CANVAS Zonder Afspraak

808 State

Well-known member
Afgelopen week eens gekeken naar Zonder Afspraak over een Turkse kapper die zanger wil worden. Hoe slecht is dit zeg? Slecht acteerwerk, vol clichés.
 
Ik vond het ook wel leuk. Niet te serieus nemen en beetje lachen met de stereotypen en de clichés.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Ondertussen al enkele afleveringen ver en heb toch ook al paar keer moeten lachen. Tom Vermeir is toch schitterend en Dino is toch ook een komiek figuur.
 
Vind de reeks ook wel ok. Maar vooral de Turkse acteurs en hun dialogen soms wel een beetje raar. Ik vermoed dat dat iets cultureels zal zijn. Die Turkse films in de Kinepolis zien er voor mij ook verschrikkelijk uit, maar worden wel druk bezocht.
 
Vind de reeks ook wel ok. Maar vooral de Turkse acteurs en hun dialogen soms wel een beetje raar. Ik vermoed dat dat iets cultureels zal zijn. Die Turkse films in de Kinepolis zien er voor mij ook verschrikkelijk uit, maar worden wel druk bezocht.
Als je het volledig geloofwaardig wil maken, dan zouden ze gewoon Turks moeten spreken 'onder elkaar', ook al wonen ze in Gent.

Op dat gebied was de taalproblematiek in 'Grond' wel wat beter aangepakt.

Tom Vermeir zet wel een leuk Oost-Vlaams accent neer met zijn 'joegne' stopwoord er af en toe tussen.
 
Als je het volledig geloofwaardig wil maken, dan zouden ze gewoon Turks moeten spreken 'onder elkaar', ook al wonen ze in Gent.

Op dat gebied was de taalproblematiek in 'Grond' wel wat beter aangepakt.

Tom Vermeir zet wel een leuk Oost-Vlaams accent neer met zijn 'joegne' stopwoord er af en toe tussen.
Jammer genoeg waar, hoe leuk ik het ook vind dat bepaalde personages echt met een Gents accent praten.
 
Als je het volledig geloofwaardig wil maken, dan zouden ze gewoon Turks moeten spreken 'onder elkaar', ook al wonen ze in Gent.

Op dat gebied was de taalproblematiek in 'Grond' wel wat beter aangepakt.

Anderzijds zit je met een mix van mensen met Marokkaanse roots , Vlaamse roots en Turkse roots, dus dan is het niet onlogisch dat men in het Nederlands praat met elkaar.
 
Anderzijds zit je met een mix van mensen met Marokkaanse roots , Vlaamse roots en Turkse roots, dus dan is het niet onlogisch dat men in het Nederlands praat met elkaar.
Ik ben zeer weinig vertrouwd met de Turkse gemeenschap, maar is dat daar gebruikelijk dat een familie/gezin bestaat uit mensen van die verschillende roots?
 
Ik ben zeer weinig vertrouwd met de Turkse gemeenschap, maar is dat daar gebruikelijk dat een familie/gezin bestaat uit mensen van die verschillende roots?
Misschien niet zo gebruikelijk. Evenveel zoals een Turkse partner in een Vlaams gezin terecht komt?
Maar voor de reeks rechtvaardigt het dan wel weer het gebruik van het Nederlands, zoals hierboven aangehaald.

Om één of andere reden deed het personage van Ceren mij soms aan Julie Vermeire denken... 🤔
 
Dit was toch goed lachen vond ik. Geen hoge verwachtingen maar toen het toevallig op stond vond ik het dik oké.
Die scene dat ze tegen de vader vertellen dat de trouw niet doorgaat. man man.
 
Eindelijk uitgekeken.
Toch een plezante reeks uiteindelijk. Af en toe, vooral in het begin, een beetje een rare scene.
Maar zaten toch nog veel geestige situaties in.
 
Heb het dankzij deze thread gisteren een kans gegeven en vandaag de laatste aflevering er reeds doorgejaagd.
Vond het een fantastisch tussendoortje, afleveringen niet te lang, grappig.... Hopelijk komt er meer van dit!
 
Terug
Bovenaan