1B Challenger Pro League 2023-2024

Het gekende gefoefel om aan die 8.000 te komen dus. 😄 Al zou een goed bezoekersvak veel belangrijker moeten zijn dan een bepaald aantal (zitjes).

Ik supporter dit weekend alvast voor Zulte-Waregem! Al is de hoop bij veel Lommel fans nog maar klein na onze 1 op 6. Maar je weet maar nooit als de stress, waar Lommel last van had, nu ook toe slaat bij Dender nu zij alles in eigen handen hebben.

Klopt maar ons stadion is groot genoeg, achter de goal hebben we nog een asbest tribunneke dat ook mee telt, maar eigenlijk niet meer mag gebruikt worden. Zoals in Deinze.

Maar ons bezoekersvak is wel tot in de puntjes, er kan in principe 900 man in, maar de veiligheid laat dat nooit meer toe.

Tegen Zulte-Waregem wat pech bij die penaltyfase, mag nooit én penalty én rood zijn. Op Franc Borains ook geen cadeau, daar zijn toch al veel ploegen gesneuveld na nieuwjaar? Enfin, wie de dikste enveloppe geeft aan Georges, dat zal het spelbeeld bepalen :biglaugh:
 
Klopt maar ons stadion is groot genoeg, achter de goal hebben we nog een asbest tribunneke dat ook mee telt, maar eigenlijk niet meer mag gebruikt worden. Zoals in Deinze.

Maar ons bezoekersvak is wel tot in de puntjes, er kan in principe 900 man in, maar de veiligheid laat dat nooit meer toe.

Tegen Zulte-Waregem wat pech bij die penaltyfase, mag nooit én penalty én rood zijn. Op Franc Borains ook geen cadeau, daar zijn toch al veel ploegen gesneuveld na nieuwjaar? Enfin, wie de dikste enveloppe geeft aan Georges, dat zal het spelbeeld bepalen :biglaugh:
Vergeet niet dat onze spits daar nog op huurbasis rondloopt!

Wat een slot gaat dit worden, 90 minuten nagelbijten vrees ik..

Livestreams in de aanslag!
 
Vergeet niet dat onze spits daar nog op huurbasis rondloopt!

Wat een slot gaat dit worden, 90 minuten nagelbijten vrees ik..

Livestreams in de aanslag!
Een spits die waarschijnlijk niet meegaat moest Lommel promoveren :biglaugh:
Prachtige competitie 1B. Wie het uiteindelijk zal halen zal het verdienen.
 
Welja, toen ik het postte was het rust :)
Prachtige beelden van Beerschot-Patro en vreugde bij Dender.
Mijn tijdsbesef is niet alles.

Nu, goed. Veel fans van Genk die het Patro niet gunnen, maar ik vind het heerlijk. Laat nog maar een Limburgse ploeg opgaan. De partijen tegen Club, Anderlecht, Union, Antwerp en Gent zijn mooi, maar de haat van streekgenoten voeden toch een voetbalmatch. Tegen Stvv en Standard is het toch altijd heerlijk. Standard is geen Limburgse ploeg, maar hoe dieper ge langs de Maaskant gaat of in het zuiden van Limburg, hoe meer Standard-boys. Zo een Lommel of Patro haten ons ook als de pest. Liever van die felle matchen dan tegen RWDM of Eupen. Voetbalmatchen moeten strijd zijn.
 
Mijn tijdsbesef is niet alles.

Nu, goed. Veel fans van Genk die het Patro niet gunnen, maar ik vind het heerlijk. Laat nog maar een Limburgse ploeg opgaan. De partijen tegen Club, Anderlecht, Union, Antwerp en Gent zijn mooi, maar de haat van streekgenoten voeden toch een voetbalmatch. Tegen Stvv en Standard is het toch altijd heerlijk. Standard is geen Limburgse ploeg, maar hoe dieper ge langs de Maaskant gaat of in het zuiden van Limburg, hoe meer Standard-boys. Zo een Lommel of Patro haten ons ook als de pest. Liever van die felle matchen dan tegen RWDM of Eupen. Voetbalmatchen moeten strijd zijn.
Patro was pas dit seizoen gepromoveerd. Dus echt chapeau. Ik heb een paar matchen gezien en - zacht uitgedrukt - spelen ze minder mooi voetbal dan Dender maar met des te meer passie.
Ze zetten daar echt iets neer en toont aan dat je als kleine club ook wel ambitie kan en mag hebben. Komt het Belgisch voetbal alleen maar ten goede.
 
Mijn tijdsbesef is niet alles.

Nu, goed. Veel fans van Genk die het Patro niet gunnen, maar ik vind het heerlijk. Laat nog maar een Limburgse ploeg opgaan. De partijen tegen Club, Anderlecht, Union, Antwerp en Gent zijn mooi, maar de haat van streekgenoten voeden toch een voetbalmatch. Tegen Stvv en Standard is het toch altijd heerlijk. Standard is geen Limburgse ploeg, maar hoe dieper ge langs de Maaskant gaat of in het zuiden van Limburg, hoe meer Standard-boys. Zo een Lommel of Patro haten ons ook als de pest. Liever van die felle matchen dan tegen RWDM of Eupen. Voetbalmatchen moeten strijd zijn.
Haat voelen tegenover andere ploegen, ik vind dat iets raar. Soms vraag ik mij af of ik een slechte supporter ben omdat ik dat gevoel niet ken.
 
Haat voelen tegenover andere ploegen, ik vind dat iets raar. Soms vraag ik mij af of ik een slechte supporter ben omdat ik dat gevoel niet ken.
Haat is misschien verkeerd uitgedrukt. Rivaliteit is een beter woord.
 
  • Leuk
Waarderingen: DBK
1d3cada6e0982863d4579c7487d53202.jpg

8cdc18bf8d43fd959c168e019293f84a.jpg


🤭🤭🤭
 
Mijn tijdsbesef is niet alles.

Nu, goed. Veel fans van Genk die het Patro niet gunnen, maar ik vind het heerlijk. Laat nog maar een Limburgse ploeg opgaan. De partijen tegen Club, Anderlecht, Union, Antwerp en Gent zijn mooi, maar de haat van streekgenoten voeden toch een voetbalmatch. Tegen Stvv en Standard is het toch altijd heerlijk. Standard is geen Limburgse ploeg, maar hoe dieper ge langs de Maaskant gaat of in het zuiden van Limburg, hoe meer Standard-boys. Zo een Lommel of Patro haten ons ook als de pest. Liever van die felle matchen dan tegen RWDM of Eupen. Voetbalmatchen moeten strijd zijn.
Haten is overdreven, maar de aversie tov Genk bij andere Limburgse clubs is wel groot ja. En dan wat mij betreft niet omdat hun (ontegensprekelijk) succes mijn ogen uitsteekt ofzo. Maar het zijn toch vooral uitspraken zoals die van Croonen nu weer over Dender en het gedrag van hun bestuur dat die aversie in stand zal houden. Bij gebrek aan derby's wat ons betreft. 😉

Dat het Dender is geworden ipv Lommel hebben we te danken aan een bestuur dat geen spits wilde bijhalen in de winterstop, veel dom puntenverlies zelf weggeven en het gebrek aan een VAR die ons 5 punten kostte (waaronder thuis tegen Dender).

Maar als ik dan één ploeg moest kiezen ipv Lommel is het toch wel Dender. Met weinig middelen toch resultaat en goed voetbal.

En van Patro, dat toch een paar dure kleppers heeft gehaald, mag je die top 6 toch wel logisch vinden.
 
Aan de hoeveel supporters te zien bij de kampioenenviering heeft Beerschot nog veel werk om de ploeg van ‘t Stad te worden.
 
Die viering op de Grote Markt kan ons echt geen hol schelen hoor. Moesten we nu gisteren kampioen gespeeld zijn ofzo, maar we zijn al 2 weken zeker van promotie (en hebben dat gevierd), 10 dagen zeker van kampioen (en hebben dat gevierd) en hebben afgelopen vrijdag met 10.000 man het veld bestormd om daar, nog maar eens, te vieren met de spelers tot een kot in de nacht.

Komt daar nog eens die hele heisa met onze eigenaren bij waarbij zowel CEO en Voorzitter opstappen uit onvrede met de eigenaren die reeds een heel jaar leuren met de club en als er dan iemand aan komt kloppen die volgens de relevante partijen betrouwbaar is, gaan ze het plots afblazen en wederom gewoon zwijgen in alle talen.
Er is heel weinig reden tot positiviteit vandaag en een herhaling van 2021-22 zit er voorlopig aan te komen.
 
Terug
Bovenaan