Speeltoestel voor in de tuin

Dyer Hunt

Well-known member
Hallo iedereen,

Wie van jullie heeft een (recent) speeltoestel in de tuin staan wat zijn de ervaringen ermee? Ik bedoel dan vooral i.v.m. de levering / plaatsing / service / prijs, dat de kinderen het leuk zullen vinden daar bestaat weinig twijfel over :laugh:. We zouden gaan voor iets met een glijbaan en twee schommels, met eventueel nog wat extra (een zandbak of klimmuur ofzo). Liefst wel iets dat een tijdje meegaat natuurlijk, onze kinderen zijn nu ongeveer 3 en anderhalf jaar oud.

Na wat googlen kom ik uit op https://wickey.nl en https://www.junglegym.be/nl als twee bekende webshops van speeltoestellen, maar de reviews die je terugvindt bij beide zijn toch wat gemixt. Vooral wat betreft levering en service. De prijzen lijken me op het eerste zicht vergelijkbaar.

Ik vraag me ook af hoe moeilijk het is om zoiets te plaatsen en wat daar voor nodig is? Een kast in elkaar steken is voor mij geen enkel probleem, maar met zoiets heb ik echt 0.0 ervaring. Hoe zet je dat vast in de grond bijvoorbeeld? (Het is voor op het gazon)

Als iemand goede ervaringen heeft met een andere verkoper dan de twee vermelde hoor ik het ook graag.
Zolang het maar kwalitatief, niet te duur, vlot geleverd en makkelijk te plaatsen is :unsure:.
 
Ik heb de onze vorige zomer via dreamland gekocht. Die komt van het merk Blue Rabbit en heeft schuifaf, trap, klimuur en tafeltje. Onderaan de toren kan je een zandbak doen. Het is deze: https://www.dreamland.be/e/nl/dl/blue-rabbit-schommel-beach-hut-met-blauwe-glijbaan-124454

Heeft enkele weken geduurd voor levering (7 weken zoiets denk ik) en dan zetten ze dat gewoon af bij u vanvoor. Alles naar achter doen en je kan er aan beginnen. Is niet moeilijk maar je bent er toch een dag mee bezig met 2-3 man. Alle gaten voor vijzen moet voorgeboord worden, daarom dat dat wel even duurt. Het grootste stuk (als je zo een toren hebt) moet je grotendeels in elkaar steken op vlakke ondergrond en daarna draag je het naar waar je het wil.

Hebben er ankers bijgekregen om in de grond te steken maar hebben die eigenlijk niet gebruik. Dat is zo groot en zwaar dat dat echt niet beweegt.

Ze zijn er hier heel content van. Je kan ook een keer iets anders dan een schommel. Wij hebben bijvoorbeeld zo een stok gekocht waar ze aan kunnen hangen.
 
De beste tip die ik je kan geven is erop letten dat je een trap neemt ipv een ladder. Zeker bij de kleinere kinderen zorgt dit ervoor dat ze sneller alleen kunnen spelen in hun huisje
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik heb ene staan die weg mag :)
Kids zijn beetje eruit gegroeid, maar belangrijker --> plaats maken voor zwembad en poolhouse



Palen in de grond met turbo beton (of ijzers kan ook als ze diep genoeg steken)
Opbouwen en klaar.
Denk dat bij de meeste toestellen wel een deftig plan zit hoor
 
De beste tip die ik je kan geven is erop letten dat je een trap neemt ipv een ladder. Zeker bij de kleinere kinderen zorgt dit ervoor dat ze sneller alleen kunnen spelen in hun huisje
Jup, wij hadden een ladder en hebben die uiteindelijk vervangen door een trap (dus als je wat zoekt vind je dat wel nog apart als het model dat je wilt geen trap heeft)

Wij hebben indertijd besteld bij Dreamland (model Lucas als dat nog bestaat, edit: bestaat nog maar serieus pak duurder al) en die levering was miserie. Paar stukken tekort en dan heeft dat weken aangesleept om die stukken nog te krijgen (en heel behulpzaam waren ze niet). Kzou niet direct daar nog bestellen. (En wel voorgeboorde gaten maar niet altijd correct, etc)
Kzou nu waarschijnlijk voor iets van Blue rabbit gaan, die zijn er mij tof en degelijk uit. wickey vind ik op een of andere manier altijd maar zo zo, maar die doen wel vaak acties. Ook goed kijken naar de hoogte van de schommel/huisje. Mijn zus heeft eentje van wickey en de hoogte van de schommelbalk vind ik toch eerder aan de lage kant.

Wij hebben zelf geen geïntegreerde zandbak maar dat zou ik nu misschien wel doen (indien die toekan, anders gewoon terrasje is ook leuk). We hebben ook een gesloten stukje vanboven, dat zou ik misschien niet meer doen, daar is nog niet veel in gespeeld geweest.

Wij hebben er toch 2 dagen aan gewerkt denk ik. Eerste dag met 4. Maar de grond is hier steenhard dus veel tijd verloren daar. Hier wel haken in de grond en ook cement (denk ik). Daar zit toch wel wat beweging op als ge schommelt, dus beter safe than sorry zeker :')
 
Laatst bewerkt:
Hier 1 van Wickey en dit alleen in elkaar gezet. Op zich niet moeilijk, zit een heel duidelijk plan in, het voorbereiden is het grootste werk: aftekenen en voorboren.

Levering was ook dik in orde. Bij de bestelling kan je kiezen voor verschillende ankers. Ik heb voor de simpele en iets goedkopere anker gekozen. Deze gewoon in de grond met stabilise - droog - uit de Gamma gezet.

Je kan het plan ook wijzigen trouwens. Alleen goed opletten dan met voorboren en vastzetten :D
 
Wij en 3 van onze vrienden hebben een van Tuinhout neerkant
Je kan daar zowat samenstellen wat je wilt. Goede kevering, goed plan en gemakkelijk in elkaar te zetten. Het onze werd in grote stukken geleverd dus stond geel snel op.
 
Wij hebben het onze gekocht bij sterkensplaygrounds.be
Zeer tevreden over de service en de kwaliteit. Je krijgt er ook een duidelijk plan bij dus het ineen steken valt al bij al wel mee. Prijsklasse is wel iets duurder dan bij Wickey denk ik.

Scava in Grobbendonk ook wel ruime keuze dacht ik
 
Wij hebben net onze speeltoren besteld bij Kidsplay, firma onder Hasselt. Zeer tevreden van het verloop tot hiertoe. Levering voorzien eind April.

Vergelijkbaar op vlak van prijs met Fatmoose en Wickey. Ze hebben een loods waar je de opstellingen kan zien en zelf samenstellen. Ze gebruiken enkel palen van 9x9cm in tegenstelling tot andere leveranciers. Makkelijke website ook om realisaties te zien en zelf een samenstelling te maken.

Persoonlijk altijd meer fan van zo'n familie bedrijven waar je persoonlijk contact hebt en eventueel terecht kan met vragen of problemen nadien. Bij Dreamland of andere web leveranciers kunnen zo'n dingen toch wat moeilijker verlopen.
 
Bedankt allemaal voor de tips! Dat van die trap bijvoorbeeld had ik helemaal niet bij stil gestaan. We gaan op het gemak eens kijken naar die kleinschalerige bedrijven en daar wellicht een keuze uit maken. Als het zover is laat ik hier zeker weten!
 
Gewoon eentje op 2dehands gekocht voor 1/10de van de nieuwprijs ofzo, over geweest met schuurmachien en goeie beschermlaag op en dat zag er weer uit als nieuw.
Meeste mensen verkopen dit voor belachelijk lage prijzen maar je moet het dan wel zelf gaan afbreken, voordeel hiervan is dat je het dan in grote stukken kan afbreken en veel minder werk in het opstellen.

En ik raad ook aan van de bijhorende verankeringen te gebruiken, ook al is die constructie vrij zwaar en denk je dat het niet nodig is.
Die van ons is vrij hoog en bij een storm enkele jaren terug, ben ik naar buiten mogen lopen om heel de constructie te gaan verankeren.
 
Gewoon eentje op 2dehands gekocht voor 1/10de van de nieuwprijs ofzo, over geweest met schuurmachien en goeie beschermlaag op en dat zag er weer uit als nieuw.
Meeste mensen verkopen dit voor belachelijk lage prijzen maar je moet het dan wel zelf gaan afbreken, voordeel hiervan is dat je het dan in grote stukken kan afbreken en veel minder werk in het opstellen.

En ik raad ook aan van de bijhorende verankeringen te gebruiken, ook al is die constructie vrij zwaar en denk je dat het niet nodig is.
Die van ons is vrij hoog en bij een storm enkele jaren terug, ben ik naar buiten mogen lopen om heel de constructie te gaan verankeren.
Zo heb ik het vroeger ook eens gedaan. Eentje gaan halen voor 50€. Hier en daar iets vervangen/aangepast
Nog een voordeel, het is niet van 0 opbouwen, je hebt al gezien hoe dit in elkaar zat.


Mijn huidige is 350x220 (zonder uitsteksel schuifaf en daar zit nog een schommel tegen van 450x300)
Toen ik het huis kocht was dit er bij. Dacht dat hij zei: palen zitten 70cm in de grond en nog eens beton rond. Dus wie dit komt halen gaat zijn werk hebben :p
 
Terug
Bovenaan