Aankoop nieuwe TV

Rekening houdend met jouw budget en 50" kom ik op dit model uit :
https://www.bol.com/be/nl/p/samsung...m=Affiliates&utm_campaign=CPS&utm_content=pdl
Het is wel een model van 2021 maar ik heb gekeken voor een FALD LED en dat is de enigste die beneden de 700€ is die min of meer deftig is.
Dit is inderdaad de beste optie waarschijnlijk. Dat is ook wel degelijk een 120hz paneel.

De LG OLED A16 48” is ook een optie voor die prijs, maar dan heb je geen VRR en geen 120hz scherm.
 
Dit is inderdaad de beste optie waarschijnlijk. Dat is ook wel degelijk een 120hz paneel.

De LG OLED A16 48” is ook een optie voor die prijs, maar dan heb je geen VRR en geen 120hz scherm.
Blijkbaar volgens Rtings heeft enkel de 50" geen 120Hz.


Tja, dan kan ik niet veel meer aanraden in dat formaat voor dat budget. Een Edge lit zou ik persoonlijk al niet moeten hebben en een OLED heb je niet voor dat budget. Misschien anders 2de hands kijken?
 
Dan kan
Blijkbaar volgens Rtings heeft enkel de 50" geen 120Hz.


Tja, dan kan ik niet veel meer aanraden in dat formaat voor dat budget. Een Edge lit zou ik persoonlijk al niet moeten hebben en een OLED heb je niet voor dat budget. Misschien anders 2de hands kijken?
Dat is wel goed om te weten! Dan zou ik toch wel voor de LG A16 48” OLED gaan. Lijkt me niet realistisch om 120hz VRR scherm te verwachten voor 700€.
 
En is 120hz echt benodigd voor PS5, totale noob hier.
Met de games die nu meer en meer exclusief current gen gaan worden en niet meer cross-gen zal je minder en minder 120hz modi zien dus ik denk het niet eigenlijk. 30/60fps zal terug de standaard worden.
Maar met 120hz panelen komt meestal VRR en dat is wel een handige voor gaming vermits dat de framerate drops gaat opvangen.
Maar voor dat budget lijkt dat niet mogelijk jammer genoeg.

Dus ik zou het tussen die 2 opties houden. Als je in een lichtrijke omgeving kijkt ga voor de Samsung Q80, indien het vooral in het donker is zou ik voor de OLED gaan.
 
Hallo iedereen,

Ik overweeg een nieuwe 65" Oled-TV te kopen voor gaming met PS5 en Films/series te kijken.

Nu ben ik sowieso fan van Philip's ambilight en viel mijn oog op onderstaand model:


Nu merk ik dat hij bij de meeste winkels amper leverbaar is en een flink stuk onder andere modellen zit van Philips qua prijs.
Ondanks de verschillen relatief klein zijn (geen ambilight onderaan en pootjes idpv 1 poot die je kan draaien)

Zijn er addertjes onder het gras die ik mis en zijn er opmerkelijk betere modellen in die prijsklassen waarvoor ik dan toch zou moeten overwegen afscheid te nemen van ambilight?

alvast bedankt voor de terugkoppeling!
 
Hallo iedereen,

Ik overweeg een nieuwe 65" Oled-TV te kopen voor gaming met PS5 en Films/series te kijken.

Nu ben ik sowieso fan van Philip's ambilight en viel mijn oog op onderstaand model:


Nu merk ik dat hij bij de meeste winkels amper leverbaar is en een flink stuk onder andere modellen zit van Philips qua prijs.
Ondanks de verschillen relatief klein zijn (geen ambilight onderaan en pootjes idpv 1 poot die je kan draaien)

Zijn er addertjes onder het gras die ik mis en zijn er opmerkelijk betere modellen in die prijsklassen waarvoor ik dan toch zou moeten overwegen afscheid te nemen van ambilight?

alvast bedankt voor de terugkoppeling!
Op eerste zicht lijkt mij dat er geen IMAX op zit.
Deze hebben de hogere versies wel.
Geen Cloud gaming functies. (Mogelijk ook niet nodig)
Minder uitgeruste afstandbediening. (Licht en spraak bij hogere)
Geen kamerkalibratie voor geluid. (Mogelijk ook niet nodig bij gebruik van surround of dergelijke)
Belangrijkste zal het andere paneel zijn.
Waar de hogere versies een EX paneel van LG hebben en die 707 een paneel van vorig jaar gebruikt.

Ik denk dat het voor de rest vrij soortgelijk gaat zijn.

Ik had ze zelf vergeleken via de Philips site.
En info van het paneel: https://fwd.nl/beeld/philips-tv-brengt-ook-nieuwe-oled707-oled-tv-op-de-markt/

De OLED707 moet een goedkoper alternatief worden, waarbij het paneel niet de nieuwe OLED.EX-versie maar de ‘standaard’-versie van vorig jaar is. Dat betekent dus een iets lagere helderheid. Daarnaast is het vierzijdig Ambilight-systeem van de OLED807 vervangen voor een driezijdig systeem en krijg je een standaard afstandsbediening in plaats van de premium remote.
 
EInd Novermber volgende tv besteld:
LG

gisteren nogmaals telefoon gekregen dat de levering is uitgesteld.

Kreeg nu volgende alternatief wat wel invoorraad is:

a: Sony
b: Philips

Wat denken jullie? Nog maar even wachten, of zijn de alternatieven gelijkwaardig?
 
EInd Novermber volgende tv besteld:
LG

gisteren nogmaals telefoon gekregen dat de levering is uitgesteld.

Kreeg nu volgende alternatief wat wel invoorraad is:

a: Sony
b: Philips

Wat denken jullie? Nog maar even wachten, of zijn de alternatieven gelijkwaardig?

Sony, zonder twijfel. Phillips(TP Vision) heeft niet de beste reputatie als het op hun OLED reeks aankomt.
 
EInd Novermber volgende tv besteld:
LG

gisteren nogmaals telefoon gekregen dat de levering is uitgesteld.

Kreeg nu volgende alternatief wat wel invoorraad is:

a: Sony
b: Philips

Wat denken jullie? Nog maar even wachten, of zijn de alternatieven gelijkwaardig?
De LG is de beste van de 3. Zou dus nog even wachten.

Indien het toch te lang duurt zou ik voor de Sony gaan. Maar de 80j is iets minder goed dan de LG C2.
 
En kwalitatief nie de mindere dan de bestelde LG?

Sony, Panasonic, Phillips, maken allemaal gebruik van de LG OLED panelen.

Ik heb voor jouw even een goede vergelijking opgezocht:

de verschillen gaan subtiel zijn
 
THX voor de info.
Ik ga dan toch nog even wachten. Voor de sony vragen ze nog een opleg, dus .....
triestig dat het allemaal zolang wachten is.
 
Zeker moogt ge dat ;-)
Bij de plaatselijke electrozaak (expert)
Factuur nie meteen bij de hand, maar ik dacht rond de € 1600
Kan je die niet gewoon annuleren en dan bij pakweg TV Reus bestellen? Daar kost die 1559 en heb je 'm morgen al in huis.
 
@Nerenbas : ik heb hier de voorganger, de 48CX.

Ik heb hem nu ongeveer 1,5 jaar en geen opmerkingen tot dusver.
55” kon ook wel, maar zonder het in het echt te kunnen zien had ik schrik dat het te lomp ging zijn, vandaar keuze voor 48”.
 
Terug
Bovenaan