1B Challenger Pro League 2022-2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Binnenkort mogen we in 1B tijdens het WK gaan voetballen. Met wedstrijden vlak voor of na de Rode Duivels of zelfs op de dag van de WK-finale. Om dan de dag na de WK-finale te beginnen aan een winterstop van 1 maand. Echt wie verzint deze onzin?

En dan krijg je nog zo'n kalender, één vrijdagavondmatch (tegen een belofteploeg dan nog) en voor de rest allemaal zaterdagnamiddag of zondagavond. Is het nu echt het doel van de Pro League dat we met zijn alle voor de TV naar wedstrijden in lege stadions gaan kijken?

FefFrwLWYAEwduG

Wat doet Sardella zelfs in 1b? Heeft al 2 seizoenen JPL achter de rug.

Lopen daar meer op hun plaats dan bv een Ishaq of Angulo imo, die dan ook nog eens nauwelijks een meerwaarde blijken meestal.

Wederom genoten van onze ploeg, die weer echt wou voetballen. Een houvast als Anderlecht fan in deze barre tijden.

Ja, hoorde het ook al tijdens de stream en op ons forum werden er ook al opmerkingen over gemaakt. We mogen ons nog maar eens aan een boete verwachten wegens dit soort gezangen. Elke match dezelfde zever met een groep uit-supporters. Continue beledigende-liedjes, met af en toe dan nog eens zo'n belachelijke, racistische liedjes.
Zo moeilijk zou het niet mogen zijn om die op te sporen, we hebben elke uitwedstrijd combi en supportersclubs dienen meereizende supporters te registreren, dusja... Maar goed, men moet het willen natuurlijk. En tegenwoordig mag je zelfs racistische supporters niet schofferen :sarcastic:

Genk dat gewoon even met een volledige ploeg uit de A-kern gaat starten tegen Club NXT, ok dan.

Ik begrijp de paniek wel want degraderen (en het is zowat hun eerste kans om dit te doen nu de A ploeg een dag voor de beloften speelde) kan serieuze negatieve gevolgen hebben, maar dit is toch wel een beetje te veel van het "goede" imo.

Genk dat gewoon even met een volledige ploeg uit de A-kern gaat starten tegen Club NXT, ok dan.

Ik begrijp de paniek wel want degraderen (en het is zowat hun eerste kans om dit te doen nu de A ploeg een dag voor de beloften speelde) kan serieuze negatieve gevolgen hebben, maar dit is toch wel een beetje te veel van het "goede" imo.

Er staat toch letterlijk geen enkele basisspeler van Racing Genk aan de aftrap? Nemeth, Galarza en Castro zijn invallers. De rest doet gewoon helemaal niet mee bij de A-ploeg.
Anderlecht B had gisteren 4 reserve-spelers van de A-ploeg aan de aftrap, die doen het nog "erger" dan.

Er staat toch letterlijk geen enkele basisspeler van Racing Genk aan de aftrap? Nemeth, Galarza en Castro zijn invallers. De rest doet gewoon helemaal niet mee bij de A-ploeg.
Anderlecht B had gisteren 4 reserve-spelers van de A-ploeg aan de aftrap, die doen het nog "erger" dan.

Ik zeg toch ook helemaal niets over basisspelers? Nogal logisch hé, vaste basisspelers mogen helemaal niet mee doen bij de B ploeg. Ik vind het maar vreemd dat je het als club hebt over "wij doen het met heel jonge eigen jeugd i.t.t. anderen" en dan gaat starten met Argentijnen van 6 en 8 miljoen euro. Ma bon, het mag natuurlijk, en nog eens, ik begrijp de paniek wel.

EDIT: en het is natuurlijk vrij genant als het niet eens werkt.

Laatst bewerkt:
In het begin van het seizoen was er verontwaardiging overal omdat Club NXT met veel te dure spelers zou spelen.
In praktijk speelt NXT wel elke keer met een vaste ploeg, integendeel, Nusa, Spilleers en Lynt Audoor die gaan we niet of amper nog zien bij NXT, daar schuiven net spelers door naar de A-ploeg. Sylla heeft zelfs niet eens gespeelt bij NXT. Dat het dan bij de andere beloftenploegen andersom is dat is typisch en hypocriet.

Benieuwd of NXT deze keer wel eens een voorsprong kan vasthouden.

Ik zeg toch ook helemaal niets over basisspelers? Nogal logisch hé, vaste basisspelers mogen helemaal niet mee doen bij de B ploeg. Ik vind het maar vreemd dat je het als club hebt over "wij doen het met heel jonge eigen jeugd i.t.t. anderen" en dan gaat starten met Argentijnen van 6 en 8 miljoen euro. Ma bon, het mag natuurlijk, en nog eens, ik begrijp de paniek wel.

EDIT: en het is natuurlijk vrij genant als het niet eens werkt.

Je opmerking "een volledige A-ploeg" deed anders uitschijnen, maar bon. En tsja, jonge buitenlanders inwerken via de U-23 doen Anderlecht en Brugge ook, ik snap niet waarom daar opmerkingen over gemaakt worden enkel voor Genk maar niet voor de andere clubs. En dat je dan ironisch gaat doen over "wij doen het met heel jonge eigen jeugd" terwijl men dat tot dusver elke match gewoon gedaan heeft, vind ik ook vreemd.

Afin, mij boeit het niet, ik heb hier enkele weken terug ook een discussie gehad met een Lommel-supporter en Anderlecht verdedigd. Ik vind het sneu dat er tussen U-23 supporters onderling ook zo'n feedback komt. Zoals je zegt, ze staan laatst en ze willen niet gelijk degraderen wegens de geleverde kosten (1 miljoen participatie). Wat boeit het dan dat ze een paar invallers van de A-ploeg laten meedoen.

Volgende maand tijdens het WK zullen we zien wat Anderlecht, Club en Standard doen met hun jongere A-kern spelers. Ik denk dat we veel soortgelijke dingen gaan zien.

Je opmerking "een volledige A-ploeg" deed anders uitschijnen, maar bon. En tsja, jonge buitenlanders inwerken via de U-23 doen Anderlecht en Brugge ook, ik snap niet waarom daar opmerkingen over gemaakt worden enkel voor Genk maar niet voor de andere clubs. En dat je dan ironisch gaat doen over "wij doen het met heel jonge eigen jeugd" terwijl men dat tot dusver elke match gewoon gedaan heeft, vind ik ook vreemd.

Afin, mij boeit het niet, ik heb hier enkele weken terug ook een discussie gehad met een Lommel-supporter en Anderlecht verdedigd. Ik vind het sneu dat er tussen U-23 supporters onderling ook zo'n feedback komt. Zoals je zegt, ze staan laatst en ze willen niet gelijk degraderen wegens de geleverde kosten (1 miljoen participatie). Wat boeit het dan dat ze een paar invallers van de A-ploeg laten meedoen.

Volgende maand tijdens het WK zullen we zien wat Anderlecht, Club en Standard doen met hun jongere A-kern spelers. Ik denk dat we veel soortgelijke dingen gaan zien.

Ik ben een Genk fan...
Mij boeit dat echt niets wat die andere ploegen doen, ik ben bezig met Genk. Ik vind de opvallende ommekeer een beetje vreemd, dat is alles. En ja in het algemeen ben ik geen fan van dure buitenlanders die gehaald zijn voor de A ploeg te laten meespelen in 1B. De enige reden dat dat nu gebeurt is omdat ze beseffen dat ze punten nodig hebben want degraderen kan desastreuze gevolgen hebben voor de jeugdwerking. Ik begrijp de paniek, maar vind het jammer dat ze hun principes overboord gooien. Plus, zo makkelijk gaat dat allemaal niet, een paar Argentijnen even inpassen in een ploeg die altijd Nederlands spreekt.

En uw laatste zin zal inderdaad kloppen, ik vind dat dat het streefdoel van beloftenploegen in 1B voorbijstreeft, maar ze weten natuurlijk allemaal dat niet degraderen cruciaal is dus zullen ze inderdaad van dat WK "profiteren".

Ik ben een Genk fan...
Mij boeit dat echt niets wat die andere ploegen doen, ik ben bezig met Genk. Ik vind de opvallende ommekeer een beetje vreemd, dat is alles. En ja in het algemeen ben ik geen fan van dure buitenlanders die gehaald zijn voor de A ploeg te laten meespelen in 1B. De enige reden dat dat nu gebeurt is omdat ze beseffen dat ze punten nodig hebben want degraderen kan desastreuze gevolgen hebben voor de jeugdwerking. Ik begrijp de paniek, maar vind het jammer dat ze hun principes overboord gooien. Plus, zo makkelijk gaat dat allemaal niet, een paar Argentijnen even inpassen in een ploeg die altijd Nederlands spreekt.

Sorry, ik dacht dat je een Anderlecht-fan was. Al eigenlijk altijd gedacht. Daarom dat ik sommige argumenten wat vreemd vond zeker omdat de meeste spelers die nu gestart zijn, quasi altijd starten of meespelen. Bon, met een Genkie ga ik niet over Genk discussieren, al lijk je me wat te kritisch. Deze ploeg lijkt me te onthoofd wegens de interne doorstroming van bepaalde spelers afgelopen zomer en de resultaten vallen tegen, dan kan men inderdaad wat in paniek schieten.

Deze ploeg lijkt me te onthoofd wegens de interne doorstroming van bepaalde spelers afgelopen zomer en de resultaten vallen tegen, dan kan men inderdaad wat in paniek schieten.

Dit klopt natuurlijk volledig. Een probleem van timing zeg maar. Net het jaar voor je in 1B gaan spelen is misschien niet de beste timing om net een topgeneratie te hebben, want daar stromen er automatisch een paar van door naar de A kern (zelfs in de basis) natuurlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan