Aankoop nieuwe TV

die processing van sony en panasonic die zogezegd beter is dan die van LG, over welke processing gaat dat?

persoonlijk zet ik dat allemaal af en stem ik de hdr compleet zelf af zonder automatische optimiser. de Lg g1 heeft wel een automatische brightness detector zodat je in een donkere kamer niet verblind wordt, die kan je helaas niet volledig uit zetten denk ik.
 
die processing van sony en panasonic die zogezegd beter is dan die van LG, over welke processing gaat dat?

persoonlijk zet ik dat allemaal af en stem ik de hdr compleet zelf af zonder automatische optimiser. de Lg g1 heeft wel een automatische brightness detector zodat je in een donkere kamer niet verblind wordt, die kan je helaas niet volledig uit zetten denk ik.
Jij bedoelt "post-processing". Ik vermoed dat ze gewoon standaard image-processing bedoelen. Dus niet de "enhancers" etc, maar gewoon de processing die ervoor zorgt dat je uberhaupt beeld op uw scherm krijgt.

Ik zie trouwens geen enkel verschil in kwaliteit tussen die 3 merken.
 
die processing van sony en panasonic die zogezegd beter is dan die van LG, over welke processing gaat dat?

persoonlijk zet ik dat allemaal af en stem ik de hdr compleet zelf af zonder automatische optimiser. de Lg g1 heeft wel een automatische brightness detector zodat je in een donkere kamer niet verblind wordt, die kan je helaas niet volledig uit zetten denk ik.
Motion processing bvb, Sony is daar heel goed in. Bvb op film stand kan je toch soms nog stutter zien bij slechte motion processing, ook al is dat ergens source direct op die stand (normaal gezien toch). Maar voetbal liefhebbers etc en mensen die van sport op tv houden baten daar meest bij zeker. De LG G1 is ook al een higher end model bvb. Sterkere processor - image processing, is soms ook betere reactie op andere vlakken.

Bij Out of the box kleurechtheid zit je bij Panasonic en Sony ook soms beter. Maar wat aandacht voor zelf calibratie doet natuurlijk veel bij elke tv.

Dus de Panasonic jz1000 krijgt slechte kritieken? De lz en nu jz1500 zou pertanks goed zijn (zelfde paneel als hi-end 2000 reeks).
Die had al de extra brigtness die nu de LG C2 evo bvb heeft tegenover de C1 bvb.

ps. ja het gaat dan over de basic processing, niet daarom de extra post.
 
Laatst bewerkt:
Ik had een Sony X900F - naturel kleuren, alles werkte perfect aan deze TV. Met pijn in het hard is deze kapot gegaan. opvolger is de xj90 denk ik.

Heb nu een Qled 80A. is op zich goede tv, kleurrijk (dus in tegendeel tot de sony), maar hij speelt in elk segment wel goed. De dolby vision van de sony was vreselijk donker en zelfde geldde voor de HDR ook.

Oled heb ik teruggestuurd aangezien het ook allemaal donker was en moeilijk te zien was wegens een grote lichtinval in onze living. Ben ook bang voor de burn in (zoals gemeld, 2 in mijn straat hadden het probleem en ik ben geen gelukzak op dat gebied)
 
Volg de evolutie ook totaal niet...nu een 10 jaar oude LED TV van Samsung in huis en herinner me nog dat ik over enkele jaren in Vandenborre met open mond stond te kijken naar de nieuwste TV's. Evolutie staat niet stil. Ik doe nog lekker verder met mijn eerste generatie LED, er mankeert nog niets aan (buiten de Smart-TV-software die amper bruikbaar is geworden wegens 'te oud' :D).
 
Probeer deze settings eens : https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/q80-q80a-qled/settings
Hoogst waarschijnlijk ga je hierdoor een meer naturel beeld krijgen.
Ik ken de site maar ik ga niet op hun instellingen meer. Voor mijn sony settings was het duidelijk dat die een ander panel hadden. Die hadden hun brightness op 3 zetten en dat was bij mij en andere gewoon letterlijk pikkedonker.

Er wordt ook gezegd dat america q80 een ander scherm hebben dan de q80 hier in de benelux.
 
Ik ken de site maar ik ga niet op hun instellingen meer. Voor mijn sony settings was het duidelijk dat die een ander panel hadden. Die hadden hun brightness op 3 zetten en dat was bij mij en andere gewoon letterlijk pikkedonker.

Er wordt ook gezegd dat america q80 een ander scherm hebben dan de q80 hier in de benelux.
Ik heb toch wel een deel van hun settings overgenomen maar de brightness heb ik zelf ook wat hoger gezet dan hun. Uiteindelijk is het een richtwaarde en pas je nog aan naargelang je het zelf wilt. Voor kleuren en witbalans blijf je sowieso best af, dat is per paneel verschillend en doe je best met een kalibratie.

Dat zou best kunnen, ze doen dit met meerdere modellen zo. Best is dat je een VA scherm hebt ipv een IPS.
 
Kogel is door de kerk:

Heeft een high end panel tov deze

Tip van een Duitse verkoper.
 
Juist.
Ondertussen is de Panasonic 1500 series geïnstalleerd. Het beeld is een pak scherper dan de vorige!!
Blijkt nu dat ook mijn digibox is gesneuveld, althans de hdmi koppeling alsook mijn receiver die geen beeld meer doorgeeft!

Vraag: is de software van de TV box hetzelfde als de android TV app van TELENET TV?
In principe hoef ik dan geen tv box, voordeel is wel dat deze mss snellere processing heeft dan mijn mibox4.
 
Blijkt nu dat ook mijn digibox is gesneuveld, althans de hdmi koppeling alsook mijn receiver die geen beeld meer doorgeeft!

Om welke receiver gaat het en geeft deze geen enkel beeld meer door? Anders even handleiding van receiver bekijken voor een setting gerelateerd aan 4k invoer/uitvoer..

Alle toestellen in de chain eens zonder power zetten en één voor één terug aanzetten kan ook wel eens helpen..
 
Terug
Bovenaan