1B Challenger Pro League 2023-2024

Ik vind niet dat Croonen zich hierin had moeten gooien, maar hij eigent zich wel niet toe om regels te bepalen. Hij geeft een mening. Een mening die hij imo beter binnenskamers had moeten houden, maar laten we het niet meer maken dan het is.
Tuurlijk zijn het clubs als Genk die (te veel) macht hebben binnen de Pro League. Minder dan een jaar na een hervorming die jaren zou moeten meegaan willen zij weeral gaan hervormen. Lees inkrimpen en 1A terug dicht metselen. Alsof 4 wedstrijden tegen pakweg Dender en Eupen hun prestaties zouden hypothekeren in Europa.
 
Tuurlijk zijn het clubs als Genk die (te veel) macht hebben binnen de Pro League. Minder dan een jaar na een hervorming die jaren zou moeten meegaan willen zij weeral gaan hervormen. Lees inkrimpen en 1A terug dicht metselen. Alsof 4 wedstrijden tegen pakweg Dender en Eupen hun prestaties zouden hypothekeren in Europa.

Het zijn niet specifiek 4 wedstrijden tegen Eupen en Dender, wel gewoon die 4 extra wedstrijden die een overvolle kalender veroorzaken.

Ik zou zelf ook eerder argumenteren voor PO1 met 4 ipv 6 on dat tegen te gaan, maar bon.
 
Het zijn niet specifiek 4 wedstrijden tegen Eupen en Dender, wel gewoon die 4 extra wedstrijden die een overvolle kalender veroorzaken.

Ik zou zelf ook eerder argumenteren voor PO1 met 4 ipv 6 on dat tegen te gaan, maar bon.
Ik zou ook argumenteren dat de play-offs voor een overvolle kalender zorgen, maar van die geld machine voor de G5 geraken we nooit meer af.

En ik nam Dender gewoon als voorbeeld omdat Croonen denigrerend deed over dergelijke clubs en die hij wilt weren uit 1A.

Misschien ook eens afvragen waarom clubs in 1B 750 toeschouwers halen terwijl ze in 1A 4 à 5.000 halen? En dan heb ik het zowel over de Pro League als de media.
 
Ik zou ook argumenteren dat de play-offs voor een overvolle kalender zorgen, maar van die geld machine voor de G5 geraken we nooit meer af.

En ik nam Dender gewoon als voorbeeld omdat Croonen denigrerend deed over dergelijke clubs en die hij wilt weren uit 1A.

Misschien ook eens afvragen waarom clubs in 1B 750 toeschouwers halen terwijl ze in 1A 4 à 5.000 halen? En dan heb ik het zowel over de Pro League als de media.
Ik erger mij blauw aan sommige analisten/commentatoren die vlakaf zeggen dat ze 1B niet volgen, om Aster Nzeyimana niet te noemen.
En zoiets werkt mee de devaluatie van 1B in de hand. Het huidige format zorgt voor meer verloop want zuurstof geeft aan ambitieuze clubs uit 1B en 1e amateur. Als de kalender te vol is dan moet je sleutelen aan de playoffs as such, en niet aan de structuur van het betaalde voetbal.
 
Lol Patro.
Dat is toch gewoon capituleren?
Krijgt Stijnen ongelijk en hebben de licentie perikelen toch zijn gevolg op het veld?

In het andere duel 2 ploegen die het wel spannend maken. ZW die zijn lessen heeft getrokken en achteruit trok waardoor Lommel heel moeilijk aan kansen kwam. De VAR bewees zijn nut al door de blunder van De Busser terecht ongedaan te maken. De penalty was terecht denk ik? Al is het totaal van de pot gerukt om hands te geven als een speler vanop 20 cm tegen de achterkant van je arm aan kopt. In Engeland fluiten ze daar al even geen hands meer voor. Enig minpunt is de schorsing van Granell van 2 wedstrijden door een gele kaart voor een botsting na het geven van een pas...
 
Laatst bewerkt:
Woensdag een echte wedstrijd om de knikkers zoals we er al zovelen hebben gehad de laatste weken. Hopelijk valt het allemaal eens in onze richting, met de 1-1 alvast een perfecte uitgangspositie.
 
Woensdag een echte wedstrijd om de knikkers zoals we er al zovelen hebben gehad de laatste weken. Hopelijk valt het allemaal eens in onze richting, met de 1-1 alvast een perfecte uitgangspositie.
Goh, ik denk eerder dat Deinze een perfecte uitgangspositie heeft voor hun terugmatch, 1-1 kan gewoon nog alle kanten op :tongue:.
 
Patro neemt maar 4 verdedigers en 3 middenvelders mee naar Deinze. Corstjens, Van Eeno en Peeters zijn er niet bij. Dat is toch ook een teken aan de wand?
 
Zou een goed boek zijn: “Hoe maak je een subtopper en even G5 club kapot in een paar jaar.”

Insert coins, wat je al jaren ziet komt dichterbij, het faillissement dus. Triestig.
Blij dat ik in corona tijd de zwalpende club heb verlaten
Klinkt een beetje als een successupporter, moet ik zeggen :unsure:

Ik herinner me nog vaag een gesprek een kleine 3 jaar geleden waarin je zei dat Dury ontslaan een goed idee was en dat een nieuwe wind eens goed zou doen. Ik zei toen dat dat wel eens anders zou kunnen uitpakken dan je denkt, aangezien Dury absoluut niet het fundamentele probleem was. Integendeel, hij was net de laatste houvast in die club. Ik weet dat het flauw is, maar dit is nu toch wel eens een duidelijk "I told you so" moment :unsure:

Ik vond toen al dat de parallellen met mijn Spaans clubje treffend waren, en het is er niet op verminderd. Goeie coaches te snel ontslaan, degraderen, kiezen voor verkeerde coaches, het binnenhalen van vergane glories op hun retour,... Om nog maar te zwijgen van het wanbeleid van het bestuur. Het jaar nadat wij de onmiddellijke promotie naar eerste klasse misliepen in de play-offs, degradeerden we zelfs naar derde klasse... En daar zitten we nu al voor het vierde jaar op rij. We hebben het geluk dat we werden opgekocht door een bank. Sinds een paar weken zijn we zelfs schuldenvrij. Zodra we ooit terug in eerste geraken, verkopen ze ons aan de beste bieder om hun geld terug te verdienen met nog wat intrest bij. Ook niet ideaal, maar goed, zonder die bank waren we al jaren dood en begraven. Maar ik denk niet dat Zulte Waregem zoveel geluk zal hebben.
 
ik weet dat Deinze absoluut niet 1A-waardig is, maar het zou gewoon een toffe derby zijn.
 
De teleurstelling van de rechtstreekse promotie te missen lijkt doorgespoeld in Lommel. Jaren geleden dat onze staantribune nog eens zo bomvol stond! Een volwassen overwinning tegen een Zulte-Waregem dat misschien de beste kansen had maar het merendeel van de 180 minuten het spel van Lommel moest ondergaan.

Het creëren van kansen tegen ploegen die terugkruipen blijft moeilijk. Deinze wordt dus voor ons zelfs moeilijker dan een eventuele grote finale tegen een 1A'er denk ik.
 
Terug
Bovenaan