Aankoop nieuwe TV

De LG B2 staat momenteel aan €1999, de moeite of beter geen mid class OLED kopen?

Ik denk dat je het verschil alleen zal zien als beide naast elkaar staan in dezelfde ruimte. HDR helderheid is bij de B2 iets minder, maar of je dat gaat merken is iets anders. Ik heb aan panasonic uit 2019 (GZ950B) en die doet maximaal 700cd/m2 op 10% window. Dat is in bepaalde scenes méér dan helder genoeg.

Hoe hoger die waarde, des te meer de kleuren eruit zullen springen en highlights beter zullen zijn. Ik dacht dat de C2 een maximale waarde van 800 cd/m2 heeft.

Voor je online besteld, vraag prijs bij fransdesmet.be . De website dateert nog wel uit '99, maar die zou volgens veel gebruikers een goede prijs kunnen geven :)
 
Ik denk dat je het verschil alleen zal zien als beide naast elkaar staan in dezelfde ruimte. HDR helderheid is bij de B2 iets minder, maar of je dat gaat merken is iets anders. Ik heb aan panasonic uit 2019 (GZ950B) en die doet maximaal 700cd/m2 op 10% window. Dat is in bepaalde scenes méér dan helder genoeg.

Hoe hoger die waarde, des te meer de kleuren eruit zullen springen en highlights beter zullen zijn. Ik dacht dat de C2 een maximale waarde van 800 cd/m2 heeft.

Voor je online besteld, vraag prijs bij fransdesmet.be . De website dateert nog wel uit '99, maar die zou volgens veel gebruikers een goede prijs kunnen geven :)
Heel in het begin gingen zij echt onder de prijs. Maar de laatste jaren doen die voornamelijk gewoon aan pricematching, niet veel meer dan dat.

Het is bij hen wel superduidelijk dat het om een zelfstandig winkeltje gaat. Mijn CX heeft de dochter met haar auto geleverd. :unsure:

En off topic: Tijd dat QD-Oled door begint te breken zodat we tussen dit en 2-3 jaar die aan dezelfde prijzen van de huidige Oled's kunnen krijgen.
 
Wat is qd- oled?
Quantum Dot gecombineerd met een OLED paneel. Waardoor je dus het beste van 2 werelden krijgt. De perfect zwarte weergave van OLED met levendigere kleurweergave, hogere piekhelderheid en (wordt tot nu toe aangenomen) een enorm verminderde kans op burn-in.
 
Ik heb stilaan een nieuwe tv nodig (nu een plasma van meer dan 15 jaar), eens aan het kijken naar de 55” QD Oled van Samsung- lijkt ook goede anti- reflectielaag te hebben, mss eens kijken morgen en overmorgen. Toevallig niemand die deze al heeft gezien of zelf ervaring ermee heeft? Reviewers zijn positief, zelfs over de prijs.
 
Ben op zoek naar een nieuwe TV, maar ik vind het moeilijk om een keuze te maken. Sowieso wel een Smart TV van 43 inch, maar voor de rest vind ik het moeilijk om uit te beslissen welke het nu moet worden.

https://www.vandenborre.be/lcd-led-oled-tv/samsung-qled-4k-43-inch-qe43q67b-2022

https://www.vandenborre.be/lcd-led-oled-tv/philips-uhd-4k-43-inch-43pus8807-12-2022

Deze twee heb ik alvast opgeslagen, maar welke zou de betere van de twee zijn? Of misschien nog een ander model dat jullie kunnen aanraden?

Ik gebruik mijn TV het meeste voor films/series/sportwedstrijden en om de zoveel tijd eens op te gamen.
 
Ik heb stilaan een nieuwe tv nodig (nu een plasma van meer dan 15 jaar), eens aan het kijken naar de 55” QD Oled van Samsung- lijkt ook goede anti- reflectielaag te hebben, mss eens kijken morgen en overmorgen. Toevallig niemand die deze al heeft gezien of zelf ervaring ermee heeft? Reviewers zijn positief, zelfs over de prijs.

De Qoled van Samsung is niet zonder zijn problemen, maar dit is wel de toekomst. Ik verwacht daar niet veel korting op, dat is nog een zeer recent model.

Ben op zoek naar een nieuwe TV, maar ik vind het moeilijk om een keuze te maken. Sowieso wel een Smart TV van 43 inch, maar voor de rest vind ik het moeilijk om uit te beslissen welke het nu moet worden.

https://www.vandenborre.be/lcd-led-oled-tv/samsung-qled-4k-43-inch-qe43q67b-2022

https://www.vandenborre.be/lcd-led-oled-tv/philips-uhd-4k-43-inch-43pus8807-12-2022

Deze twee heb ik alvast opgeslagen, maar welke zou de betere van de twee zijn? Of misschien nog een ander model dat jullie kunnen aanraden?

Ik gebruik mijn TV het meeste voor films/series/sportwedstrijden en om de zoveel tijd eens op te gamen.

Ik zou eigenlijk van Phillips wegblijven, die hebben gewoonweg slechte software. Ik zou dan eerder eens kijken naar andere merken zoals Sony..

Deze lijst heeft de volgende parameters mee:
Ultra HD× geen OLED × Direct-led × Local dimming × Dolby Vision, Dolby Vision IQ, HDR10, HDR10+ of Hybrid Log Gamma

Samsung zal alleen HDR10+ en HDR10 ondersteunen. Bij Sony zijn het ze normaal allemaal, buiten HDR10+ wat een samsung format is en Dovi heeft toch de meeste support onder streaming diensten. TV uitzendingen in HDR gebruiken HLG.
 
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen een EU-model en Benelux model?
Zit blijkbaar prijsverschil op (Benelux model) is vaak duurder.
 
De Qoled van Samsung is niet zonder zijn problemen, maar dit is wel de toekomst. Ik verwacht daar niet veel korting op, dat is nog een zeer recent model.
Ik lees her en der idd een paar problemen en het is de eerste in zijn soort ...

Gisteren eens gaan kijken in de winkel waar ik LG C2 en Samsung S95B naast elkaar heb kunnen zien, een verschil is merkbaar maar héél klein, echter kan je de S95B vandaag kopen voor 1250 € waardoor het verschil met de C2 wel heel klein wordt.

Twijfel tussen deze 2
 
winkel waar ik LG C2 en Samsung S95B naast elkaar heb kunnen zien

In de winkel draaien alle toestellen op torchmode, dus vergelijken in een winkel is niet echt zo goed.

Check anders deze url eens:

Rtings weet over wat ze het hebben en hebben toevallig beide naast elkaar gezet.

Samengevat: De samsung is met 200 cd/m2 helderder dan de LG die 780 cd/m2 heeft. Kleuren zijn feller op samsung, maar bepaalde kunnen onnatuurlijk overkomen. Samsung heeft ook geen Dolby Vision support, terwijl dit echt wel de standaard is onder streaming services.

4K HDR BD disks gebruiken veelal HDR10(+) of Dolby Vision.

"Burn"(oneven gebruik van paneel) kans is bij beide even groot
 
Wat zijn goede 55 inch televisies voor gaming met PS5 of Xbox Series x? Is het nog de moeite om een LG OLED C1 te kopen? Zijn er nog goede alternatieven in een lagere prijscategorie ?
 
Heb eindelijk de toestemming gekregen om een nieuwe tv aan te schaffen met de eindejaarsbonus.

Zoek vooral een tv geschikt voor gaming op ps5 maar zie door de bomen het bos niet meer. Ook steeds andere info te vinden op de sites. Dus hoop hier een beetje info te krijgen. Budget tot 700 euro, 50 inch is meer als genoeg met onze afstand tv/zetel. Dus vooral belangrijk vr gamen, maar mogelijkheid tot apps erop (YouTube, twitch, ...) Is leuk. Aanraders?
 
iets met een hoge refreshrate.
50hz of 60hz zijn echt te vermijden
Ook dacht ik dat ge HDMI 2.1 nodig hebt voor de 120hz framerates.
 
Heb eindelijk de toestemming gekregen om een nieuwe tv aan te schaffen met de eindejaarsbonus.

Zoek vooral een tv geschikt voor gaming op ps5 maar zie door de bomen het bos niet meer. Ook steeds andere info te vinden op de sites. Dus hoop hier een beetje info te krijgen. Budget tot 700 euro, 50 inch is meer als genoeg met onze afstand tv/zetel. Dus vooral belangrijk vr gamen, maar mogelijkheid tot apps erop (YouTube, twitch, ...) Is leuk. Aanraders?
Rekening houdend met jouw budget en 50" kom ik op dit model uit :
https://www.bol.com/be/nl/p/samsung...m=Affiliates&utm_campaign=CPS&utm_content=pdl
Het is wel een model van 2021 maar ik heb gekeken voor een FALD LED en dat is de enigste die beneden de 700€ is die min of meer deftig is.
 
Terug
Bovenaan