1B Challenger Pro League 2023-2024


Haha, zalig.

Wel maar 2 schorsingsdagen + 4 voorwaardelijke die omgezet worden naar effectief.
 
Dan snap ik er niets meer van. Ploegen moesten bij aanvraag van de licentie aanvraag aan alle voorwaarden voldoen. En een capaciteit van 8.000 is toch een voorwaarde voor 1A?

Klopt voor 1A is een capaciteit van minstens 8000 vereist waarvan 5000 zitplaatsen (die hebben we nu al), normaal "officieel" telt ons stadion in totaal die 8000 al maar blijkbaar worden die staanplaatsen langs de andere goal kant reclamepanelen niet meegeteld al heb ik nooit gehoord dat die tribune is afgekeurd, volgens wat ik hoor komt daar bij promotie normaal wel wat vernieuwing (extra) aan die tribune.

Als we promoveren naar 1A zou dat echt wel een sprookje zijn, dat we met onze kleine club na een 1ste keer van 2007 tot 2009 nog zo dicht terug bij 1A zouden staan had ik eigenlijk nooit meer gedacht. Het wordt een spannende zaterdag, de stress als supporter neemt al toe 😁
 
Klopt voor 1A is een capaciteit van minstens 8000 vereist waarvan 5000 zitplaatsen (die hebben we nu al), normaal "officieel" telt ons stadion in totaal die 8000 al maar blijkbaar worden die staanplaatsen langs de andere goal kant reclamepanelen niet meegeteld al heb ik nooit gehoord dat die tribune is afgekeurd, volgens wat ik hoor komt daar bij promotie normaal wel wat vernieuwing (extra) aan die tribune.

Als we promoveren naar 1A zou dat echt wel een sprookje zijn, dat we met onze kleine club na een 1ste keer van 2007 tot 2009 nog zo dicht terug bij 1A zouden staan had ik eigenlijk nooit meer gedacht. Het wordt een spannende zaterdag, de stress als supporter neemt al toe 😁
Het gekende gefoefel om aan die 8.000 te komen dus. 😄 Al zou een goed bezoekersvak veel belangrijker moeten zijn dan een bepaald aantal (zitjes).

Ik supporter dit weekend alvast voor Zulte-Waregem! Al is de hoop bij veel Lommel fans nog maar klein na onze 1 op 6. Maar je weet maar nooit als de stress, waar Lommel last van had, nu ook toe slaat bij Dender nu zij alles in eigen handen hebben.
 
Laatste tribune ging Woensdag 17h open en van de 2100 tickets zijn er nog maar 350 over, na vanavond zal die ook wel uitverkocht zijn.

Dat wil zeggen volgende week vrijdag hebben we 12.000 supporters om de promotie en hopelijk titel te vieren :cheer:

Normaal 12500 maar die hooligans van Patro zijn net zoals hunnen trainer geschorst en niet welkom.
 
Lommel voor het derde weekend op rij onmondig tegen het anti-voetbal. Dan verdien je het ook gewoon niet. Op Patro en Deinze kan je verliezen, maar die thuismatch tegen Seraing kost ons de promotie. De zoveelste ontgoocheling..
 
Lommel voor het derde weekend op rij onmondig tegen het anti-voetbal. Dan verdien je het ook gewoon niet. Op Patro en Deinze kan je verliezen, maar die thuismatch tegen Seraing kost ons de promotie. De zoveelste ontgoocheling..
Eigenlijk nog met Deinze en Dender de beste papieren, maar tzal spannend worden
 
Eigenlijk nog met Deinze en Dender de beste papieren, maar tzal spannend worden

Deinze op Seraing dat nog vol aan de bak moet voor behoud, terwijl Seraing al weken niet meer verloren heeft. Niet gemakkelijk.

Lommel en Dender hebben de gemakkelijkste laatste wedstrijd tegen ploegen die nergens meer om spelen.
 
Proficiat!
Jammer van de, begrijpelijke en gegunde, decompressie tegen Waasland gisteren of die hadden al definitief uit de running geweest voor de PO's.

Dat vonden we met zijn allen allemaal spijtig :laugh:

Wel ironisch dat men bij Beveren zoveel moeite deed om Beerschot-supporters uit de thuisvakken te weren, maar dat eigen Beveren-supporters wel ongestraft de wedstrijd konden onderbreken door allerlei pyrotechnisch materiaal op het veld te gooien...
 
Dat vonden we met zijn allen allemaal spijtig :laugh:

Wel ironisch dat men bij Beveren zoveel moeite deed om Beerschot-supporters uit de thuisvakken te weren, maar dat eigen Beveren-supporters wel ongestraft de wedstrijd konden onderbreken door allerlei pyrotechnisch materiaal op het veld te gooien...
Ik heb iets horen waaien ja. Blijkbaar niet tevreden met de huidige aanpak en ze willen vooral het hoofd vd sportief verantwoordelijke. Als je kern van vorig seizoen vergelijkt met die van dit seizoen denk ik nochtans eerder dat het budget gewoon sterk gedaald is. Of er moeten daar toch een aantal heel slechte, en dure, keuzes gemaakt zijn.
Ook al horen waaien dat de club te koop zou staan want dat de 3 jaar waarin ze mochten promoveren voorbij zijn. Ik zit natuurlijk niet in de eerste lijn van geruchten over hen dus mijn "horen zeggen" is altijd wel met een korrel zout te nemen.

Dat van die thuisvakken is wss reactie op een match tegen Antwerp van een paar jaar geleden waar er meer RAFC supporters in de thuisvakken zaten dan supporters van WB. Logisch ook, als je in VVK 4 tickets per persoon kon kopen en ongeveer 25% vd mensen met een Beverse identiteitskaart werkzaam zijn in de Haven van Antwerpen 😅
 
Proficiat!
Jammer van de, begrijpelijke en gegunde, decompressie tegen Waasland gisteren of die hadden al definitief uit de running geweest voor de PO's.

Er is nog een waterkans dat we de PO’s Halen. Maar daar hangen serieus wat Als’en aan vast.

Beveren moet zelf nog winnen.
Luik mag zeker niet winnen
Patro moet verliezen van Beerschot

Dat laatste acht ik nog valabel. Maar die andere 2 punten… ain’t gonna happen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan