1B Challenger Pro League 2023-2024

Ge kunt ook niet uw volledige kern met jeugd vol duwen. Trouwens, vrancken heeft El Khannous laten debuteren. Ge gaat geen Karetsas in zijn plaats erop gooien. Het komt wel.
Toch weinig op 2 jaar tijd voor zo'n jeugdopleiding?
Ik romantiseer het spelen met jeugdspelers misschien te hard, toegegeven, het is vaak uit noodzaak bij ons, maar ik vond het echt leuk om vorig jaar Vermeeren, Van den Bosch, Corbanie zien te debuteren en dit jaar Doumbia, Udoh, Smits.
 
Toch weinig op 2 jaar tijd voor zo'n jeugdopleiding?
Ik romantiseer het spelen met jeugdspelers misschien te hard, toegegeven, het is vaak uit noodzaak bij ons, maar ik vond het echt leuk om vorig jaar Vermeeren, Van den Bosch, Corbanie zien te debuteren en dit jaar Doumbia, Udoh, Smits.
Vandevoordt, Oyen en El Khannous + de 2 andere doelmannen zijn allemaal jonger dan 21 die uit de eigen jeugd komen. En dan heb je de generatie jonger die gewoon in 1B meespelen en daar echt wel de nodige ervaring opdoen

En bij jullie komen de jonge spelers er ook noodgedwongen in omdat er geen geld is om versterkingen te halen, belangrijke nuance natuurlijk
 
Vandevoordt, Oyen en El Khannous + de 2 andere doelmannen zijn allemaal jonger dan 21 die uit de eigen jeugd komen. En dan heb je de generatie jonger die gewoon in 1B meespelen en daar echt wel de nodige ervaring opdoen

En bij jullie komen de jonge spelers er ook noodgedwongen in omdat er geen geld is om versterkingen te halen, belangrijke nuance natuurlijk
Vandevoordt speelt al van lang voor Vrancken in de eerste ploeg, 4e(?) jaar ondertussen? Wat is de reden eigenlijk dat die Oyen niet meer speelt? Was toch een redelijk talent? Ik blijf het maar wat weinig vinden voor zo'n jeugdopleiding en stelde mij oprecht de vraag of dat met een bepaalde reden is.

En inderdaad, bij ons noodgedwongen, zoals ik zelf al aan gaf maar het is ook hoe je er mee omgaat als club. Ook toen de financiële zorgen nog minder groot waren gingen Mark en Marc eerst in de eigen jeugdopleiding kijken. Zoals vorig jaar toen Nainggolan vertrok en Yusuf geblesseerd was, toen kozen ze gewoon 100% voor Vermeeren.
 
Vandevoordt speelt al van lang voor Vrancken in de eerste ploeg, 4e(?) jaar ondertussen? Wat is de reden eigenlijk dat die Oyen niet meer speelt? Was toch een redelijk talent? Ik blijf het maar wat weinig vinden voor zo'n jeugdopleiding en stelde mij oprecht de vraag of dat met een bepaalde reden is.

En inderdaad, bij ons noodgedwongen, zoals ik zelf al aan gaf maar het is ook hoe je er mee omgaat als club. Ook toen de financiële zorgen nog minder groot waren gingen Mark en Marc eerst in de eigen jeugdopleiding kijken. Zoals vorig jaar toen Nainggolan vertrok en Yusuf geblesseerd was, toen kozen ze gewoon 100% voor Vermeeren.
Gisteren stonden Vandevoordt, Heynen, El Khannous en Oyen op. 4 eigen jeugdspelers. Toch goed gewerkt in mijn ogen.
 
Straf, ik had Lommel sterker verwacht. Spelen weinig klaar vind ik.
Na 10 minuten op achterstand, en dan geen antwoord vinden om de door de muur te breken. Heel veel spelers niet op niveau. En geen enkele fitte spits helpt ook niet in zo'n match, als je Vancsa al in de spits moet zetten op het einde... Lang niet de eerste keer dat er geen plan B is wanneer het goede voetbal er niet uit komt.
 
Het ultieme voorbeeld hoe triestig het is gesteld met het voetbal in België, een licentie halen met stoeltjes die niet gebruikt mogen worden. 🙃
 
Tsjah, het is ook gewoon Belgisch éh. 1 verzuurde wortel daar die alles tegenhoudt, ze willen nochtans wel investeren maar kunnen niet.
Los van die 'verzuurde wortel ' komt er ook gewoon geen kat kijken naar Deinze
Zouden hun thuismatchen eventueel in Moeskroen op Le Canonnier afwerken
Hun jeugd traint daar nu ook al een tijdje
 
Los van die 'verzuurde wortel ' komt er ook gewoon geen kat kijken naar Deinze
Zouden hun thuismatchen eventueel in Moeskroen op Le Canonnier afwerken
Hun jeugd traint daar nu ook al een tijdje
De CEO van Deinze heeft laten weten dat ze bij promotie ook in Deinze blijven aangezien de stoeltjes van een niet vergunde tribune gewoon meetellen voor de licentie aanvraag. Union doet dit trouwens ook al jaren geloof ik. Wel niet met die grote aantallen zitjes.
 
Blijft het feit dat er bijna geen volk komt kijken ondanks de al dan niet legale zitjes
Volgens mij zouden ze op Le Canonnier meer toeschouwers lokken, uiteraard vooral locals
 
Blijft het feit dat er bijna geen volk komt kijken ondanks de al dan niet legale zitjes
Volgens mij zouden ze op Le Canonnier meer toeschouwers lokken, uiteraard vooral locals

Moeskroen ligt te ver, mogen ze niet naar uitwijken.
Waarom zouden die van Moeskroen in groten getale overigens naar Deinze gaan kijken? Die gingen zelfs naar Moeskroen niet in groten getale kijken.
 
Tjah, Deinze is vlees noch vis. Ligt al tussen Gent en Waregem in. In Deinze zelf is er al te veel verdeeldheid voor zo'n kleine stad met o.a. ook Sparta Petegem. Vroeger was Deinze ook gewoon meer een 'dorpsclub' met een ok jeugdwerking in de dichte regio waar wel wat jongeren gingen spelen.
 
Tjah, Deinze is vlees noch vis. Ligt al tussen Gent en Waregem in. In Deinze zelf is er al te veel verdeeldheid voor zo'n kleine stad met o.a. ook Sparta Petegem. Vroeger was Deinze ook gewoon meer een 'dorpsclub' met een ok jeugdwerking in de dichte regio waar wel wat jongeren gingen spelen.

Gelet op dat stadion en de hoeveelheid fans, is dat nog altijd gewoon een dorpsclub. Ik vind die ook helemaal niet zoveel goede spelers hebben, kwalitatief gezien. Somers levert daar wel heel goed werk af, en ik vind dat ze vrij veel geluk hebben. Al kan je stellen dat je dat afdwingt natuurlijk. 9 van de 13 gewonnen matchen met amper 1 doelpunt verschil, dat is het dubbele van eender welke andere top-6 club.
 
Moeskroen ligt te ver, mogen ze niet naar uitwijken.
Waarom zouden die van Moeskroen in groten getale overigens naar Deinze gaan kijken? Die gingen zelfs naar Moeskroen niet in groten getale kijken.
Ik spreek ook niet van 'groten getalen', maar't zal volgens mij (buikgevoel) alleszins meer zijn dan in Deinze gezien er in die regio weinig/minder alternatief te beleven valt.
 
Ik vind die ook helemaal niet zoveel goede spelers hebben, kwalitatief gezien. Somers levert daar wel heel goed werk af, en ik vind dat ze vrij veel geluk hebben. Al kan je stellen dat je dat afdwingt natuurlijk. 9 van de 13 gewonnen matchen met amper 1 doelpunt verschil, dat is het dubbele van eender welke andere top-6 club.
Deinze speelt terug volledig in hun gekende 1B stijl. Een lepe ploeg met een goede organisatie en de meest ervaren ploeg van 1B. Voor mij geen verrassing dat ze bovenaan staan. En zolang er geen van de favorieten constant gaat presteren kunnen ze daar wel eens blijven staan.

Al hoort zo'n ploeg daar in theorie inderdaad niet thuis. Ik zie natuurlijk niet alle wedstrijden van Deinze en andere ploegen. Maar in Lommel bijvoorbeeld weer een geldige goal niet goedgekeurd (volgens degene die op tv keken). Deinze heeft misschien wat meer geluk. Want dat dergelijke beslissingen op het einde van het seizoen in evenwicht is geloof ik ook niets van gezien het groot aantal fouten.
 
1B krijgt VAR voor de promotieplayoffs. 5.000 euro per wedstrijd zal dat kosten. Daarom ook waarom het voor normale wedstrijden niet gebruikt werd. 1,2 miljoen euro was wat teveel voor de bond.
 
1B krijgt VAR voor de promotieplayoffs. 5.000 euro per wedstrijd zal dat kosten. Daarom ook waarom het voor normale wedstrijden niet gebruikt werd. 1,2 miljoen euro was wat teveel voor de bond.
Zou dat niet vooral zijn zodat de voorbereidingen getroffen zijn voor de finalewedstrijd van de Relegation Play-Offs en dat systeem op punt staat voor die 2 wedstrijden?

Eindelijk zou ik zeggen..
 
Terug
Bovenaan