1B Challenger Pro League 2023-2024

Ongelooflijk genoeg heeft Deinze thuis verloren van Francs Borains. Zenuwen? Hun geluk dat eindelijk op is? Spelersgroep wil misschien niet promoveren? 0/6 alleszins en 4 punten achter op Beerschot. Ik zie Zulte en Lommel daar over2 en 3 weken ook gewoon gaan winnen.

Als wij volgende week vrijdag thuis winnen van Jong Genk, promoveren we rechtstreeks. Daarvoor is de kalender voor onze naaste concurrenten iets te moeilijk.
- Lommel moet nog naar Deinze en Patro, en thuis tegen Beveren. Die gaan mee promoveren, mits ze op Deinze winnen (of zelfs gewoon niet verliezen).
- Deinze moet nog thuis tegen Zulte en Lommel, en naar Dender.
- Dender moet nog thuis tegen Zulte en Deinze.
- Patro moet nog naar Zulte en het Kiel, thuis tegen Lommel en Oostende.
- Zulte moet nog naar Deinze en Dender, en thuis tegen Patro.

:cheer::cheer::cheer::cheer:
Een herkenbaar scenario in Deinze wat we bij KVSK United ook hadden rond de jaren 2010. Hopelijk met deze jonge groep blijven ze er wel voor gaan. Het terug inzetten van De Busser als keeper in de belofte-wedstrijden is alvast een stevig signaal (van hogerop).

Beerschot lijkt me safe te zijn, als we tegen Deinze/Patro 4/6 halen denk ik dat we er ook bij gaan zitten. EINDELIJK na 21 jaar ellende en kommer en kwel in tweede klasse (en enkele jaren in 3e).

Nu 2 weken geen voetbal, dat wordt ook weer even wennen..
 
Lommel en Beerschot zijn de 2 rechtstreekse stijgers dit jaar al kan het nog heel snel keren.
Deinze willen deze wel opgaan zoals reeds eerder is aangehaald. ZW kan je helemaal afschrijven dender/patro(alles dicht timmeren) komen ook te kort
 
Ongelooflijk genoeg heeft Deinze thuis verloren van Francs Borains. Zenuwen? Hun geluk dat eindelijk op is? Spelersgroep wil misschien niet promoveren? 0/6 alleszins en 4 punten achter op Beerschot. Ik zie Zulte en Lommel daar over2 en 3 weken ook gewoon gaan winnen.

Als wij volgende week vrijdag thuis winnen van Jong Genk, promoveren we rechtstreeks. Daarvoor is de kalender voor onze naaste concurrenten iets te moeilijk.
- Lommel moet nog naar Deinze en Patro, en thuis tegen Beveren. Die gaan mee promoveren, mits ze op Deinze winnen (of zelfs gewoon niet verliezen).
- Deinze moet nog thuis tegen Zulte en Lommel, en naar Dender.
- Dender moet nog thuis tegen Zulte en Deinze.
- Patro moet nog naar Zulte en het Kiel, thuis tegen Lommel en Oostende.
- Zulte moet nog naar Deinze en Dender, en thuis tegen Patro.

:cheer::cheer::cheer::cheer:
Ik volg Deinze op de voet. Over het extra sportieve ga ik mij niet uitspreken, maar er is gewoon te weinig kwaliteit in deze ploeg om aan promotie te denken. Zeker vooraan. Sven Braken werd gehaald, maar die heeft dit seizoen nog niets getoond. Mertens in de spits is veel te weinig. Hij kan afwerken, maar voor de rest ben je er niets mee. Buiten wat 'den ambetanterik' spelen op het veld en lepe trucen uithalen.
 
Ik volg Deinze op de voet. Over het extra sportieve ga ik mij niet uitspreken, maar er is gewoon te weinig kwaliteit in deze ploeg om aan promotie te denken. Zeker vooraan. Sven Braken werd gehaald, maar die heeft dit seizoen nog niets getoond. Mertens in de spits is veel te weinig. Hij kan afwerken, maar voor de rest ben je er niets mee. Buiten wat 'den ambetanterik' spelen op het veld en lepe trucen uithalen.

100% akkoord, ik vond het al ongelooflijk dat die bovenaan stonden. Maar die hebben heel veel geluk gehad in een hoop wedstrijden die ze met 1 doelpunt verschil wonnen, en die portie geluk lijkt uitgewerkt te zijn. En dan zie je inderdaad dat ze wat kwaliteit missen.
Van Landschoot vind ik wel een goeie, en Anne vond ik ook altijd wel zijn momenten hebben. Maar dat is dan zo'n speler die geniale momenten (zoals zijn goal tegen ons) afwisselt met gigantische missers.
En dan hebben ze achterin natuurlijk wel, naar eigen zeggen, de beste verdediger van Belgie rondlopen, maar hij alleen kon het tij niet keren.
 
100% akkoord, ik vond het al ongelooflijk dat die bovenaan stonden. Maar die hebben heel veel geluk gehad in een hoop wedstrijden die ze met 1 doelpunt verschil wonnen, en die portie geluk lijkt uitgewerkt te zijn. En dan zie je inderdaad dat ze wat kwaliteit missen.
Van Landschoot vind ik wel een goeie, en Anne vond ik ook altijd wel zijn momenten hebben. Maar dat is dan zo'n speler die geniale momenten (zoals zijn goal tegen ons) afwisselt met gigantische missers.
En dan hebben ze achterin natuurlijk wel, naar eigen zeggen, de beste verdediger van Belgie rondlopen, maar hij alleen kon het tij niet keren.
True. Thuis tegen Beerschot ook gewonnen met heel veel geluk. Indien die onterechte rode kaart niet viel op het einde, zag ik het jullie nog omkeren.
De grootste revelatie vind ik Teo Quintero, die omgeschoold werd van CV naar CDM, dat mogen we op het conto van Grosjean schrijven. Hij zorgt voor rust aan de bal, goed in duels, en zoekt vaak de makkelijkste oplossing zonder balverlies te leiden. Door zijn inbreng kan Hendrickx zich meer aanvallend uitleven, en moet hij minder bikkelen. Zo laat hij de ploeg draaien.
 
Dat met geld smijten? Ze zijn op heel korte termijn heel snel gestegen. Dat doe je meestal niet met een goedkope kern en doelgerichte, wel uitgedokterde transfers. Puur voor de club hoop ik dat ze het gezond aanpakken maar ik heb er gewoon mijn twijfels bij.

Dat gunnen van de supporters? Ik ben supporter van KSK Beveren dus ik vind het gewoon leuk om die gasten van Lokeren te jennen?
 
Dat met geld smijten? Ze zijn op heel korte termijn heel snel gestegen. Dat doe je meestal niet met een goedkope kern en doelgerichte, wel uitgedokterde transfers. Puur voor de club hoop ik dat ze het gezond aanpakken maar ik heb er gewoon mijn twijfels bij.

Dat gunnen van de supporters? Ik ben supporter van KSK Beveren dus ik vind het gewoon leuk om die gasten van Lokeren te jennen?
Ik heb gewoon sympathie voor lokeren, gewoon.omdat mijn zoon er zo mee bezig is (is zijn geboorte stad).
Ik weet zelf niet waarom hij daar zo mee bezig is terwijl wij die hard Club supporters zijn.
Btw hij wil ook sk beveren weer in eerste (hij wil al de traditie clubs weer in 1a ,) is een autisme kantje.
Hij begint al te rekenen hoe wij nog kampioen kunnen worden die geloof er echt nog in. Ik niet btw daarvoor is ons spel te slecht.
 
Ik heb gewoon sympathie voor lokeren, gewoon.omdat mijn zoon er zo mee bezig is (is zijn geboorte stad).
Ik weet zelf niet waarom hij daar zo mee bezig is terwijl wij die hard Club supporters zijn.
Btw hij wil ook sk beveren weer in eerste (hij wil al de traditie clubs weer in 1a ,) is een autisme kantje.
Hij begint al te rekenen hoe wij nog kampioen kunnen worden die geloof er echt nog in. Ik niet btw daarvoor is ons spel te slecht.

@Sond is fan van het echte Beveren als ik me niet vergis, in Provinciale, niet dat fusiegedrocht (/s) in 1B.
 
@Sond is fan van het echte Beveren als ik me niet vergis, in Provinciale, niet dat fusiegedrocht (/s) in 1B.
Klopt, stamnummer 2300 en dus KSK Beveren.
In 1B speelt gewoon een andere club met de merkrechten op SKB, vandaar dat ze zich zo mogen noemen. En nu zaterdag spelen wij nog eens op de Freethiel, kijk ik wel naar uit :)

In se heb ik niks tegen Lokeren, zelfs niet eens (meer) tegen Waasland maar dat jennen gaat er toch nooit uit gaan... hoeft ook niet imo :)
 
Klopt, stamnummer 2300 en dus KSK Beveren.
In 1B speelt gewoon een andere club met de merkrechten op SKB, vandaar dat ze zich zo mogen noemen. En nu zaterdag spelen wij nog eens op de Freethiel, kijk ik wel naar uit :)

In se heb ik niks tegen Lokeren, zelfs niet eens (meer) tegen Waasland maar dat jennen gaat er toch nooit uit gaan... hoeft ook niet imo :)
Herkenbaar met Lierse K. (De fake) En Lyra-lierse (met 11 overwinningen op rij na trainerswissel)
 
Herkenbaar met Lierse K. (De fake) En Lyra-lierse (met 11 overwinningen op rij na trainerswissel)
Begin er niet over. Het doet na 6 jaar nog altijd pijn. Er zijn 2 clubs met Lierse in hun naam, maar Lierse is dood en leeft enkel nog verder in mijn hoofd en in mijn hart.
 
Begin er niet over. Het doet na 6 jaar nog altijd pijn. Er zijn 2 clubs met Lierse in hun naam, maar Lierse is dood en leeft enkel nog verder in mijn hoofd en in mijn hart.
14 jaar and counting hier :)
Ik heb nu het "geluk" dat ik, zeker door het terug halen van de stamnummer, een redelijk authentiek alternatief heb maar 100% hetzelfde is het toch ook niet zenne. Al heeft provinciaal voetbal zeker zijn voordelen tov nationaal, het gevoel om met duizenden in een echt stadion tegen grote namen te spelen mis ik nog altijd wel een beetje. Maar niet genoeg om naar 1B te gaan zien, dat gun ik ze niet en zal ik ze nooit gunnen.

Vorig jaar, dankzij die samenwerking met RSW, een match mogen spelen op de Freethiel en gewoon 90 minuten met de daver op mijn lijf gestaan. Ik ben al een week lang aan het aftellen naar zaterdag.
 
Dirk Kuyt bij MidMid gehoord; hij is al helemaal vol van zichzelf en van Beerschot zo te merken.

Beerschot is toch echt niet altijd dominant, ploegen graven zich toch niet 100% in tegen hun, de helft van hun kern kan toch zeker niet mee in 1A, en ga zo maar door..
 
Dirk Kuyt bij MidMid gehoord; hij is al helemaal vol van zichzelf en van Beerschot zo te merken.

Beerschot is toch echt niet altijd dominant, ploegen graven zich toch niet 100% in tegen hun, de helft van hun kern kan toch zeker niet mee in 1A, en ga zo maar door..

Een arrogante Nederlander, amai, waar gaan we dat schrijven?!

Dat we niet altijd dominant zijn, betwijfel ik. Zelfs in de 3-0 nederlaag op Lommel waren we de betere ploeg met de beste kansen, de meeste kansen en het meeste balbezit. We hadden enkel de pech dat jullie aan 100% afwerkten en de 1-0 na 2 minuten al op een presenteerblaadje kregen. Al geef ik eerlijk toe dat als jullie niet die 1-0 zo vroeg gemaakt hadden, we misschien niet zo dominant geweest zouden zijn omdat jullie ons lieten komen en dan toesloegen op de counter. Met perfectie.
De matchen dat wij niet de dominante ploeg waren, zijn de uitzondering die de regel bevestigen. We hebben het meeste balbezet en de meeste kansen in bijna elke wedstrijd voor een reden... Maar bon, ieder zijn gedacht natuurlijk, ik moet toegeven dat ik niet verwacht had dat een Lommel-supporter elke Beerschot wedstrijd zou volgen. Blij te horen!
 
De matchen dat wij niet de dominante ploeg waren, zijn de uitzondering die de regel bevestigen. We hebben het meeste balbezet en de meeste kansen in bijna elke wedstrijd voor een reden... Maar bon, ieder zijn gedacht natuurlijk, ik moet toegeven dat ik niet verwacht had dat een Lommel-supporter elke Beerschot wedstrijd zou volgen. Blij te horen!
Uiteraard, in het heetst van de strijd moeten we de concullega's goed in de gaten houden eh ;-).

Balbezit is zo een statistiek die vaak naar voren wordt gehaald, idem bij ons trouwens, die een indicatie is maar eigenlijk toch weinig zegt, kijk maar eens naar de kansen in die wedstrijd tegen ons, dat schept dan weer een ander beeld.

Benieuwd naar de komende wedstrijden, wie kan om met de druk, wie wilt écht, wie gaat in de weg lopen?

Er is alvast een grote rol voor Patro weggelegd als scherprechter, wij mogen al blij zijn als we daar op Paasdag 1 punt gaan meenemen denk ik. Al weten ze daar met een halve Ex-LSK-kern vast wel hoe belangrijk het is voor ons om na al die jaren ellende (+20jr!) eens terug naar eerste te gaan.
 
Terug
Bovenaan