolion Derby,... .
Op dit ogenblik speel ik eigenlijk nog alleen League Of Legends.

Vanaf mijn 18de, studie-gerelateerd.
In mijn aanvullende opleiding een Planning & Scheduling systeem ontwikkeld in C++
Ik zit al sinds 1994 op het worldwideweb, Netscape 😍

follow-up; gezien je de OG ervaring hebt; kan je een punt in de tijd aanduiden waarop games minder interessant werden? Ooit het gevoel gekregen dat je bestaande recepten uit oude games begon terug te vinden in nieuwere games?
 
follow-up; gezien je de OG ervaring hebt; kan je een punt in de tijd aanduiden waarop games minder interessant werden?
Ik vond League Of Legends best wel OK tot een jaar of twee terug, maar ik knap een beetje af op het multiplayer gegeven en de toxiciteit van de spelers.

Ooit het gevoel gekregen dat je bestaande recepten uit oude games begon terug te vinden in nieuwere games?
League Of Legends is een rip off van Warcraft volgens mij. Voor de rest zijn bijna al die strategiespelletjes die ik speel e vergelijkbaar met mekaar. Maar is heb niet echt de indruk dat de nieuwere versies per definitie beter zijn. Ze zijn grafisch leuker, maar eigenlijk is dat niet zo belangrijk zijn, gameplay is wat telt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Avi
Mijn lijstje met vragenvuur vragen, numbered for your convenience:
  1. Er zijn 2 soorten mensen in deze wereld, welke ben jij?
    1. WC-rolleke afrollen naar muur of van de muur af?
    2. Was je specifiek uw benen in de douche of niet?
    3. Lang op de wc of kort?
    4. 1 alarm of 37 verschillende op je telefoon?
    5. Saus op de frieten of erlangs?
    6. Gat afvegen langs voor of achter? (speciaal voor @Tha_nOn behouden we deze)
    7. Choco met een mes of lepel?
    8. Pizza met een mes of schaar?
    9. (deze speciaal toegevoegd voor @Googke en @Tha_nOn.. ik begin een trend te zien Nonneke) Een paar cm in het holleke vegen of enkel errond?
    10. (credits aan @Lt. ZweedVoet) Hoe vouwt u uw boterham?
  2. Favo vragen (en neen niet een top afratelen, NU beslissen wat je op #1 zet, KILL YOUR DARLINGS
    :evil:
    ):
    1. Band / muziekartiest?
    2. Album?
    3. Song?
    4. Film?
    5. Regisseur?
    6. Acteur / actrice?
    7. Boek?
    8. Comic / Manga?
    9. Game?
    10. Game designer of company?
    11. Comedian?
    12. ... anything to add?
  3. Wat zou je (al dan niet uw eigen) kinderen willen meegeven?
  4. Hoe voel je je tijdens Covid?
  5. Wat staat op nr 1 op je bucket list?
  6. Welke subfora van BG bezoek je zoal?

En als laatste natuurlijk: Welke vraag hoop je dat niemand stelt?
 
Mijn lijstje met vragenvuur vragen, numbered for your convenience:
  1. Er zijn 2 soorten mensen in deze wereld, welke ben jij?
    1. WC-rolleke afrollen naar muur of van de muur af?
    2. Was je specifiek uw benen in de douche of niet?
    3. Lang op de wc of kort?
    4. 1 alarm of 37 verschillende op je telefoon?
    5. Saus op de frieten of erlangs?
    6. Gat afvegen langs voor of achter? (speciaal voor @Tha_nOn behouden we deze)
    7. Choco met een mes of lepel?
    8. Pizza met een mes of schaar?
    9. (deze speciaal toegevoegd voor @Googke en @Tha_nOn.. ik begin een trend te zien Nonneke) Een paar cm in het holleke vegen of enkel errond?
    10. (credits aan @Lt. ZweedVoet) Hoe vouwt u uw boterham?
  2. Favo vragen (en neen niet een top afratelen, NU beslissen wat je op #1 zet, KILL YOUR DARLINGS
    :evil:
    ):
    1. Band / muziekartiest?
    2. Album?
    3. Song?
    4. Film?
    5. Regisseur?
    6. Acteur / actrice?
    7. Boek?
    8. Comic / Manga?
    9. Game?
    10. Game designer of company?
    11. Comedian?
    12. ... anything to add?
  3. Wat zou je (al dan niet uw eigen) kinderen willen meegeven?
  4. Hoe voel je je tijdens Covid?
  5. Wat staat op nr 1 op je bucket list?
  6. Welke subfora van BG bezoek je zoal?

En als laatste natuurlijk: Welke vraag hoop je dat niemand stelt?
  1. 2 soorten mensen
    1. Van de muur af
    2. Dat hangt af van de situatie.
    3. Kort
    4. 1 alarm voor de weekdagen en één voor 't week-end. Maar ik ben meestal wakker voor dat alarm afgaat
    5. Saus naast de frieten aub
    6. Achter
    7. Choco eet ik op de boterham. En smeer ik uit met een mes
    8. Pizza zonder ananas. Gesneden met een mes
    9. alles proper maken
    10. Ik doe niet aan vouwen. Dubbele boterhammen en doorsnijden
  2. Favo vragen
    1. Eels, maar als je me aangeeft dat ik op een onbewoond eiland moet gaan wonen en muziek van maar één artiest/groep mag meenemen, dan kies ik voor Daft Punk
    2. "Big Red Letter Day" - Buffalo Tom
    3. Song is wel een moeilijke. Ik zou zeggen om thuis naar te luisteren 'Race for the Prize' van The Flaming Lips. En op een feestje dan eerder 'Ya Mama' van Fatboy Slim
    4. The Shawshank Redemption, zonder de minste twijfel
    5. Quentin Tarantino
    6. Morgan Freeman / Emma Thompson
    7. The Quinqunx - Charles Palliser
    8. De Familie Doorzon
    9. Colonization
    10. Sid Meier
    11. John Cleese is gewoon de grappigste mens ever
  3. Respect voor anderen
  4. Tsja, op dit ogenblik zie ik niet zoveel verschil meer met de tijd voor COVID. Isolatie was niet leuk, maar ik woonde niet alleen en heb een grote tuin om in te struinen, dus ik vind niet dat ik reden heb om te klagen
  5. op mijn Bucket list staat op nummer één een bucketlist maken. Voor de rest is ie leeg
  6. Varieert nogal wat
Mensen mogen me vragen wat ze willen, ik kan ook gewoon kiezen om niet te antwoorden
 
Vanwaar "ugar"? Heeft dat een betekenis?
Ja.
Eén van mijn favoriete muzikanten is Bob Mould, eerst van Hüsker Dü, daarna van Sugar, deze ken je misschien?

Ik had ooit de nickname sugar op een aquariumforum, dat was dan een link naar die band én de stad waar ik woonde. Maar dan denken de mensen dat ge een vrouw zijt.
Dus heb ik daar ugar van gemaakt.
 
Terug
Bovenaan