1B Challenger Pro League 2023-2024

Uiteraard, in het heetst van de strijd moeten we de concullega's goed in de gaten houden eh ;-).

Balbezit is zo een statistiek die vaak naar voren wordt gehaald, idem bij ons trouwens, die een indicatie is maar eigenlijk toch weinig zegt, kijk maar eens naar de kansen in die wedstrijd tegen ons, dat schept dan weer een ander beeld.

Ik moet toegeven dat ik mij de details van de match niet helemaal meer voor de geest kan halen, het is al 6 weken geleden uiteindelijk. Maar als ik de statistieken erop nakijk:
Balbezet: 61vs39
Schoten: 17v8
xG: 1.42v0.83

Ja, op zichzelf staand zijn het allemaal statistieken die je kan interpreteren zoals je wil. Als je ze echter allemaal samentelt en week na week geven ze een soortgelijk beeld, dan kan je toch wel stellen dat Beerschot voornamelijk dominant, aanvallend voetbal speelt. Al lieten jullie dat wel toe omdat jullie destijds heel snel voorkwamen.
 
Toch tot nu toe een 6 tal bussen vanuit Lommel richting Patro, begint toch al een mooi aantal te vormen. het bezoekersvak zal wel uitverkocht geraken denk ik rond de 500 man?
 
Laatst bewerkt:
Toch tot nu toe een 6 tal bussen vanuit Lommel richting Patro, begint toch al een mooi aantal te vormen. het bezoekersvak zal wel uitverkocht geraken denk ik rond de 500 man?
Mocht die combi regeling, die nog niet officieel is, er niet zijn zal dat vak wel goed gevuld geraken. De ticketverkoop is door die onzekerheid nog altijd niet gestart vermoed ik. Het zou jammer zijn dat wij slachtoffer zijn van wat hooligans van Patro en Genk enkele weken geleden uitspookten.
 
Mocht die combi regeling, die nog niet officieel is, er niet zijn zal dat vak wel goed gevuld geraken. De ticketverkoop is door die onzekerheid nog altijd niet gestart vermoed ik. Het zou jammer zijn dat wij slachtoffer zijn van wat hooligans van Patro en Genk enkele weken geleden uitspookten.
Dat waren die idioten van Patro die rookbommen,... onder het vak van het uitvak hadden verstopt. Dan moet ge u verdedigen.
 
Ik vrees dat het deze keer net hetzelfde gaat zijn, hopelijk zijn de supporters van Lommel wat slimmer zodat we nog naar Deinze mogen om de "eventuele" promotie te vieren
 
Laatst bewerkt:
Voor Beerschot komt de promotie nu wel heel dichtbij. Jammer dat inderdaad weer een foute beslissing bepalend is. Al was dit natuurlijk een moeilijke beslissing zonder VAR.
 
Voor Beerschot komt de promotie nu wel heel dichtbij. Jammer dat inderdaad weer een foute beslissing bepalend is. Al was dit natuurlijk een moeilijke beslissing zonder VAR.

Ja, zelfs als Genk fan is het moeilijk om de lijnrechter echt iets kwalijk te nemen. Het is geen makkelijke situatie. Het is nipt en een andere Genk speler staat wel buitenspel. Lijkt fout en heel zuur voor de jonge Genkies, maar zonder Var kun je het wel begrijpen. In principe hebben ze de punten ook niet meer nodig daar (tenzij Seraing mirakels verricht). Het is vooral Beerschot natuurlijk die hier heel blij mee mag zijn. 1 en 3 punten is toch een groot verschil voor hun.
 
Ja, zelfs als Genk fan is het moeilijk om de lijnrechter echt iets kwalijk te nemen. Het is geen makkelijke situatie. Het is nipt en een andere Genk speler staat wel buitenspel. Lijkt fout en heel zuur voor de jonge Genkies, maar zonder Var kun je het wel begrijpen. In principe hebben ze de punten ook niet meer nodig daar (tenzij Seraing mirakels verricht). Het is vooral Beerschot natuurlijk die hier heel blij mee mag zijn. 1 en 3 punten is toch een groot verschil voor hun.
En aangezien de clubs zo aan elkaar gewaagd zijn worden dergelijke beslissingen bepalend voor promotie jammer genoeg. Met een VAR had je een hele andere stand gehad. Ik kan me zo direct bij Lommel 5 verloren punten voor de geest halen die we normaal altijd hadden gehad met zelfs een VAR light. En dat zal zeker niet alleen bij ons zo zijn. En het pijnlijke is dat de beelden er zijn om de grootste fouten er uit te halen. Maar liever voor de 100e keer discussiëren over een nieuw competitie format...
 
Foute beslissing? Niemand die op basis hiervan kan stellen of het een foute beslissing is. Lijnrechter daarentegen staat perfect gepositioneerd.

694
 
Lijkt toch wel geen buitenspel als ge ook de beelden erbij neemt Maar hoe zuur het ook is, kan ik hier enigszins mee leven. In een wereld met VAR en dergelijke kan zoiets niet met twijfels eindigen, maar met enkel een lijnrechter die vermoedelijk afgaat op degene die effectief buitenspel staat, maar niet scoort, kan zoiets gebeuren. De charme van pre VAR voetbal zeker? Zuur maar hier word ik niet heel ambetant van itt de momenten in 1A met VAR.
 
Zulte en Deinze gelijk, heerlijk resultaat. Er is dus enkel Dender meer dat ons een stok in de wielen kan steken en ons promotie kan belemmeren. Al ben ik er vrij zeker van dat we volgend seizoen weer in 1A spelen :cheer: :cheer: :cheer:
 
Zulte en Deinze gelijk, heerlijk resultaat. Er is dus enkel Dender meer dat ons een stok in de wielen kan steken en ons promotie kan belemmeren. Al ben ik er vrij zeker van dat we volgend seizoen weer in 1A spelen :cheer: :cheer: :cheer:
Als Patro verliest dan kan de champagne al worden koud gezet.
Voor Beveren is het vandaag op leven en dood tegen RFC. Als ze verliezen blijven ze zelfs buiten de playoffs.
 
Als Patro verliest dan kan de champagne al worden koud gezet.
Voor Beveren is het vandaag op leven en dood tegen RFC. Als ze verliezen blijven ze zelfs buiten de playoffs.
We doen ons best om Patro uit te tellen. Het bezoekersvak zal in ieder geval helemaal vol zitten! Als we deze zouden winnen ligt de top 2 vast denk ik. Al zou ik wel kunnen leven met een punt vandaag gezien de resterende 3 matchen.
 
Als Patro verliest dan kan de champagne al worden koud gezet.
Voor Beveren is het vandaag op leven en dood tegen RFC. Als ze verliezen blijven ze zelfs buiten de playoffs.

Resultaat van Patro is irrelevant voor ons. Die moeten al 12/12 pakken en wij maar max 2/9. Daar hou ik eerlijk gezegd geen rekening mee.

En om eerlijk te zijn, denk ik dat een overwinning van Patro voordeliger zou zijn voor ons.
 
Terug
Bovenaan