bijzondere kosten studie kind

Je hoeft daarvoor niet te scheiden. Als je studerend kind echt alleen gaat wonen in plaats van "op kot" dan mag je de kosten ook fiscaal in aftrek nemen.
Ik denk dat het kot 1 van de redenen om eventueel te scheiden was.

Ik ga me toch eens moeten verdiepen in wat je allemaal mag ingeven en aftrekken, ik heb precies nog veel te leren.
 
Ik denk dat het kot 1 van de redenen om eventueel te scheiden was.

Ik ga me toch eens moeten verdiepen in wat je allemaal mag ingeven en aftrekken, ik heb precies nog veel te leren.
Het kind mag geen deel van je gezin uitmaken, als je gescheiden bent en je hebt geen co-ouderschap dan is het duidelijk dat je kind idd geen deel uitmaakt van je gezin. In een situatie waarin het kind "op kot" gaat, wordt ervan uitgegaan dat dat kind nog steeds deel uitmaakt van het gezin, je zal in dat geval dus wel moeten aantonen dat er een verschil is met gewoon op kot gaan en dat het kind niet meer de intentie heeft om terug te keren naar de ouders (wat niet makkelijk te bewijzen is).
 
Je hoeft daarvoor niet te scheiden. Als je studerend kind echt alleen gaat wonen in plaats van "op kot" dan mag je de kosten ook fiscaal in aftrek nemen.
Het gaat natuurlijk gemakkelijker door te scheiden en dan de ene partner via gerechtelijk akkoord 600 euro alimentatie per maand te laten betalen (toch als je een 2e verblijf hebt waarop je een domicilie kan plaatsen).

Kennissen van ons hebben "van partner geruild" (2 mensen die van hun partner weggaan, waarna de 2 ex'en ook de liefde vonden bij elkaar). Als die slim zijn en wederzijds alimentatiegeld eisen voor de kinderen, is er een goudmijn ontstaan.
 
Terug
Bovenaan