Dat is toch hetgeen men mij wijs maakt. En wat ik ook zie in de sector en gelijkende sectoren.
In ons bedrijf (zeer groot bedrijf trouwens) heeft enkel het management een wagen van de firma. En dat is heel simpel waarom zij dat hebben, zij hebben in principe geen vaste standplaats. En kunnen overgeplaatst worden naar een andere standplaats, en dit gebeurt ook effectief.
En dat heeft niks te maken met laaggeschoolde werknemers, allesbehalve zelfs. Straks gaan we hier nog zeggen dat enkel laaggeschoolden en mensen die weinig verdienen hier terechte kritiek op het systeem uiten. Terwijl dit net niet het geval is, in tegendeel zelfs. Persoon met 60k+ eigen belastbaar inkomen hier, dus van fiscale druk kan ik wel meespreken.
En wij weten allebei waar de term salariswagen vandaan komt natuurlijk
. Zie de initiële post, mensen die verkocht worden alsof ze flexibel moeten zijn en de wagen nodig hebben voor het werk. Maar in de realiteit dit allesbehalve zo is. Ik denk dat we daar toch niet over moeten discuteren?