1B Challenger Pro League 2022-2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jammer dat RSCA B niet met haar betere jeugdspelers speelt, ik had toch graag zo'n Duranville of Arnstad eens een volledige match in actie gezien. Ik krijg toch ook de indruk dat RSCA B met haar betere jeugdspelers hier ook gewoon zonder problemen van Deinze kan winnen.

Jammer dat RSCA B niet met haar betere jeugdspelers speelt, ik had toch graag zo'n Duranville of Arnstad eens een volledige match in actie gezien. Ik krijg toch ook de indruk dat RSCA B met haar betere jeugdspelers hier ook gewoon zonder problemen van Deinze kan winnen.
Tis kiezen he , zo'ne Arnstad zit gewoon op de lijn 1A 1B
Het zijn echte jonkies tegen venten voort moment

Das de vraag dan, leren die meer uit 5-30 minuten A-elftal of 90 minuten B-efltal mits dit B-elftal effectief tegen een ander A-elftal speelt en niet tegen een ander B-elftal.
Om Arnstad te doen bijtekenen werden er beloftes gemaakt dat hij volwaardig bij de a-kern mocht zijn, geen 1b. Idem voor Stroeykens. Arnstad stak er vorig jaar al bovenuit. Stroeykens eigenlijk niet en zo zie je maar dat niet elke jongere eerst moet uitblinken bij de beloften voor hij klaar kan zijn voor de a-kern. Hij deed het Europees en vandaag echt uitstekend. Is echt klaar om derde spits te zijn imo. Raman zou moeten opkrassen want loopt in de weg.

Vooral voor bv Duranville, AEH of Sardella vind ik het dan jammer. Mazzu nam een ruime kern mee naar STVV, liet hen ondanks de 0-3 in de tribune of niet invallen, en dan hadden ze meer gehad aan deze match.

Soit, zeker 70 minuten stonden we ons mannetje, waren zelfs iets beter, nadien begon het fysiek moeilijker te worden. Maar zeker geen punt gestolen. Wat is dat Deinze waard dit jaar?

Mooie dag alleszins voor Anderlecht want de winst op STVV was ook echt wel goed vond ik. En Fabio Silva is belachelijk goed zeg.

Ik ben de eerste om de onleefbaarheid van 1B te erkennen en hoop dat er een beter evenwicht tussen 1A en 1B kan zijn. Ik denk wel niet dat dat de schuld van de topclubs is en ben er ook wel van overtuigd dat er plaats moet kunnen zijn voor een 4-tal elite-belofteploegen. Maar het format van 1B en het geld ervoor moet beter kunnen dan de laatste 10 jaar, absoluut.
Natuurlijk is daar een (gedeelde) schuld bij de topclubs. Zij wilden hervormingen, waarvoor ze de stemmen van de K11 nodig hadden. En wie was telkens het slachtoffer? 1B!

Nu, de hervorming vanaf volgend is voor het eerst sinds het bestaan van 1B wel vooruitgang.

Kan je trouwens ergens de samenvattingen bekijken? Die van Lommel stond even op YouTube zoals vorig seizoen, maar verdween even later.

Jong Genk pakt effe uit, 4-1 zeg. De wedstrijd niet gezien, maar qua statistieken lijkt het wel in evenwicht te zijn. Gewoon zo een match waarbij alles tegenzit voor Lierse en alles meezit voor Genk?
Desondanks, allesbehalve verwacht.

Uitslag was inderdaad iets of wat overdreven. Maar er zijn toch wel enkele factoren: onzekere Genkse keeper die de tegengoal op zijn kap heeft, maar wel enorm belangrijk is bij 2-1 om het zo te houden. En dan had je (aan beide kanten) enkele moeilijke momenten voor de arbitrage.

De toekomst ziet er goed uit en een Rommens en Bangoura verwacht ik als eersten in de eerste ploeg met een Geusens niet ver volgend. En dat met het verlies van hun toppers Oyen, Nemeth en Bilal samen met de langdurige blessure van Abid.

Beerschot heeft combi aan zijn been met elke uitwedstrijd. Ook op Genk/Anderlecht B, op Virton, op Dender... Slaagt op niks.
(op Union hadden we bv ook combi, heeft niet veel geholpen he)

Lierse die zowel op facebook als email gewoon weigeren te antwoorden op mijn vraag hoe je als supporter tickets kan kopen voor het bezoekersvak.
Nergens info over de fysieke ticketing of telefoonnummer te vinden op hun site :angry:

Zeg, de commentator tijdens de match zei plots dat U-23 teams niet eens kunnen deelnemen aan de promotie eindronde dit seizoen, dat indien ze bij de eerste 6 eindigen ze sowieso de degradatie playoffs moeten spelen (weliswaar met behoud van punten). Dat is iets nieuws voor me.

Voor komend seizoen met maar 4 ploegen in de promotie eindronde, wist ik dat dat niet kon want dat staat zo op de ProLeague website. Maar ik meende me toch te herinneren dat op diezelfde website uitgelegd stond dat ze dit seizoen wel mee konden doen aan de eindronde, maar ze gewoon niet konden promoveren. Helaas is dat artikel verwijderd van de website.

De spelregels op de Belgische voetbalbond-website zijn niet behulpzaam want die schrijven net hetzelfde, voor dit en volgend seizoen (enkel dat als een U-23 team kampioen wordt, hun plaats ingenomen wordt door de volgende ploeg).

Iemand die het jeugdvoetbal volgt en via zijn/haar club die regels heeft meegekregen? @Hans Moleman @Flappy ?

Zeg, de commentator tijdens de match zei plots dat U-23 teams niet eens kunnen deelnemen aan de promotie eindronde dit seizoen, dat indien ze bij de eerste 6 eindigen ze sowieso de degradatie playoffs moeten spelen (weliswaar met behoud van punten). Dat is iets nieuws voor me.

Voor komend seizoen met maar 4 ploegen in de promotie eindronde, wist ik dat dat niet kon want dat staat zo op de ProLeague website. Maar ik meende me toch te herinneren dat op diezelfde website uitgelegd stond dat ze dit seizoen wel mee konden doen aan de eindronde, maar ze gewoon niet konden promoveren. Helaas is dat artikel verwijderd van de website.

De spelregels op de Belgische voetbalbond-website zijn niet behulpzaam want die schrijven net hetzelfde, voor dit en volgend seizoen (enkel dat als een U-23 team kampioen wordt, hun plaats ingenomen wordt door de volgende ploeg).

Iemand die het jeugdvoetbal volgt en via zijn/haar club die regels heeft meegekregen? @Hans Moleman @Flappy ?

Had idd ook al gehoord dat de playoffs downs sowieso 4 beloftenploegen zijn aangevuld met de 2 zwakste a ploegen in 1B.

Leuke wedstrijd tussen rsca en Deinze. Die rechtsachter/midden Simeon Michez van Anderlecht is belachelijk goed. Heb hem even opgezocht. Heeft blijkbaar al voor België en Kameroen International gespeeld. Kan die dan nog steeds kiezen? Is wel blijkbaar al 20 jaar maar springt er voor mij echt bovenuit bij Anderlecht.

Lijkt een grote stap te hebben gezet deze zomer. Viel al in positieve zin op in de voorbereiding. Vorig seizoen vond ik die wel nog heel wisselvallig. Hopelijk valt die blessure wat mee.

Dat klopt.

Integratie U23 teams

De U23-teams worden beschouwd als gewone clubs en kunnen met andere woorden normaal degraderen en promoveren, op voorwaarde dat zij steeds één reeks lager spelen dan hun moederclub. U23-teams kunnen niet promoveren naar de Jupiler Pro League en ook niet deelnemen aan de play-offs van de Tweede Divisie. Indien een U23-team bij de eerste zes zou eindigen, wordt dit team vervangen door de eerstvolgende klassieke club in het algemeen klassement.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan