Appartement huren korte duur

Dag iedereen

Ik vroeg me hoe gangbaar het is om een appartement te huren voor één jaar met een contract van korte duur. Mijn situatie is dat ik in het laatste jaar van mijn studies zit en dat ik volgend jaar graag een appartement zou huren in Gent met mijn vriendin die nog één jaar moet studeren, waarbij ik dan mijn domicilie plaats op het appartement. Van de ene hoor ik dat een jaar huren goed mogelijk is, van de andere hoor ik dat dit zeer moeilijk is.
 
Laatst bewerkt:
ge kunt daar specifiek op zoeken: alhoewel ik er tijdens mijn zoektocht naar een appartement niet veel ben tegen gekomen zijn ze er wel. Maar ik denkt dat veel verhuurders liever voor drie jaar of meer gaan. Anders zitten ze elk jaar met de rompslomp en kosten van een nieuwe huurder.
Korte huur is meestal als ze plannen hebben om te renoveren of er zelf in te trekken of zo.

 
Wij verhuren altijd voor 1 jaar.

Op die manier kun je als het een slechte huurder is de huurder na 1 jaar gemakkelijk buiten zetten.
Wanneer je het op 3 jaar neemt, dan is dat niet mogelijk of je moet het in onderling overleg doen (voor 2019, erna mag de huurder altijd eenzijdig opzeggen).

Meestal is het dan een contract van 1 jaar, dat daarna verlengd wordt met 1 jaar (mag 1 keer) en daarna gaat dat dan over naar een contract van lange duur met zijn normale karakteristieken.
 
Terug
Bovenaan