Ja, maar dat zijn fases die je als aanvallende ploeg wel kunt bespelen op zich. Moest je dat niet kunnen, eindigde elke wedstrijd op 0-0 als er 1 ploeg daarmee content is. Het fake geblesseerd zijn is iets dat het voetbal op geen enkele manier ten goede komt en zou daarmee wel weg zijn.
In theorie zou dat kunnen, maar geen enkele ploeg gaat doelbewust vanaf minuut 1 zo spelen natuurlijk. Ook natuurlijk omdat er nu genoeg opties zijn om op een andere manier tijd te winnen. Treuzelen met standaardsituaties, keeper die een halve minuut wacht met een doel-/uittrap, inworpen en uiteraard het veinzen van blessures, ...
Vooral dat laatste is de laatste jaren toch sterk opgekomen, want pakweg vijftien jaar geleden zag je dat quasi nauwelijks. Met een stopclock ga je zulke zaken er uiteraard uit filteren, maar dan grijpen ze gewoon naar andere mogelijkheden zoals bijvoorbeeld de cornervlag opzoeken. En ja, zulke zaken kan je uiteraard bespelen als aanvallende ploeg zijnde, maar het blijft irritant en haalt het tempo uit de wedstrijd zoals StevenFM zegt.
Hoe je het draait of keert, tijdrekken zal je er nooit helemaal uitkrijgen. Of je zou al geel moeten beginnen trekken voor een speler die doelbewust de cornervlag opzoekt of tijd moeten bijtellen als er overdreven lang achterin wordt rondgespeeld.
Ik ben er wel mee akkoord dat er iets moet gebeuren, maar of een stopclock daarvoor een goede oplossing is betwijfel ik. Ik zou in de eerste plaats hetzelfde doen als wat
@StevenFM oppert, namelijk spelers veel sneller bestraffen en meer extra tijd bijtellen. Desnoods stel je een extra assistent-scheidsrechter aan die alles correct opschrijft waar en wanneer het spel heeft stilgelegen wegens tijdrekken, zodat men een zo correct mogelijke extra tijd kan bepalen.