1B Challenger Pro League 2023-2024

Tot ieders verbazing hebben wij deze wintermercato 5 spelers gehuurd/aangetrokken, waarvan het merendeel een meerwaarde zou moeten zijn vergeleken met hen die we op de bank hadden. Dus in theorie zijn we er sterker uitgekomen. Helemaal niet verwacht.

Vanavond tegen RFC Luik die net Bertaccini kwijtgespeeld zijn aan STVV, ik hoop dat we daarvan kunnen profiteren en toch relatief makkelijk de 3 punten naar huis mogen nemen.

En gezien fcking Deinze 1e staat, geef ik mijn ongelijk toe aan @Kempenaar en accepteer ik inderdaad de statement dat het niveau dit seizoen weer een pak lager ligt dan de vorige jaren.
Wil het dan zeggen dat ze in Beerschot grote financiële risico's nemen om te promoveren en dan wel een overnemer hebben of hopen te vinden?

Maar als je wil promoveren heb je wel een bredere kern nodig natuurlijk. Wij moeten nu naar de mogelijk beslissende 2 wedstrijden voor rechtstreekse promotie voor ons met blessures van Sales, Wuytens, De Grand, Vetokele? bovenop de al geblesseerde Neven en Amankwah.
 
Wil het dan zeggen dat ze in Beerschot grote financiële risico's nemen om te promoveren en dan wel een overnemer hebben of hopen te vinden?

Maar als je wil promoveren heb je wel een bredere kern nodig natuurlijk. Wij moeten nu naar de mogelijk beslissende 2 wedstrijden voor rechtstreekse promotie voor ons met blessures van Sales, Wuytens, De Grand, Vetokele? bovenop de al geblesseerde Neven en Amankwah.

Alle aanwinsten zijn gratis gekomen. Absolute windstilte wat betreft een overnemer.

Ons probleem was een te smalle kern, dat is nu gedeeltelijk/helemaal (afh van hun prestaties) opgelost.
 
Mooie overwinning van Beveren. Zulte Waregem is toch iets te wisselvallig. Ik denk dat uiteindelijk Beerschot wel kampioen zal spelen. Maar daaronder zal het wel spannend gaan worden. Aangezien ik zelf in Beveren woon, hoop ik natuurlijk op hen.
 
Wel een schoon tijdelijke tribune die niet eens gekeurd geraakt waardoor de fanatieke kern weggemoffeld zit in een uithoekje in hun eigen stadion..
Daar kunnen ze helaas niet te veel aan doen, die Piens blokkeert daar alles en valt niet mee te praten. Hij heeft ook een partij uit de grond gestampt met als enige punten dat ze tegen de huidige burgemeester zijn, etc. Echt ne verzuurde mens, en die woont daar ook gewoon niet meer. Trieste situatie tbh, zeker voor ne volwassen mens.
 
Heel sterk (vooral onze flanken) en efficiënt Lommel. Die 2e goal wel in ware Lommel stijl weg gegeven.🙂 Hopelijk geen terugval dit keer. 🤞
 
Topwedstrijd van ons tegen een zeer zwak Beerschot, daar zat nu eens geen lijn in het spel. Ook weinig bijsturing of beterschap van Kuyt op te merken.

Als het bij onze youngsters eenmaal begint te draaien... Op naar Zulte!
 
FC Dender-Seraing 5-1 🥳 uiteraard is dit Seraing een ploeg in chaos, maar met mooi voetbal ertegen gewonnen!
Terug van weggeweest op het forum maar ondertussen al een heel seizoen genietend van het voetbal van mijn team! 😎 Het moet geleden zijn van onze 1e promotie naar 1A in 2007 dat we nog zo een goed voetbal brachten en goed team ook in de breedte hebben, trainer Simons maakt hier de hele club in zijn geheel beter!!

Wat een spannende leuke competitie is de challenger pro league dit jaar, ook dit weekend zeer interessant voor ons en goede zaken te doen met duels van de concurrenten tegen elkaar. Deinze-Patro en ZWaregem-Lommel, graag draws aub 😁
Wij zondag naar jong genk niet te onderschatten want we verloren er thuis van, en de onvoorspelbare Pirard als ref brrr.
 
FC Dender-Seraing 5-1 🥳 uiteraard is dit Seraing een ploeg in chaos, maar met mooi voetbal ertegen gewonnen!
Terug van weggeweest op het forum maar ondertussen al een heel seizoen genietend van het voetbal van mijn team! 😎 Het moet geleden zijn van onze 1e promotie naar 1A in 2007 dat we nog zo een goed voetbal brachten en goed team ook in de breedte hebben, trainer Simons maakt hier de hele club in zijn geheel beter!!

Wat een spannende leuke competitie is de challenger pro league dit jaar, ook dit weekend zeer interessant voor ons en goede zaken te doen met duels van de concurrenten tegen elkaar. Deinze-Patro en ZWaregem-Lommel, graag draws aub 😁
Wij zondag naar jong genk niet te onderschatten want we verloren er thuis van, en de onvoorspelbare Pirard als ref brrr.
Niet verwacht van Simons eigenlijk!
 
@RobbyDender is jullie stadion 1A niveau met al die nieuwe regels?
We gaan in ieder geval de licentie 1A indienen en volgens mij zou dit geen probleem mogen geven, denk wel dat er aan de kant van de goal met alle reclamepanelen nog een kleine tribune bijkomt naar wat ik hoor bij promotie omdat die plaatsen momenteel niet meegeteld worden en we aan 8000 plaatsen in totaal moeten komen, de 5000 zitplaatsen zijn er nu al. Voor veldverwarming krijg je dacht ik een jaar overgangstijd maar weet ik niet zeker. (Vraag me trouwens af of een ploeg als Seraing dat had in 1A)?

Voor 1A licentie voorzie ik toch moeilijkheden voor ploegen als Patro en Deinze (al zou Deinze bij promotie eventueel uitwijken naar Moeskroen, vind ik persoonlijk belachelijk maar bon). 😅
 
Niet verwacht van Simons eigenlijk!
Ja en met toch wel beperkte middelen maakt het nog knapper, al is onze kern de breedste in jaren dus ik klaag absoluut niet met onze Indonesiërs hier en daarbij wordt het Vlaamse karakter ook wel nog behouden! 😎
Fysiek staan we ook zeer sterk dit jaar met onze goede fysiektrainer een ex atletieker, waardoor we in het laatste kwartier al heel wat gescoord nog hebben.
 
Ja en met toch wel beperkte middelen maakt het nog knapper, al is onze kern de breedste in jaren dus ik klaag absoluut niet met onze Indonesiërs hier en daarbij wordt het Vlaamse karakter ook wel nog behouden! 😎
Fysiek staan we ook zeer sterk dit jaar met onze goede fysiektrainer een ex atletieker, waardoor we in het laatste kwartier al heel wat gescoord nog hebben.
Simons heeft jullie vorig seizoen in 1B gehouden. De kern is ook samen gebleven zonder zotte aankopen.
Hens heeft net zijn contract verlengd en die is toch van goudwaarde
 
Terug
Bovenaan