1B Challenger Pro League 2023-2024

Het niet behalen van Patro zou maar een 'formaliteit' zijn, als je dan effectief de beoordeling leest ziet het er daar toch niet goed uit..

Vooral de opmerking 'banden Common Group met Vitesse en Lorient verklaren' lijkt me niet puur een administratieve fout.

Zonde dat die nog mogen meedoen in de playoffs..
 
Een nagenoeg leeg dossier indienen gaat ook nog wel een stap verder dan een administratieve fout. Hun stadion is wel in orde dankzij de nieuwe tribune.

Deinze trouwens ook gewoon een licentie gekregen met een tribune van 4.000 plaatsen die niet gebruikt mag worden. 🙈
 
Die viering op de Grote Markt kan ons echt geen hol schelen hoor. Moesten we nu gisteren kampioen gespeeld zijn ofzo, maar we zijn al 2 weken zeker van promotie (en hebben dat gevierd), 10 dagen zeker van kampioen (en hebben dat gevierd) en hebben afgelopen vrijdag met 10.000 man het veld bestormd om daar, nog maar eens, te vieren met de spelers tot een kot in de nacht.
Dat was bij RAFC ook het geval hoor.

Komt daar nog eens die hele heisa met onze eigenaren bij waarbij zowel CEO en Voorzitter opstappen uit onvrede met de eigenaren die reeds een heel jaar leuren met de club en als er dan iemand aan komt kloppen die volgens de relevante partijen betrouwbaar is, gaan ze het plots afblazen en wederom gewoon zwijgen in alle talen.
Er is heel weinig reden tot positiviteit vandaag en een herhaling van 2021-22 zit er voorlopig aan te komen.

Da's al een ander verhaal inderdaad.
 
Een nagenoeg leeg dossier indienen gaat ook nog wel een stap verder dan een administratieve fout. Hun stadion is wel in orde dankzij de nieuwe tribune.

Deinze trouwens ook gewoon een licentie gekregen met een tribune van 4.000 plaatsen die niet gebruikt mag worden. 🙈

Sowieso compleet belachelijk dat een ploeg naar 1A kan met een stadion waar de bezoekers op een onoverdekte grasheuvel staan.
Compleet absurd toch.
 
Het niet behalen van Patro zou maar een 'formaliteit' zijn, als je dan effectief de beoordeling leest ziet het er daar toch niet goed uit..

Vooral de opmerking 'banden Common Group met Vitesse en Lorient verklaren' lijkt me niet puur een administratieve fout.

Zonde dat die nog mogen meedoen in de playoffs..
In de winterstop is er een speler van Patro naar Vitesse getransfereerd (naam ontglipt mij, het is een rechtsbuiten) die nu intussen al zou getekend hebben bij Feyenoord?

Edit: Patro heeft zelfs geen licentie gekregen voor amateurvoetbal + puntenaftrek van 3 punten in het seizoen 2024-2025
 
Laatst bewerkt:
In de winterstop is er een speler van Patro naar Vitesse getransfereerd (naam ontglipt mij, het is een rechtsbuiten) die nu intussen al zou getekend hebben bij Feyenoord?

Edit: Patro heeft zelfs geen licentie gekregen voor amateurvoetbal + puntenaftrek van 3 punten in het seizoen 2024-2025

Die speler (Anis- Hadj-Musa) was verhuurd door Patro aan Vitesse en onlangs dus verkocht voor €3M aan Feyenoord. Lijkt me nu niet echt een foute constructie.
Hoe ik het verslag lees, lijkt het me alsof ze gewoon de helft van de attesten niet hebben ingediend. En daardoor dus nergens een licentie voor krijgen. En dus ook 3 punten aftrek vanwege het niet hebben van een top-amateur licentie.
 
Yesss na een weekend feest en paar dagen nagenieten even terug op het forum geraakt 😁 onzen Timmy Simons is echt een held, hij heeft FC Dender op 1,5 jaar enorm geprofessionaliseerd en alle spelers echt beter gemaakt. Echt super dat ik na 15 jaar het nog is mag meemaken 1ste klasse voetbal in ons kleine Dender(leeuw). 🔵⚫
 
Jammer dat er uiteraard ook alweer een enorm arrogante reactie moet zijn van de voorzitter van een G5 (ook wel gekend als de sorry voor het woord dikkenekken ploegen), wij zijn officieel in orde met onze proflicentie dus wij hebben evenveel recht om in 1A te spelen als bijvoorbeeld Genk!

Nog even over die toeschouwersaantallen, in 1A is dit een totaal ander verhaal qua aantallen, even de cijfers van vroeger onze 2 seizoenen in 1e klasse:
Seizoen2007-2008: gemiddeld 4119 toeschouwers
Seizoen2008-2009: gemiddeld 5084 toeschouwers (meteen een stijging van bijna 1000 fans extra).
Voor een gemeente (Denderleeuw) met maar 21.000 inwoners zijn dit volgens mij uitstekende cijfers!
 
Yesss na een weekend feest en paar dagen nagenieten even terug op het forum geraakt 😁 onzen Timmy Simons is echt een held, hij heeft FC Dender op 1,5 jaar enorm geprofessionaliseerd en alle spelers echt beter gemaakt. Echt super dat ik na 15 jaar het nog is mag meemaken 1ste klasse voetbal in ons kleine Dender(leeuw). 🔵⚫
Congratz!
 
Persoonlijk hoop ik dan weer dat Dender snel weer zakt, want zo'n ploeg in eerste klasse is een aanslag op de financiën van een kleine gemeente. Dat was echt geen cadeau de vorige keer ze in eerste zaten.
Dender is in de handen van een buitenlandse investeerder. Het stadion is wel van de gemeente denk ik.
Dat een kleinere club opgaat moet kunnen. Kijk naar Westerlo, dat zich als klein provinciestadje kan handhaven in de hoogste klasse. Dat heeft zijn charme.
 
Dender is in de handen van een buitenlandse investeerder. Het stadion is wel van de gemeente denk ik.
Dat een kleinere club opgaat moet kunnen. Kijk naar Westerlo, dat zich als klein provinciestadje kan handhaven in de hoogste klasse. Dat heeft zijn charme.
Inderdaad,

niets anders dan in Nederland de andere kleine clubs: Almelo (70k) Sittard (40k), Volendam (23k), Waalwijk (50k), Heerenveen (50k).

Die clubs zorgen net voor diversificatie in het gehele landschap. De tijd dat een Anderlecht - Standard speciaal was, is toch ook al een tijdje door, of het moet de finale wedstrijd zijn van een play-off/beker?

Apart dat clubs als Genk, Charleroi het zich durven toe-eigenen om hierin de regels te gaan bepalen.
 
Dender is in de handen van een buitenlandse investeerder. Het stadion is wel van de gemeente denk ik.
Dat een kleinere club opgaat moet kunnen. Kijk naar Westerlo, dat zich als klein provinciestadje kan handhaven in de hoogste klasse. Dat heeft zijn charme.
Ook de kosten voor politie worden gedragen door de gemeente, de vorige keer dat Dender in eerste zat had dat ook tot gevolg dat alle andere sportclubs in de gemeente minder ondersteuning kregen.

Ik heb geen problemen met het concept van kleinere clubs in de hoogste competitie, maar ik ben het nogal beu dat de kosten allemaal maar op kap van de maatschappij komen.
 
Ook de kosten voor politie worden gedragen door de gemeente, de vorige keer dat Dender in eerste zat had dat ook tot gevolg dat alle andere sportclubs in de gemeente minder ondersteuning kregen.

Ik heb geen problemen met het concept van kleinere clubs in de hoogste competitie, maar ik ben het nogal beu dat de kosten allemaal maar op kap van de maatschappij komen.

Effe een vraag, bent u inwoner van Denderleeuw?

Sorry maar ik vind persoonlijk dat enkel inwoners van Denderleeuw hierover mogen "klagen" over de impact op de financiën van de gemeente, want wij zullen het tenslotte moeten betalen. (Men kan hier trouwens op gerust nog wat andere zaken ook besparen).
Ikzelf ben als inwoner fier dat mijn gemeente terug in de hoogste klasse van ons Belgische voetbal zit, en ik hoop en denk ons gemeentebestuur ook!
 
Effe een vraag, bent u inwoner van Denderleeuw?

Sorry maar ik vind persoonlijk dat enkel inwoners van Denderleeuw hierover mogen "klagen" over de impact op de financiën van de gemeente, want wij zullen het tenslotte moeten betalen. (Men kan hier trouwens op gerust nog wat andere zaken ook besparen).
Ikzelf ben als inwoner fier dat mijn gemeente terug in de hoogste klasse van ons Belgische voetbal zit, en ik hoop en denk ons gemeentebestuur ook!
Ik ben oorspronkelijk van daar ja.
 
Apart dat clubs als Genk, Charleroi het zich durven toe-eigenen om hierin de regels te gaan bepalen.

Ik vind niet dat Croonen zich hierin had moeten gooien, maar hij eigent zich wel niet toe om regels te bepalen. Hij geeft een mening. Een mening die hij imo beter binnenskamers had moeten houden, maar laten we het niet meer maken dan het is.
 
Terug
Bovenaan