1B Challenger Pro League 2022-2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
En je mag heus je mening verkondigen, ik heb nergens gevraagd om te zwijgen.
Lees je eigen bericht nog eens na dan: 😉
Maar hou de hypocrisie voor uzelf.
Ja ik heb na de nodige twijfels opnieuw een abo genomen van mijn club. Ondanks de manier dat deze gerund wordt vanuit het buitenland. Je kan meegaan in het 'moderne' voetbal of het de rug toe keren. Voorlopig blijf ik na 35 jaar mijn club nog trouw (terwijl veel andere dit in Lommel niet meer doen). Als me dat een hypocriet maakt, so be it!
ik heb hier noch zitten ragen over puntenverlies noch zitten huilen over competitievervalsing. Dat deed jij, weet je wel.
En lees mijn bericht meteen ook nog eens na dan. Ik gebruik nergens die extra A-kern spelers van Anderlecht als excuus voor puntenverlies. En zeg zelf dat er in Lommel genoeg dure talenten rondlopen. Ik gebruikte het enkel als voorbeeld dat een ploeg versterken of verzwakken afhankelijk van de kalender van de A-ploeg competitievervalsing is volgens mij.

Vragen om niet te zeuren of om niet hypocriet te wezen, wil niet zeggen dat je moet zwijgen.

Maar bon, let's agree to disagree over alles in deze discussie want die gaat nergens heen.

Dat Lommel zelf 4 spelers geleend heeft van Manchester City en Troyes, haar zusterclubs, die beide clubs tegen de 10 miljoen euro gekost hebben om aan te trekken, is dan waarschijnlijk geen competitievervalsing.

Als er 1 club is die niet moet zeuren over dit soort zaken, is het Lommel wel.
Ok, maar die pendelen niet naar City en Troyes. Het klopt wel een beetje dat het raar is dat sommige de één week in A-kern zitten en dus niet meespelen in 1B maar de andere week dan weer wel. Dat kan wel resultaten beïnvloeden en onrechtstreeks zaken beslissen. Dus ik kan hem wel wat volgen.

Maar soit, dat is nu het systeem dat gekozen is.
Club Nxt op defensief vlak toch maar heel zwak hoor. Waarom zitten die Deense boys niet in de kern overigens?
Te plat zeker?

Laatst bewerkt:
Ok, maar die pendelen niet naar City en Troyes. Het klopt wel een beetje dat het raar is dat sommige de één week in A-kern zitten en dus niet meespelen in 1B maar de andere week dan weer wel. Dat kan wel resultaten beïnvloeden en onrechtstreeks zaken beslissen. Dus ik kan hem wel wat volgen.
Zijn quote was wel iets minder genuanceerd als dit. 'Anderlecht komt blijkbaar met 4 A-kern spelers naar Lommel die er vorige week op Deinze dus niet bij waren. Omdat de A-ploeg vrij is..."

Dat gaat dan om spelers die nog geen of quasi amper minuten gemaakt hebben bij de A-ploeg en op de bank zaten omdat de kern nu eenmaal niet zo breed is. Er wordt dan verwezen naar spelers van 16 en 17 jaar, hen laten doorgroeien is nog altijd de essentie van uw beloftenploeg in 1B te hebben. Als zij dan effectief soms de A-kern halen als ze uitzonderlijk presteren is uiteraard mooi, maar de focus van een Duranville ligt wel op 1B en daar het seizoen volmaken.

Dat je als supporter van Lommel, of een andere ploeg in 1B, niet wilt dat er te pas en te onpas wordt geschoven met spelers die in de basis staan of eerste invaller zijn kan ik wel begrijpen, maar spelers die sporadisch de A-kern halen uit noodzaak dan gaan weren gaat toch nergens over. Anders had geweest als bv. Arnstad of Stroeykens er nu bij gehaald werden om punten te halen, maar daar is absoluut geen sprake van.

@Hans Moleman enig idee wat er met Agyei aan de hand is? De eerste wedstrijd op de bank en gisteren niet eens in de kern. Blessure of eerder transferitis? In het begin van de transferperiode heb ik gehoord/gelezen dat Kompany hem naar Burnley wou halen maar geen idee of daar nu nog wat van aan is.

@Hans Moleman enig idee wat er met Agyei aan de hand is? De eerste wedstrijd op de bank en gisteren niet eens in de kern. Blessure of eerder transferitis? In het begin van de transferperiode heb ik gehoord/gelezen dat Kompany hem naar Burnley wou halen maar geen idee of daar nu nog wat van aan is.
Agyei heeft de dag ervoor bij de U18 meegedaan

Maar soit, dat is nu het systeem dat gekozen is.

Vooral dat laatste. De regels zijn opgesteld, te veel meedoen met de eerste ploeg en je mag niet meer meedoen met 1B. Persoonlijk was ik ook voorstander van een Spaans systeem (vaste kern per half seizoen) ipv een Nederlands maar het is nu zo gekozen dus daarbinnen mag elke club opereren.

Maar dat moet allemaal ook niet overdreven worden. De ploeg was gisteren op David Hubert na - die vorig jaar nog amper meekon bij een degradatieploeg in 1A - gemiddeld 19 jaar oud en had zeer weinig ervaring in het eerste elftal. Als er al een probleem wordt gemaakt van een 16-jarige Duranville die een handvol minuten meespeelde, of de 17-jarige Sadiki die nu pas komt piepen, of een 18-jarige en 20-jarige buitenlander waarvan na 1 match in het eerste elftal geconcludeerd werd dat ze nog niet meekonden en aanpassingstijd nodig hadden, goh ja dan zijn we een beetje aan 't overdrijven. Die 2 laatsten waren trouwens de zwaksten op het veld, zo ongeveer.

En ja de ene match is de andere niet. Als Club zich in december kan kwalificeren voor de 2de ronde van de CL en ze in het weekend spelers laat rusten tegen pakweg Seraing, of Genk wordt in januari 4 weken lang leeggeroofd voor de Africa Cup, of een speler wordt geschorst tegen een ploeg die daar niets mee te maken had voor een overtreding uit een vorige match, of een speler krijgt rust door transferperikelen, of een trainer vindt een bekermatch belangrijker en laat spelers rusten in een competitiematch, of de cameraman van de VAR was nog niet gearriveerd,... dan zijn dat even goed ongelijke wapens voor die tegenstanders dan pakweg satellietclub Lommel dat Brazilianen van 10 miljoen euro van City ter ontwikkeling krijgt.

Minder neuten, meer naar jezelf kijken. Het blijft grotendeels een bende onervaren tieners waar je tegen moet spelen. Maar goed, zo slecht als voorspeld zijn dan precies toch niet dus nu moet er weer ergens anders over geklaagd worden.

Een beetje slachtoffer ook van het systeem zonder echte winger imo. Op links hadden we al Duranville staan, dus is het mss logisch om met Bouchouari een meer verdedigende wingback te zetten. Heel jammer dat Mazzu systeem voor gasten als Duranville en Agyei. Al zullen ze er ook wel van leren natuurlijk. Kindermans zei onlangs nog dat men op Neerpede spelers vaak ook op andere posities laat spelen zodat ze nog meer bagage kunnen opdoen.

Nog niets gehoord over een eventuele transfer behalve Burnley helemaal in het begin van de transfer window.

Jan van den Bergh krijgt rood voor een duwfout tegen Maderner als laatste man. Terecht rood, me dunkt, maar uiteindelijk wel een lichte duwfout.
Bondsparket vroeg 2 schorsingsdagen hiervoor. Beerschot ging in beroep en het Disciplinair Comitee besloot dat 1 effectieve schorsingsdag naar aanleiding van een voorwaardelijke schorsing afgelopen seizoen, en 1 voorwaardelijke schorsingsdag erbovenop, voldoende zijn.
Nu gaat dat zelfde Bondsparket toch weer in beroep en blijft vragen om 2 effectieve schorsingsdagen.

Ben ik de enige die 2 effectieve schorsingsdagen voor deze duw, overdreven vind?

Blijkbaar geen breuk bij Et Taibi (jong Genk) na dat hij in het gras bleef steken met zijn enkel na een tackle. Ik hoop dat het meevalt, want zo een jonge jongen gun je dat niet.

Wel enkel volledig uit de kom, dat gaat vaak gepaard met zwaar geraakte ligamenten hé, kan dus qua afwezigheid minstens even erg zijn als een breuk.

Jan van den Bergh krijgt rood voor een duwfout tegen Maderner als laatste man. Terecht rood, me dunkt, maar uiteindelijk wel een lichte duwfout.
Bondsparket vroeg 2 schorsingsdagen hiervoor. Beerschot ging in beroep en het Disciplinair Comitee besloot dat 1 effectieve schorsingsdag naar aanleiding van een voorwaardelijke schorsing afgelopen seizoen, en 1 voorwaardelijke schorsingsdag erbovenop, voldoende zijn.
Nu gaat dat zelfde Bondsparket toch weer in beroep en blijft vragen om 2 effectieve schorsingsdagen.

Ben ik de enige die 2 effectieve schorsingsdagen voor deze duw, overdreven vind?
Nee ik vind dat ook.
Meer dan 1 speeldag moet je behouden voor echte gevaarlijke overtredingen (tackles enzo), dingen waarbij je de tegenstander kan blesseren of agressief gedrag. Iemand licht afstoppen is vreselijk spelbederf maar daarvoor volstaat de rode kaart en een extra speeldag.

Ah oké geen probleem, het is uiteindelijk ook maar een indicatieve tabel. Zou je dan misschien kunnen verwijzen naar het onderscheid tussen kennelijk een lichte en zware duw volgens the rules of the game?

Ik zou dat kunnen, maar uw toon staat me niet aan meneer! Stuur uw verzoek om verduidelijking maar naar het Disciplinair Comite, zij vonden die strafmaat van 2 effectieve speeldagen schorsing ook te zwaar.

Beerschot krijgt excuses van Refereeing Department: “Het had strafschop moeten zijn tegen Standard”
Twee speeldagen ver in de Challenger Pro League en het Professional Refereeing Department (PRD) heeft zich al moeten excuseren voor een arbritrale fout. Beerschot vroeg verantwoording voor een niet toegekende strafschop tegen de beloften van Standard. Terecht, geeft het PRD toe.

Vrijdag speelde Beerschot in Luik 2-2 gelijk tegen SL16, de beloften van Standard. Bij een 0-0-tussenstand in minuut vijftien wilde Beerschot een strafschop nadat aanvaller Baeten werd aangelopen door Standarddoelman Poitoux in het strafschopgebied. Ref Kevin Debeuckelaere liet begaan.

Beerschot was nochtans overtuigd van zijn gelijk. De Kielse club vroeg achteraf excuses bij het PRD en kreeg die ook: “Op basis van de beelden is het contact met de hand van de doelman duidelijk zichtbaar.” Aangezien er geen VAR is in de tweede klasse kreeg Beerschot geen strafschop. “De beslissing had moeten zijn: strafschop en gele kaart voor Poitoux. We willen ons excuseren voor een foute beslissing op een sleutelmoment in de wedstrijd”, liet het PRD weten aan Beerschot.

Beerschot kaartte aan dat verkeerde beslissingen een rechtstreekse impact hadden op het resultaat. De niet toegekende strafschop gaf het PRD ook toe als een cruciale fout, maar de strafschop die Standard kreeg na een fout van Seydoux in minuut tachtig was wel terecht volgens het PRD. “Door de slechte kwaliteit van de beelden is er geen uitsluitsel of er al dan niet contact was voor het duel voor de bal. In dat geval staat het PRD de beslissing van de scheidsrechter bij.”

And so it begins...

Vandaag voor de eerste keer een match bijwonen van Jong Genk. Ik ben benieuwd, want voor de eerste keer sinds lange tijd nog eens op de zittribune. Ook direct een derby tegen Lommel.

Ik verwacht bij Genk:

Leyssen

Carstensen --- Al Mazyani --- Dierckx --- Rommens

Bangoura

Geussens --- Van den Perre

Kelvin John --- Diawarra --- Godts

Vooral naar Godts kijk ik uit. Echt zo een leuke buitenspeler. Tegen Deinze was hij ook al enorm goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan