Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Moet eerlijk zijn, ben zeer verbaasd over het niveau van de jeugdteams. Al was het niveau in 1B ook wel hoger toen Club NXT twee seizoenen geleden meedeed. En misschien zijn de andere drie teams ook wel wat beter dan Club NXT.
Moet eerlijk zijn, ben zeer verbaasd over het niveau van de jeugdteams. Al was het niveau in 1B ook wel hoger toen Club NXT twee seizoenen geleden meedeed. En misschien zijn de andere drie teams ook wel wat beter dan Club NXT.
Het niveau van de clubs in 1B is geweldig gezakt.
Beerschot heeft geen geld meer en moet uit pure armoede jonge beloftes halen in de hoop dat die ontbolsteren, je hebt geen Union of Westerlo meer. Deinze is al haar sterkste spelers ook kwijt en blijkbaar nog niet adequaat vervangen.
En die jeugdploegen spelen al jarenlang samen natuurlijk, af en toe wat nieuwe spelers maar volgens mij hebben die veelal een vrij constante basisploeg. Goed op mekaar ingespeeld dus, bestaande automatismen.
Standard heeft een punt gestolen op Club NXT Was maar één ploeg die verdiende te winnen.
Ik schat ze kwa sterkte zeker minstes even sterk in als Genk en Anderlecht hoor.
Ik denk gewoon dat het niveau nu gewoon van de andere ploegen huilen met de pet op is.
Bij Eleven Inside deze week hadden ze het ook kort over de U23 van Genk. Die gasten spelen al lang samen en er zit echt wel talent in die ze ook kunnen houden omdat er reële doorstroming is naar de eerste ploeg
Zag er inderdaad echt vies uit. Denk dat hij gewoon in het gras bleef steken, want ik had niet de indruk dat die van Deinze een fout maakte.
Leergeld wel. Spelen weer een goede match en verdienen de voorsprong, maar laten ons pakken op oa een domme stilstaande fase. Maar daarvoor is dit project er
Antwerp stond nu niet echt bekend als een goede beloftenploeg, zelfs gewoon een ronduit slechte. Zullen wel wat extra geïnvesteerd hebben voor dit jaar, maar groeien vergt tijd. Gent daarentegen is wel degelijk.
Genk gaat verliezen in Deinze. Hier gaan ze veel uit leren. Véél beter, maar de tegengoals vallen te makkelijk. Zuurste zal toch vooral die zware blessure van hun verdediger zijn.
Genk gaat verliezen in Deinze. Hier gaan ze veel uit leren. Véél beter, maar de tegengoals vallen te makkelijk. Zuurste zal toch vooral die zware blessure van hun verdediger zijn.
Uiteindelijk is dat leren ook de bedoeling. En het zal niet de laatste keer zijn dat we als betere ploeg verliezen tegen een potige, ervaren ploeg. Ik hoop alleen dat ze dat kunnen relativeren. Want hoe ge het ook draait of keert: Iedereen wil winnen en met "onverdiend verliezen" koop je niet veel.
Uiteindelijk is dat leren ook de bedoeling. En het zal niet de laatste keer zijn dat we als betere ploeg verliezen tegen een potige, ervaren ploeg. Ik hoop alleen dat ze dat kunnen relativeren. Want hoe ge het ook draait of keert: Iedereen wil winnen en met "onverdiend verliezen" koop je niet veel.
Dat zal wel lukken. Die resultaten zijn in principe maar bijkomend hé. Ze verliezen omdat ze het moeilijk hebben op stilstaande fases van de tegenstander, dat was tegen Lierse ook al. Nu wordt het hard afgestraft. Op zich was dit te verwachten dat je daar bij moeite ging hebben als ploegje vol met tieners.
De jonge gasten zijn inderdaad verrassend goed gestart. Maar zoals hier al gezegd is het niveau al enkele jaren aan het dalen sinds er 2 extra ploegen naar 1A stegen en er dat seizoen nog 2 ploegen geen licentie kregen.
En van de profclubs is er eigenlijk geen enkele ploeg die zijn huiswerk al klaar heeft. We zullen begin september zien hoe sterk die nog worden. Maar het lijkt me wel dat de beloftenploegen meer kwaliteit hebben dan Club NXT toen, en de profclubs minder.
Anderzijds zullen de spelers ook hun vruchten plukken van dit profvoetbal, en ongetwijfeld tijdens het seizoen, en de volgende jaren een evolutie doormaken. Dat bewezen veel spelers van Club NXT ook wel vorig seizoen.