Toch bijna alle keren 1 dag bij geen brutale tackle's. Ik weet niet of het zijn eerste is in belgie.
Was er zo geen Anderlecht-speler die 0 dagen kreeg na rood in de 90ste minuut ofzo?

Die 1 dag is terecht he, daar niet van, dat is gewoon volgens de regels.
 
Die bal van de lijn slaan ashimeru ? denk wel dat die 1 dag gekregen heeft.
 
Ben er niet zo voor om in beroep te gaan, maar als je dan de situatie van Engels en Ashimeru ziet is het lachwekkend.
 
Ben er niet zo voor om in beroep te gaan, maar als je dan de situatie van Engels en Ashimeru ziet is het lachwekkend.
Ja klopt gewoon, die pakt eigenlijk een punt voor rsca ( oke die bal moet er nog in wat niet gebeurde ). Je kan zo op het einde 4 man in de goal zetten je krijgt toch geen straf en als er een bal binnen gaat sla je hem weg, en is er nog kans dat de tegenstander mist het is overdreven wat ik zeg maar in theorie zou dat gaan.
 

Dus Kompany kreeg een gele kaart “omdat hij woedend op de dug out sloeg”. :wallbash:

Ok, geen probleem. Maar als we die “regels” van de dug out en het flesje consequent gaan toepassen, gaat het referee department overuren draaien.

Steken hun toch ook net iets teveel weg achter het “mensen maken fouten, zijn geen robots” argument. Ja, dat is waar, maar ik denk dat de meeste mensen niet verontwaardigd zijn omdat refs fouten maken. Maar vooral omdat refs al te vaak flagrante fouten maken die moeilijk te vatten zijn. Het zou zeker helpen als die refs eens hun beweegredenen zouden mogen geven. Maar daar lijkt men duidelijk geen fan van.
De communicatie gaat men niet direct aanpassen. Het Nederlands model moeten we niet op hopen.

Ik hoop oprecht dat men intern toch iets kritischer omgaat met de prestaties van de refs, en er wordt bijgestuurd waar nodig. Mss zou het ook helpen om van onze refs in 1e klasse profs te maken?
 
Niet geluisterd, maar ik krijg ook de indruk dat alles veel te veel afgeschermd als een soort van black box waar enkel insiders echt weten hoe het er aan toe gaat.

Ik kan oprecht geen enkele reden bedenken waarom er er niet veel transparanter kan gecommuniceerd worden.
Neen het zijn geen robots, maar er wordt wel gedaan alsof ze niet kunnen babbelen... Laat ze eens optreden in een podcast, extra time, whatever waar. Mogen dan natuurlijk niet in cliches spreken, maar een voetballer in Midmid doet dat ook meestal niet.. Losse setting helpt sowieso ook.

Geef eens inzicht hoe refs denken, waarom ze fluiten, hoe ze zich gedragen,.... Hoe oprecht ze meeleven en mss achteraf ook in de knoop liggen met zichzelf na een foute beslissing. Opnieuw het zijn geen robots, maar zoals het nu gaat geef je ze geen gezicht en persoonlijkheid, op die manier ga je wel denken dat het robots zijn.
 
Niet geluisterd, maar ik krijg ook de indruk dat alles veel te veel afgeschermd als een soort van black box waar enkel insiders echt weten hoe het er aan toe gaat.

Ik kan oprecht geen enkele reden bedenken waarom er er niet veel transparanter kan gecommuniceerd worden.
Neen het zijn geen robots, maar er wordt wel gedaan alsof ze niet kunnen babbelen... Laat ze eens optreden in een podcast, extra time, whatever waar. Mogen dan natuurlijk niet in cliches spreken, maar een voetballer in Midmid doet dat ook meestal niet.. Losse setting helpt sowieso ook.

Geef eens inzicht hoe refs denken, waarom ze fluiten, hoe ze zich gedragen,.... Hoe oprecht ze meeleven en mss achteraf ook in de knoop liggen met zichzelf na een foute beslissing. Opnieuw het zijn geen robots, maar zoals het nu gaat geef je ze geen gezicht en persoonlijkheid, op die manier ga je wel denken dat het robots zijn.
Inderdaad. Ik krijg er de kriebels van dat die refs mogen fluiten wat ze willen, en dan naar huis mogen zonder maar ook een klein beetje verantwoording te moeten afleggen. Zo werk je ook gewoonweg conspiracy theories in de hand, lijkt me.

Om nog maar eens een voorbeeld te geven, onderstaande fases van ons 0-0 gelijkspel thuis tegen Ferrol vorige week:

Na 20 minuten krijgen onze twee defensieve middenvelders allebei een gele kaart terwijl ze niet eens een overtreding begingen, twee keer zuiver op de bal:

Vlak voor en na die fases begingen spelers van Ferrol gelijkaardige overtredingen. Waren dit gele kaarten? Dat zeg ik natuurlijk niet, maar als je twee keer geel gaat trekken voor die non-fouten van Deportivo, vind ik het toch wel verdacht dat je voor de tegenstander niet even consequent bent:

We eindigen de match met 65% balbezit, en 27 overtredingen in ons nadeel, 8 in ons voordeel. In de laatste minuten zet de ref dan nog de kers op de taart:

Een week later mag hij gewoon opnieuw een match kapotfluiten. Zet die mensen op zijn minst eens een camera voor de neus, en laat hen reageren op de beelden. Als ze het kunnen uitleggen, dan zal er meer begrip zijn voor hen. En als ze het niet kunnen uitleggen, tja, haal hen dan even uit roulatie. Maar de bewering dat refs het al zwaar genoeg hebben, vind ik te gemakkelijk. Je geeft ze gewoon een vrijgeleide om te doen wat ze willen, wat hun beweegreden ook mag zijn.
 
Laatst bewerkt:

Goed gezegd Jan!

Heeft al reactie gekregen:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220422_93370877
 
Op het hoogste niveau lijkt me dit wel haalbaar en kan je het eens testen maar ik ben toch eens benieuwd hoe dit zal vertalen naar het provinciaal voetbal. Iedere club rond de kerk moet dan investeren in een dure digitale klok en iemand (liefst neutraal) moet dat dan ook correct bedienen bij ieder stilliggend moment.
 
Op het hoogste niveau lijkt me dit wel haalbaar en kan je het eens testen maar ik ben toch eens benieuwd hoe dit zal vertalen naar het provinciaal voetbal. Iedere club rond de kerk moet dan investeren in een dure digitale klok en iemand (liefst neutraal) moet dat dan ook correct bedienen bij ieder stilliggend moment.
En hoe denk je dat ze het in het provinciaal, en jeugd basket/volleybal doen? Verre van onoverkomelijk. Gaat de sport vooral heel veel deugd doen. Want dat tijdgerek, inclusief van de eigen ploeg, vindt toch niemand een meerwaarde? En dan kunnen we ook eindelijk van dat oneerlijke gegeven af, als men een een speler van u half onder de zoden schopt, dat die vervolgens het veld af moet omdat die verzorging krijgt/kreeg, en je een periode met 10 verder moet.
 
Allemaal zaalsporten waar dat al aanwezig is. Ik weet niet wat dat kost maar clubs verplichten om zo'n investering te doen lijkt me wat te ver gaan. Zeker voor de kleinere clubs in 3e/4e provinciale. Verder ga ik volledig akkoord met het idee er achter hoor.
 
Kga niet weer dezelfde discussie open trekken als de vorig keer :tongue:, maar ik moet allemaal nog zien als dat zo veel zal oplossen. Alsof je het ritme nu niet meer kan breken... Tenslotte is dat imo het hoofddoel van het zogenaamde "tijdrekken", de wedstrijd laten doodbloeden. Nu ga je de tijd niet op gebruiken, dat is op zich goed, maar je kan nog altijd het ritme volledig uit een match halen door te blijven liggen, balleke weg te trappen,...
 
Kga niet weer dezelfde discussie open trekken als de vorig keer :tongue:, maar ik moet allemaal nog zien als dat zo veel zal oplossen. Alsof je het ritme nu niet meer kan breken... Tenslotte is dat imo het hoofddoel van het zogenaamde "tijdrekken", de wedstrijd laten doodbloeden. Nu ga je de tijd niet op gebruiken, dat is op zich goed, maar je kan nog altijd het ritme volledig uit een match halen door te blijven liggen, balleke weg te trappen,...
Verschil is wel dat blijven liggen, balleke weg trappen, traag ingooien, ... nu wel van de speeltijd knabbelt. Als we gaan naar effectieve speeltijd gaat dat niet meer zo zijn. De spelers op het veld gaan dan ook met een andere ingesteldheid staan: nu wordt men nerveus door zo'n tijdrekker en naast het verlies in tijd, is het mentaal ook negatief. Als de spelers weten dat die tijd toch niet uitmaakt, gaan ze zich meer focussen op de nog resterende speeltijd ipv op de irritante tijdrekker.
 
Verschil is wel dat blijven liggen, balleke weg trappen, traag ingooien, ... nu wel van de speeltijd knabbelt. Als we gaan naar effectieve speeltijd gaat dat niet meer zo zijn. De spelers op het veld gaan dan ook met een andere ingesteldheid staan: nu wordt men nerveus door zo'n tijdrekker en naast het verlies in tijd, is het mentaal ook negatief. Als de spelers weten dat die tijd toch niet uitmaakt, gaan ze zich meer focussen op de nog resterende speeltijd ipv op de irritante tijdrekker.
Jaja, dat snap ik wel hoor, en op zich gaat het enkel maar verbeteren zo.

Maar ik vrees dat we niet te naiëf moeten zijn en denken dat dat gans dat irritant gedoe met tijdrekken en de wedstrijd ophouden zal oplossen.
Het is niet omdat je in theorie geen tijd meer kan afnemen, dat dit plots de tegenstander helpt, behalve dan dat de speeltijd quasi exact afgewerkt zal worden, dat is het enige. Het zal heus nog altijd "zin" hebben om blessures te veinzen, traag in te gooien/trappen, balletjes weg trappen om het eindresultaat de beïnvloeden want dit heeft ook enorme invloed, los van de te spelen tijd.
 
Jaja, dat snap ik wel hoor, en op zich gaat het enkel maar verbeteren zo.

Maar ik vrees dat we niet te naiëf moeten zijn en denken dat dat gans dat irritant gedoe met tijdrekken en de wedstrijd ophouden zal oplossen.
Het is niet omdat je in theorie geen tijd meer kan afnemen, dat dit plots de tegenstander helpt, behalve dan dat de speeltijd quasi exact afgewerkt zal worden, dat is het enige. Het zal heus nog altijd "zin" hebben om blessures te veinzen, traag in te gooien/trappen, balletjes weg trappen om het eindresultaat de beïnvloeden want dit heeft ook enorme invloed, los van de te spelen tijd.
Gaat sowieso een enorme stap vooruit zijn tov wat het nu is. Want blijkbaar is het voor de 4de ref te moeilijk om een chronometer te gebruiken voor de extra tijd te berekenen? En neemt men een bepaalde vaste tijdspanne per gebeurtenis? En die extra tijd is ook vaak met 2 maten en gewichten precies tussen de refs. Gaat toch al een pak minder onrechtvaardig overkomen vind ik.

Anti voetbal ga je er niet mee verbannen nee, maar het gaat toch allemaal rechtvaardiger aanvoelen tov nu imo.
 
Terug
Bovenaan