Regisseur van de maand Darren Aronofsky

Beetje vreemde openbaring, zeker als je daarmee ineens ook plots films afschrijft die je daarvoor wel gewoon goed vond, maar ok :p
Requiem is wel al 20 jaar geleden dat ik die gezien heb, dus ik ben eigenlijk wel toe aan een rewatch, ik weet alleszins nog dat ik die TOEN wel zeer goed vond.
Ik heb nog niet alles gezien (ik moet zelfs Black Swan nog zien), maar de enige die ik echt pretentieuze brol vond was The Fountain.
Goh ja dat vind ik niet zo bijzonder tbh. Toen ik naar Black Swan ging kijken, was ik als filmkijker (en als persoon) enorm veranderd sinds de vorige Aronofsky, wat The Wrestler was iirc. Ik begon me ergeren aan zaken waar ik voordien gewoonweg niet op lette, en in het geval van Aronofsky waren dat nu eenmaal zijn meest opvallende trademarks als regisseur, en als ik die vroege films in mijn hoofd afspeel, dan merk ik ze ook daar op. Vandaar dat ik die ook "afschrijf". Maar ik heb ze niet herbekeken sinds die ene openbaring. Dus het zou wel kunnen dat daar toch nog iets in schuilt waardoor ik Requiem of The Fountain of whatever dan toch zou apprecieren. Maar het is Aronofsky en die kerel is (for better or worse) niet in staat om iets subtiel te doen, dus vandaar dat ik die moeite niet wil doen. Plus, ik vond die films vroeger wel echt goed en ik wil ook graag die nostalgie wat gaaf houden.
 
Terug
Bovenaan