1B Challenger Pro League 2022-2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag voor de eerste keer een match bijwonen van Jong Genk. Ik ben benieuwd, want voor de eerste keer sinds lange tijd nog eens op de zittribune. Ook direct een derby tegen Lommel.

Vooral naar Godts kijk ik uit. Echt zo een leuke buitenspeler. Tegen Deinze was hij ook al enorm goed.
Eerste helft weer een erg zwak Lommel, maar in de laatste 5 minuten ontsnapt Genk wel aan rood en scoort Lommel uit zijn eerste kans. De tweede helft de wedstrijd goed afgemaakt.

Iemand bij Genk trouwens een verklaring voor die belachelijke bus combi? Je hebt dan al wedstrijden in akelig lege stadions bij die beloftewedstrijden. Krijg je als provinciegenoot nog een bus combi op een vrijdagavond. Dat onze eigen club dit dan ook nog maar pas 2 dagen voor de match bekend maakt helpt natuurlijk ook niet.

Ik vond Jong Genk beter de eerste helft, maar dan valt de 0-1 en dan knapt er iets. Zeker na de 0-2 was het over. Een fysiek sterker Lommel en veel leper.

Toch een vreemde setting bij zo een Beloftematch. Weinig sfeer in vergelijking met bij de eerste ploeg. Mensen willen gewoon voetbal kijken ipv de ploeg vooruit stuwen.

Zwaai ne keer he @Nrt , zou wel een goei matchke moeten zijn.
Ik was niet in mijn element. Heel vreemd om op de zittribune te zitten ipv op de staantribune. Maar wel leuk om die talenten eens te zien.

En toch moeten deze jongens nog veel boterhammen eten in vergelijking met Oyen, El Khannous, Vandevoordt en Nemeth.

Ik wil wel nog een speler in de kijker zetten: Ibrahima Bangoura. Dat is op dit moment de speler die het dichtste bij de A-kern staat. Een pure verdedigende middenvelder. Die is in mei dit jaar aangekomen uit Guinee. Hij is 18 jaar en heel beloftenvol.

Heel sterk in het duel en hij recupereert heel veel ballen. Het enige minpunt: hij had nogal redelijk veel onzuivere passes in de eerste helft. Als hij daar aan kan werken kan het een topper worden. Maar hij was echt heel sterk tegen die volwassen venten.

Nu, ik ben een heel grote liefhebber van jeugdvoetbal en dus kan ik niet altijd heel realistisch inschatten wie iets kan zijn voor eerste klasse. Godts was de afgelopen twee matchen heel sterk en ook tegen Lommel liet hij een paar keer zijn klasse zien. Laat hem maar een jaar in 1B meedraaien.

Voor de rest dacht ik dat Rommens en Geussens wel iets zouden zijn voor de eerste ploeg, maar het is nog niet dat ze er echt bovenuit steken in 1B. En dat is wel het mooie aan die beloftenteams in 1B. Ze kunnen leren.

Ik wil wel nog een speler in de kijker zetten: Ibrahima Bangoura. Dat is op dit moment de speler die het dichtste bij de A-kern staat. Een pure verdedigende middenvelder. Die is in mei dit jaar aangekomen uit Guinee. Hij is 18 jaar en heel beloftenvol.

Heel sterk in het duel en hij recupereert heel veel ballen. Het enige minpunt: hij had nogal redelijk veel onzuivere passes in de eerste helft. Als hij daar aan kan werken kan het een topper worden. Maar hij was echt heel sterk tegen die volwassen venten.

Nu, ik ben een heel grote liefhebber van jeugdvoetbal en dus kan ik niet altijd heel realistisch inschatten wie iets kan zijn voor eerste klasse. Godts was de afgelopen twee matchen heel sterk en ook tegen Lommel liet hij een paar keer zijn klasse zien. Laat hem maar een jaar in 1B meedraaien.

Voor de rest dacht ik dat Rommens en Geussens wel iets zouden zijn voor de eerste ploeg, maar het is nog niet dat ze er echt bovenuit steken in 1B. En dat is wel het mooie aan die beloftenteams in 1B. Ze kunnen leren.
Wat vind je van Et Taïbi?

Rommens gaat sowieso een absolute publiekslieveling worden. En ook in Dierckx zie ik wel wat op redelijk korte termijn. Na dit seizoen McKenzie wegdoen met Didden en Dierckx als backups voor Sadick en Cuesta.

RSCA futures echt wel leuk om bezig te zien. Had al gerust 2-0 kunnen staan.
Goaltje van Ait El Hadj zal hem deugd gedaan hebben.

Zullen daarom niet altijd winnen, maar tonen voorlopig leuker spel dan de a ploeg.

Ah oké geen probleem, het is uiteindelijk ook maar een indicatieve tabel. Zou je dan misschien kunnen verwijzen naar het onderscheid tussen kennelijk een lichte en zware duw volgens the rules of the game?

Eindelijk de tijd gevonden om die indicatieve tabel te raadplegen. Voor het Amateurvoetbal maakt men daar effectief onderscheid tussen lichte duws en andere overtredingen. Voor het Profvoetbal natuurlijk niet.

Voor het profvoetbal zijn er in deze dus 2 mogelijkheden om deze lichte duw te interpreteren:

Overtreding 1: Een doelpunt/doelkans verhinderen -> Uitsluiting voldoende t/m 2 wedstrijden schorsing.
Overtreding 3: Fysiek wangedrag (als voorbeelden: duw, trap, slag, kopstoot) -> 2 t/m 8 wedstrijden schorsing.

Mijn insziens is overtreding 1 hier van toepassing omdat we niet spreken over fysiek wangedrag, de beelden tonen duidelijk licht contact zonder intentie tot kwetsen (wat de interpretatie is voor fysiek wangedrag). Ook omdat de Disciplinaire Comissie akkoord ging met 1 speeldag schorsing, wat geen strafmaat is voor Overtreding 3.

Ik vind het dus zeer irritant dat men bij de Bond actief probeert Beerschot en Jan vd Bergh de zwaarste straf aan te smeren voor waarschijnlijk het lichtste contact dat leidde tot een rode kaart, van de afgelopen weken. En waarin ze dus gisteren geslaagd zijn.

Weinig spelers bij NXT waar ze iets in zien als spits plus wilden ook ervaring in de ploeg. Hoopten ze daar dus in te vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan