Album of the week Built to Spill - Keep It Like a Secret

Slecht is het zeker niet. Vroeger heb ik me ook al aan Built To Spill (en gelijkaardige bands) gewaagd maar het pakt mij niet. Klinkt goed en rockt lekker bij momenten maar het blijft niet plakken helaas 🤷‍♂️.
 
Voor mij ook geen topper. Net zoals andere Pavements mij vroeger ook weinig deden. Het vleugje emo helpt ook niet. Enkel bij nr 2 en nr 7 was ik even mee. Ik moest denken aan het vorige AOTW. Ik ben alles behalve een geote dEUS-fan, maar dan vond ik die arrogante Belgen wel interessantere (rock)muziek brengen in de indie-hoogdagen.
 
Gekke plaat. Op zich vind ik het niet echt speciaal. De plaat passeert en er is weinig bij dat echt blijft plakken. Het is zeker niet slecht maar ook niet echt wauw. Er zijn weinig of geen stukken die er boven uit steken en mijn aandacht grijpen. Of zaken waar van ik zeg: "wow, cool gedaan" of een nummer met een goed, catchy en memorabel riff.

Maar toch, die 45 minuten dwarrelden voorbij en het sleepte nooit aan. Nergens had ik het gevoel dat het saai was of dat ik wou dat het wat sneller gedaan zou zijn. Zoals je in je openingspost zegt @UnFinished : het geheel straalt zo'n uiterst zonnige en uplifting sfeertje uit wat maakt dat de plaat enorm vlot passeert.

Ga ik ze ooit nog eens op zetten: no clue. De kans is vrij klein om eerlijk te zijn. Maar als iemand ooit voorstelt om ze eens op te leggen zal ik zeker geen nee zeggen en wederom met een glimlach meeluisteren.
 
Terug
Bovenaan