1B Challenger Pro League 2023-2024

Is ook geen ploeg om over te gaan, en ze beseffen dat ook wel

Met 13 op 15 in de laatste 5 wedstrijden spreken ze dat zelf toch serieus tegen.
Deinze zoals verwacht laat het serieus afweten, hebben veel chance gehad in het middenseizoen.

Heel zure avond voor Lommel, dikke maand geleden hebben wij exact hetzelfde meegemaakt tegen de mannen van Seraing. Maar dit resultaat zorgt er wel voor dat als we morgen winnen op Oostende, promotie een feit is :cheer:
 
Laatst bewerkt:
Dender speelt topper thuis tegen Deinze voor rechtstreekse promotie naar 1A voor amper 1400 supporters 😂

Volgens mijn info klopt dit cijfer niet.
Bron? Vanwaar heb je dat cijfer, de commentator? Zou me sterk lijken dat die dat toen al wist als er zelfs om 20u nog mensen aan het loket stonden.
Maar eigenlijk zoals hier ook al gezegd dat gedoe over hoeveelheid of aantal supporters is geen vereiste voor 1A en krijg je al zeker geen extra punten mee als je er veel meer hebt, het is sportief op het veld dat het moet gebeuren, genoeg punten pakken voor in die top 2 te eindigen en daar zijn we goed mee bezig na het topresultaat tegen Deinze! 🥳
 
Volgens mijn info klopt dit cijfer niet.
Bron? Vanwaar heb je dat cijfer, de commentator? Zou me sterk lijken dat die dat toen al wist als er zelfs om 20u nog mensen aan het loket stonden.
Maar eigenlijk zoals hier ook al gezegd dat gedoe over hoeveelheid of aantal supporters is geen vereiste voor 1A en krijg je al zeker geen extra punten mee als je er veel meer hebt, het is sportief op het veld dat het moet gebeuren, genoeg punten pakken voor in die top 2 te eindigen en daar zijn we goed mee bezig na het topresultaat tegen Deinze! 🥳

Commentator zei dat rond 20h20, ja.
Wat was het correcte aantal volgens jouw info?

En ja, color me opiniated, ik zie nog altijd liever naar een match met veel volk in de tribune, dan eentje met weinig volk in de tribune. Maar dat is ook alles, ik ben niet van mening dat een club met weinig supporters niet mag overgaan of wat dan ook. Promotie dwing je inderdaad af op het veld en Dender speelt zeer sterk, dus ze verdienen het zeker en vast. Ik vraag me enkel af hoe houdbaar zoiets is op langere termijn, dan ben je zelfs in 1B toch vooral afhankelijk van investeerders.
 
Met 13 op 15 in de laatste 5 wedstrijden spreken ze dat zelf toch serieus tegen.
Deinze zoals verwacht laat het serieus afweten, hebben veel chance gehad in het middenseizoen.

Heel zure avond voor Lommel, dikke maand geleden hebben wij exact hetzelfde meegemaakt tegen de mannen van Seraing. Maar dit resultaat zorgt er wel voor dat als we morgen winnen op Oostende, promotie een feit is :cheer:
Zeer pijnlijke avond, net zoals vorige week op Patro beland de voorsprong in de eerste helft op paal. Maar niet voor het eerst dat we een muur niet gesloopt krijgen. Er is gewoon geen plan B als het voetballend niet lukt. Ik zie het niet meer goedkomen voor ons. Gaat Dender nog punten verliezen tegen een Z-Waregem op de dool en Francs Borains dat al wel gered zal zijn?

@RobbieDender, hoe zit het met de licentie van Dender? Heeft jullie stadion een capaciteit van 8.000?
 
Wil Lommel wel promoveren stel ik mij dan de vraag.
Onze Facebook staat ook weer vol met (afgehaakte) fans die hun gelijk komen halen met 'zie je wel ze mogen weer niet'.

Maar vanuit het bestuur mag het zeker, maar het zal geen prioriteit zijn. Anders had er in de winterbreak wel versterking gekomen. We hebben nu wekenlang zonder spits moeten spelen.

Bij de spelers ontbrak het ook niet aan inzet de laatste weken. Alleen is de vorm weer minder en komen dan de gekende pijnpunten naar boven. En die heeft onze trainer nooit kunnen oplossen.
 
Kunnen we niet gewoon de ene ploeg uit Antwerpen ruilen voor de andere? Twee is wat te veel…

Technisch gezien speelt Antwerp niet in Antwerpen.

Ik zou niet te rap juichen. Beerschot zou Beerschot niet zijn als er toch niet plots wat licensieperikelen opduiken!!!

Maar hoe dan ook: een welgemeende proficiat voor het seizoen. Kijk al uit naar Kuyt in 1A :laugh:

We hebben onze licentie reeds beet!
Maar zonder overname deze zomer eindigen we sowieso laatst. Huidige eigenaars willen niet meer investeren en passen enkel de verliezen bij.
 
@RobbieDender, hoe zit het met de licentie van Dender? Heeft jullie stadion een capaciteit van 8.000?

FCV Dender EH heeft vanochtend verheugend nieuws ontvangen van de licentiecommissie. Na een grondige beoordeling heeft het auditoraat een positief advies gegeven voor het toekennen van de licentie voor zowel 1A als 1B voor het seizoen 2024-2025.

Capaciteit is iets meer dan 6000. Geen idee of er nog verder uitgebreid moet worden.
 
Verdiend wel over een heel seizoen denk ik, al denk ik dat die 2-2 eigenlijk niet afgekeurd moest worden.

Met VAR had die alsnog goedgekeurd geweest denk ik. Zonder VAR kan je de lijnrechter niets kwalijk nemen, kan je met het menselijke oog niet waarnemen wie in die clutch de bal als laatste geraakt heeft. Want de Oostende speler staat uiteindelijk wel buitenspel, maar krijgt de bal van een Beerschot-speler. Gelukkig voor ons oordeelt de lijnrechter in ons voordeel.

Maar met VAR had deze match er sowieso anders uitgezien. Eerst was er de handsbal van Matthys die een penalty voor Oostende had moeten opleveren, dan was er de fout van Vincke op Keita die rood had moeten krijgen (trok Keita met een nekworp tegen de grond als laatste man), had Keita een penalty verdiend nadat hij via de hak onderuit gehaald werd in het strafschopgebied en had Oostende wrs recht op dat laatste doelpunt. En wij hadden gerust 1 of 2 gele kaarten voor tijdrekken verdiend. Je zou bijna kunnen stellen dat de arbitrage zeer zwak was deze match :laugh:
 
Met VAR had die alsnog goedgekeurd geweest denk ik. Zonder VAR kan je de lijnrechter niets kwalijk nemen, kan je met het menselijke oog niet waarnemen wie in die clutch de bal als laatste geraakt heeft. Want de Oostende speler staat uiteindelijk wel buitenspel, maar krijgt de bal van een Beerschot-speler. Gelukkig voor ons oordeelt de lijnrechter in ons voordeel.

Maar met VAR had deze match er sowieso anders uitgezien. Eerst was er de handsbal van Matthys die een penalty voor Oostende had moeten opleveren, dan was er de fout van Vincke op Keita die rood had moeten krijgen (trok Keita met een nekworp tegen de grond als laatste man), had Keita een penalty verdiend nadat hij via de hak onderuit gehaald werd in het strafschopgebied en had Oostende wrs recht op dat laatste doelpunt. En wij hadden gerust 1 of 2 gele kaarten voor tijdrekken verdiend. Je zou bijna kunnen stellen dat de arbitrage zeer zwak was deze match :laugh:
Tuurlijk, zoals ik zei doet het ook niks af aan de promotie van Beerschot. Ik zou deze ook afvlaggen en zelf op 1 van de eerste beelden dacht ik ook dat die van Oostende als laatste de bal raakt bij die "pass".

Proficiat trouwens, zal deugd doen op het Kiel denk ik. Helemaal geen supporter of sympathisant, maar de grootouders van mijn vrouw hebben altijd op het Kiel gewoond vroeger en daar nog de kantine mee uitgebaat vroeger. Dus ik zie ze toch altijd graag terug op het hoogste niveau.
 
Terug
Bovenaan