1B Challenger Pro League 2023-2024

Bij Patro zijn ze achter de goal een nieuwe tribune aan het zetten. Ik vermoed om deze reden.

Ah dat wist ik niet, was me nog niet opgevallen als ik een thuismatch van Patro zag op tv.
Zal toch best een grote dan moeten zijn, als ik me niet vergis zijn de vereisten qua stadioncapaciteit voor 1A een stadion van minstens 8000 plaatsen waarvan 5000 zitplaatsen.
 
En dat zonder Karetsas en Sternberg. Mooi resultaat!

1 van de zwakkere matchen ook helaas van Dender de afgelopen weken met die penaltymisser dan nog als "bekroning".
Maar zeker mooi van Jong Genk, zit voetballend vermogen in die ploeg. Wij hebben het dit seizoen blijkbaar moeilijk tegen het jonge geweld, 3 van onze 4 nederlagen al tegen beloftenploegen.
 
...
Zal toch best een grote dan moeten zijn, als ik me niet vergis zijn de vereisten qua stadioncapaciteit voor 1A een stadion van minstens 8000 plaatsen waarvan 5000 zitplaatsen.
Het is zo'n stellingbouw-exemplaar. Dus die stond er toen ook nog niet. 4000 plaatsen zag ik ergens passeren. Dus ze zullen wel net in orde zijn nu.
 
We gaan in ieder geval de licentie 1A indienen en volgens mij zou dit geen probleem mogen geven, denk wel dat er aan de kant van de goal met alle reclamepanelen nog een kleine tribune bijkomt naar wat ik hoor bij promotie omdat die plaatsen momenteel niet meegeteld worden en we aan 8000 plaatsen in totaal moeten komen, de 5000 zitplaatsen zijn er nu al. Voor veldverwarming krijg je dacht ik een jaar overgangstijd maar weet ik niet zeker. (Vraag me trouwens af of een ploeg als Seraing dat had in 1A)?

Voor 1A licentie voorzie ik toch moeilijkheden voor ploegen als Patro en Deinze (al zou Deinze bij promotie eventueel uitwijken naar Moeskroen, vind ik persoonlijk belachelijk maar bon). 😅
De tribune moet er al staan bij de aanvraag van een licentie. Daarom dat ze in Patro nu een stellingtribune met blauw en zwarte stoeltjes op een zandondergrond aan het te zetten zijn... Veldverwarming is volgens mij niet meer nodig.
 
1 van de zwakkere matchen ook helaas van Dender de afgelopen weken met die penaltymisser dan nog als "bekroning".
Maar zeker mooi van Jong Genk, zit voetballend vermogen in die ploeg. Wij hebben het dit seizoen blijkbaar moeilijk tegen het jonge geweld, 3 van onze 4 nederlagen al tegen beloftenploegen.
Blijkbaar gaat Genk volgend jaar echt vol op de jeugd inzetten. Er gaan dus verschillende spelers naar de A-kern overgeheveld worden.
 
Hoe dat bij werkelijk iedere A-ploeg van die figuren zitten die wat stoer willen doen tegen jongens van 17 of 18 jaar. Idioten.
 
Blijkbaar gaat Genk volgend jaar echt vol op de jeugd inzetten. Er gaan dus verschillende spelers naar de A-kern overgeheveld worden.
Waarom eigenlijk die jeugd nu al niet brengen? Is dat Vrancken die daar niet voor open staat? Ik vind dat altijd raar voor een ploeg met één van de beste jeugdopleidingen zo schijnbare scheiding is tussen A-kern en beloften.
 
Blijkbaar gaat Genk volgend jaar echt vol op de jeugd inzetten. Er gaan dus verschillende spelers naar de A-kern overgeheveld worden.
Kan er mij trouwens iemand van Genk vertellen waarom De Grand weg mocht bij Genk? Is zo ongeveer elke week bij de uitblinkers bij ons sinds hij gekomen is. Top mentaliteit en uitstekende voeten, in balbezit schuift hij ook al enkele weken centraal naar het middenveld op. Laat enkel defensief nog wel eens een steekje vallen.
 
Waarom eigenlijk die jeugd nu al niet brengen? Is dat Vrancken die daar niet voor open staat? Ik vind dat altijd raar voor een ploeg met één van de beste jeugdopleidingen zo schijnbare scheiding is tussen A-kern en beloften.
Ge kunt ook niet uw volledige kern met jeugd vol duwen. Trouwens, vrancken heeft El Khannous laten debuteren. Ge gaat geen Karetsas in zijn plaats erop gooien. Het komt wel.
 
Terug
Bovenaan