1B Challenger Pro League 2023-2024

Tot Corona geloof ik werden de officiële cijfers door de Pro League bekend gemaakt, met de aantallen in het bezoekersvak apart zelfs. Daarna om één of andere reden niet meer voor 1B. Iemand een idee waarom?

Nu heb je enkel nog cijfers van journalisten die met de natte vinger bepaald worden. Zo zou Lommel volgens HBVL elke thuismatch minder toeschouwers hebben dan Patro, terwijl je bij het bekijken van de beelden ziet dat dit gewoon niet kan. Enkel en alleen omdat de ene club watcher zijn club genegen is en de andere gefrustreerd is. :)
 
Rellen op Patro met die van Genk. De jaren '90 zijn helemaal terug. Brings me back to my early teens.

Edit: blijkbaar een vuurpijl en bommetjes boven die van Genk verstopt door Patro en die zijn met afstandsbediening afgevuurd.
 
Laatst bewerkt:
@Fella Wat zijn jullie toeschouwersaantallen dit seizoen overigens, zijn die sterk teruggelopen na de degradatie? Wordt daar door de club over gecommuniceerd hoeveel mensen er aanwezig zijn elke match, of is dat iets waarover zoveel mogelijk gezwegen wordt?

Wij spelen vanavond tegen Lierse en we halen ons seizoensrecord met 8000 verkochte tickets en abo's (incl 700 bezoekers), benieuwd of dat het record is dit seizoen voor 1B (tot dusver) of dat Zulte beter doet.
Zou ik misschien wel kunnen uitvissen maar momenteel geen concreet antwoord op.

We hebben dit jaar wel +- 5000 abonnees als ik me niet vergis, wat meer is dan vorig seizoen in 1e. Qua toeschouwersaantallen in het algemeen zal het wat minder zijn denk ik maar ook niet zo veel schelen. Uiteraard krijgen we nu de tribunes niet meer bijna helemaal vol als tegen de topmatchen in 1A.
 
Rellen op Patro met die van Genk. De jaren '90 zijn helemaal terug. Brings me back to my early teens.

Edit: blijkbaar een vuurpijl en bommetjes boven die van Genk verstopt door Patro en die zijn met afstandsbediening afgevuurd.
Dat zag ik al 2 weken aankomen dat dit ging gebeuren. Jammer dat ik op een ton ben, anders was ik meegeweest. Nu, wel niet om te vechten, maar dat rauw sfeertje ...
 
Met de hakken over de sloot eigenlijk, als die Sow daar de 0-2 maakt einde 1e helft was het over en out.

Wel heel bizar dat Lierse geen enkele kaart kreeg voor tijdrekken, maar gelukkig kreeg Teunckens een dikke portie karma op een andere manier aangerekend.
 
Met de hakken over de sloot eigenlijk, als die Sow daar de 0-2 maakt einde 1e helft was het over en out.

Wel heel bizar dat Lierse geen enkele kaart kreeg voor tijdrekken, maar gelukkig kreeg Teunckens een dikke portie karma op een andere manier aangerekend.
Daar wordt toch altijd pas geel voor gegeven in de laatste 10 minuten? 1 van de grote smetten op het huidige voetbal, per direct sanctioneren zoiets. En dat weggetik en meenemen van die bal voor het minste.
 
Zo punten op Francs Borains, op naar de volgende!
Dankzij een onterecht afgekeurde 0-3 en overdreven 6 minuten toegevoegde tijd werd het nog bibberen op het einde. Maar de punten zijn binnen. In het verleden had zo'n matcheinde altijd nog fout afgelopen voor Lommel.
 
ik verwacht toch dat het dit jaar Lommel en Beerschot(of bezwijken deze nog door druk? door eventuele overname) zijn die rechtstreeks promoveren.
Z-W (te veel oude vedetten) ,Dender alsook Patro komen volgens mij te kort en Deinze(willen deze wel op momenteel?)

het worden nog rare weken denk ik
 
Laatst bewerkt:
Moneytime voor Zulte-Waregem en Patro vanavond!

Voor Beerschot toch ook een zeer belangrijke match, verliezen we hier dan nadert Zulte tot op 1 punt. Volgens mij kunnen wij er dan een kruis over maken over rechtstreekse promotie want het zou onze mindere periode enkel maar in de verf zetten.
Zulte heeft weliswaar een absurd belabberde thuisreputatie dus hopelijk kunnen we daarvan profiteren en hun uittellen voor rechtstreekse promotie.
 
Voor Beerschot toch ook een zeer belangrijke match, verliezen we hier dan nadert Zulte tot op 1 punt. Volgens mij kunnen wij er dan een kruis over maken over rechtstreekse promotie want het zou onze mindere periode enkel maar in de verf zetten.
Zulte heeft weliswaar een absurd belabberde thuisreputatie dus hopelijk kunnen we daarvan profiteren en hun uittellen voor rechtstreekse promotie.
Even opgezocht...12/36 thuis en 31/39 buitenshuis :unsure: rare competitie
 
12/39 :cool:

Yiiiieeehaaaaaw. Goeie match van onze kant, beide ploegen hadden sowieso minstens 1 keer meer moeten scoren.
Het gaat Essevee nog zuur opbreken dat ze Gano uit de selectie hebben gekegeld. Die kopbal scoort hij normaal altijd.

Patro het ook weer met een hoop anti-voetbal gedaan, maar ze winnen wel. Stijntje weer rood gepakt.
 
Het gaat Essevee nog zuur opbreken dat ze Gano uit de selectie hebben gekegeld. Die kopbal scoort hij normaal altijd.

Patro het ook weer met een hoop anti-voetbal gedaan, maar ze winnen wel. Stijntje weer rood gepakt.

Stijnen had nog 3 wedstrijden voorwaardelijke schorsing aan zijn broek, benieuwd of die omgezet gaan worden in effectieve schorsing.
 
T’is ver gekomen van mijn Essevee, 3j geleden de ploeg laten vallen, kon er echt geen tijd meer insteken in een zinkend schip, gisteren nog eens gekeken in lange tijd. En tis nog erger dat ik dacht
Moest er eens van komen na al die jaren tegen de degradatie vechten. Ook veel miskopen geweest. Zeeeeer veel foute transfers en een stadion verbouwing die veel te groot is/was. Ook al die huurspelers waren er teveel aan.

Blij dat ik de Europese periode heb meegemaakt, Wenen en Newcastle. En in het Ottenstadion tegen Lokomotiv Moskou en oja de bekerfinales.
Maar nu mis ik ze eigenlijk niet. Ik zie het eigenlijk niet goed komen in de nabije toekomst
 
Laatst bewerkt:
Als we nu ook al een achterstand kunnen ombuigen tegen een belofteploeg (waar we nog niet van konden winnen zelfs)... 👍

Het blijft gevaarlijk om te voorspellen in 1B, maar wordt dit de top 2 op het einde van het seizoen zijn?
 
Ongelooflijk genoeg heeft Deinze thuis verloren van Francs Borains. Zenuwen? Hun geluk dat eindelijk op is? Spelersgroep wil misschien niet promoveren? 0/6 alleszins en 4 punten achter op Beerschot. Ik zie Zulte en Lommel daar over2 en 3 weken ook gewoon gaan winnen.

Als wij volgende week vrijdag thuis winnen van Jong Genk, promoveren we rechtstreeks. Daarvoor is de kalender voor onze naaste concurrenten iets te moeilijk.
- Lommel moet nog naar Deinze en Patro, en thuis tegen Beveren. Die gaan mee promoveren, mits ze op Deinze winnen (of zelfs gewoon niet verliezen).
- Deinze moet nog thuis tegen Zulte en Lommel, en naar Dender.
- Dender moet nog thuis tegen Zulte en Deinze.
- Patro moet nog naar Zulte en het Kiel, thuis tegen Lommel en Oostende.
- Zulte moet nog naar Deinze en Dender, en thuis tegen Patro.

:cheer::cheer::cheer::cheer:
 
Terug
Bovenaan