1B Challenger Pro League 2022-2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eindelijk eens secuur verdedigd + een fantastische Lammens. Scoren was nooit het probleem van deze ploeg, verdedigen wel.
 
Dit klopt natuurlijk volledig. Een probleem van timing zeg maar. Net het jaar voor je in 1B gaan spelen is misschien niet de beste timing om net een topgeneratie te hebben, want daar stromen er automatisch een paar van door naar de A kern (zelfs in de basis) natuurlijk.
Tja, Oyen en El Khannous zijn weg natuurlijk en dat is een hele aderlating. Tel daar nog Taibi en Nemeth (gisteren niet) bij en dat scheelt aanvallend enorm. Godts doet het met momenten top, maar af en toe heeft hij het moeilijk. Diawara maakt zijn goals, maar in het samenspel brengt hij te weinig. John heeft het zelfs heel moeilijk.
 
Genk dat gewoon even met een volledige ploeg uit de A-kern gaat starten tegen Club NXT, ok dan.

Ik begrijp de paniek wel want degraderen (en het is zowat hun eerste kans om dit te doen nu de A ploeg een dag voor de beloften speelde) kan serieuze negatieve gevolgen hebben, maar dit is toch wel een beetje te veel van het "goede" imo.

Beetje relativeren imo. Spelers als Leyssen, Didden, John, Godts, ... zitten wel in de A-kern maar het is niet alsof die al in aanmerking komen voor de basis.
Nu, los daarvan was ik geen fan van wat ze gedaan hebben. En misschien ook "goed" dat het niet gewerkt heeft zodat ze misschien eens werk maken van een min of meer vaste ploeg voor 1B. Want het is (los van afgelopen weekend) een gewissel van jewelste. Automatismen doen altijd goed en die hebben we duidelijk nodig.
 
Beetje relativeren imo. Spelers als Leyssen, Didden, John, Godts, ... zitten wel in de A-kern maar het is niet alsof die al in aanmerking komen voor de basis.
Nu, los daarvan was ik geen fan van wat ze gedaan hebben. En misschien ook "goed" dat het niet gewerkt heeft zodat ze misschien eens werk maken van een min of meer vaste ploeg voor 1B. Want het is (los van afgelopen weekend) een gewissel van jewelste. Automatismen doen altijd goed en die hebben we duidelijk nodig.

Was vorig jaar bij ons ook vaak zo. Toen men bv Amuzu of Ait El Hadj af en toe liet meespelen bij de beloften. Waren die bijna nooit een meerwaarde door dat totaal gebrek aan automatismen. Voetbal is meer dan gewoon wat namen op een veld zetten.
 
Is het nu al duidelijk of de beloftenploegen promotieplayoffs in 1B mogen spelen dit seizoen?
Ik las in de media regelmatig van niet, maar las ook al ergens dat ze volgens de reglementen dit jaar wel gewoon promotieplayoffs mogen spelen (en dat het pas vanaf de format voor volgend jaar is dat ze niet mee mogen doen met de promotieplayoffs) & ik zag nu Veldman ook weer de opmerking "de titel winnen hoeft niet per se" maken. Als die niet voor de titel meedoen zou die dat toch zo niet zeggen?

Zou cool zijn als ze weer 10 stevige matchen erbij krijgen. Ze gaan het niet allemaal maken maar voor Butera, Verbruggen, Agyei & Stassin en zelfs de mindere goden Leoni & Lissens is dit een zeer leerrijk jaar. Zelfs een Sardella & Ait El Hadj hebben hier nog wat aan.
 
Is het nu al duidelijk of de beloftenploegen promotieplayoffs in 1B mogen spelen dit seizoen?
Ik las in de media regelmatig van niet, maar las ook al ergens dat ze volgens de reglementen dit jaar wel gewoon promotieplayoffs mogen spelen (en dat het pas vanaf de format voor volgend jaar is dat ze niet mee mogen doen met de promotieplayoffs) & ik zag nu Veldman ook weer de opmerking "de titel winnen hoeft niet per se" maken. Als die niet voor de titel meedoen zou die dat toch zo niet zeggen?

Zou cool zijn als ze weer 10 stevige matchen erbij krijgen. Ze gaan het niet allemaal maken maar voor Butera, Verbruggen, Agyei & Stassin en zelfs de mindere goden Leoni & Lissens is dit een zeer leerrijk jaar. Zelfs een Sardella & Ait El Hadj hebben hier nog wat aan.

Dit jaar kunnen ze meedoen aan de PO's, maar uiteraard niet promoveren. Desondanks zou de titel winnen als Belofte-ploeg echt wel een slag in het gezicht zijn van alle normale 1B-ploegen. Afin, een afgang eigenlijk.

Volgend jaar kunnen ze niet meer meedoen aan de PO's, maar volgend jaar zijn de PO's maar tussen 3 1B ploegen dus dat is zo'n gemis niet.

Dat gerucht dat ze niet konden meedoen aan de promotieplayoffs is valselijk verspreid geweest.
 
Dit jaar kunnen ze meedoen aan de PO's, maar uiteraard niet promoveren. Desondanks zou de titel winnen als Belofte-ploeg echt wel een slag in het gezicht zijn van alle normale 1B-ploegen. Afin, een afgang eigenlijk.

Volgend jaar kunnen ze niet meer meedoen aan de PO's, maar volgend jaar zijn de PO's maar tussen 3 1B ploegen dus dat is zo'n gemis niet.

Dat gerucht dat ze niet konden meedoen aan de promotieplayoffs is valselijk verspreid geweest.
Zou het op zich al een meerwaarde vinden als ze mee kunnen doen met die eerste 6. Dat gerucht zou een minicompetitie met de beloften en nog 2 kneusjes zijn geweest.

Nu echt de titel pakken zie ik Anderlecht finaal nu ook weer niet doen. Wie een beetje goed presteert wordt doorgeschoven (zoals Duranville en N’diaye al).
 
In het begin van het seizoen was er verontwaardiging overal omdat Club NXT met veel te dure spelers zou spelen.
In praktijk speelt NXT wel elke keer met een vaste ploeg, integendeel, Nusa, Spilleers en Lynt Audoor die gaan we niet of amper nog zien bij NXT, daar schuiven net spelers door naar de A-ploeg. Sylla heeft zelfs niet eens gespeelt bij NXT. Dat het dan bij de andere beloftenploegen andersom is dat is typisch en hypocriet.

Benieuwd of NXT deze keer wel eens een voorsprong kan vasthouden.

Weekske later en Audoor speelt gewoon mee bij NXT.
 
Stassin zit morgen in de selectie van de eerste ploeg dus geen beloftenmatch op Genk voor hem. Vind ik volledig verkeerd, die is helemaal nog niet klaar voor dat niveau maar zo belangrijk voor de U23. Gaat die clown ook nog de competitie in 1b om zeep helpen.
 
Stassin zit morgen in de selectie van de eerste ploeg dus geen beloftenmatch op Genk voor hem. Vind ik volledig verkeerd, die is helemaal nog niet klaar voor dat niveau maar zo belangrijk voor de U23. Gaat die clown ook nog de competitie in 1b om zeep helpen.

Probeert zijn eigen hachje te redden met de uitvlucht dat hij veel jeugdspelers gebruikt/lanceert, zeker.
 
Probeert zijn eigen hachje te redden met de uitvlucht dat hij veel jeugdspelers gebruikt/lanceert, zeker.
Hij weet het niet meer nee. Maar als je het over ‘spelers verbranden’ hebt, een vreselijke term vind ik, dit is dat. Stassin heeft nog zoveel te leren, grote twijfel of dat ooit iets wordt voor het eerste maar zet wel stappen nu. Maar die kan tegen Club toch helemaal niks gaan doen. Laat die gewoon rustig verder werken.
Woensdag gaf Mazzu ook al toe Duranville te veel gebruikt te hebben waardoor hij geblesseerd raakte.
Sommige jongens zijn klaar, maar heus niet iedereen en nu haal je ze uit de ontwikkeling weg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
7 8 9
Reacties
167
Weergaven
9K
D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
199K
Deleted member 14
D
Terug
Bovenaan