Album of the week Armagedda - Only True Believers

Leg ik ook nog eens op. Ziet er wel een leuke tip uit. Black metal zou in theorie één v/d metalgenres moeten zijn die me het best ligt.
 
Voor mij ene met mayonaise ,stoofvleessaus ,zilveruitjes,mosterd en de zogenaamde vleesjes kunnen ze steken waar nooit het daglicht ziet .
 
Black metal lijkt waar blackgaze van afstamt. Blackgaze is de fusie van Black Metal of Atmospheric Black Metal met shoegaze.
Omdat je shoegaze leuk vindt wil dat niet automatisch blackgaze of black metal goed zal vinden. :unsure:
 
Ik heb de cd een keertje onaandachtig gehoord, via gsm. Sowieso ben ik niet echt grote fan van black metal, vooral omdat ik niet weet welke de goeie, beter toegankelijke bands zijn om mee te starten.

Soit, heb me hier aan gewaagd door de "black 'n' roll" dat ik hier las. Zo ben ik bv ook niet voor de pure death metal, maar "death 'n' roll", zoals Gorefest, kan ik wel smaken.

Nu moet ik zeggen dat de eerste luisterbeurt me hetzelfde gevoel/idee gaf als de rest van de black metal die ik al gehoord heb. Niets voor mij.

Maar, ik ga de plaat toch nog wel eens opzetten, met oortjes in, zo kan ik me toch beter focussen op de muziek en hoor ik het sowieso beter dan nu.
 
Zover als Black Metal gaat is dit inderdaad een vrij toegankelijke plaat. I kinda like it, maar zoals zovaak het geval bij BM geen fan van de vocals.
 
Hoppa met wat vertraging deze net eindelijk kunnen beluisteren. Geen slechte ervaring!

Ik kan een metalplaat op tijd en stond wel smaken, ma luister er toch niet echt veel naar. Nooit echt een gateway ernaar gehad zoals bij andere genres waardoor de kennis van het genre nogal oppervlakkig bleef, ben ook maar weinig bekend met al die onderverdelingen (boeit me ook niet zoveel eigenlijk). Dus dit was mijn eerste black metalplaat in zeer, zeer lang. Vond het allemaal behoorlijk goed beluisterbaar, instrumentaal zat het allemaal goed snor. Ik snap de omschrijving black 'n roll wel, bij momenten toch gedacht dat er een goeie groove te horen was in bepaalde nummers. En blij dat het geen soep van slecht opgenomen distortion en blast beats was.

Allemaal vrij toegankelijk dus, waardoor de drie kwartier toch vlot erdoor gingen. Zoals al een paar keer aangehaald zijn de vocals voor mij ook wel een drempel. Misschien dat dat went als je wat meer naar dit soort muziek luistert, maar het haalt me nu eigenlijk een beetje uit de sfeer van de muziek. Ga dan toch ook die plaat van Ulver eens opzetten om te kijken of dat me beter ligt, heb daar vroeger wel al wat van gehoord maar dan spreken we van misschien 10 jaar geleden. En wie weet, misschien dat ik nog wel eens andere hoekstenen van het genre ga opzoeken.
 
Terug
Bovenaan