Ziekte van Crohn en Colitis Ulcerosa

Beraldo

Member
Zijn er mensen met deze een darmziekte? Ik heb nu al bijna twee jaar de ziekte van Crohn en ondertussen in remissie. Binnenkort ook weer een coloscopie. Met de medicatie die ik nu heb is alles we redelijk goed onder controle. Ik ben benieuwd of er nog leden zijn die hier jammer genoeg mee te maken hebben.
 
Er zijn voor zover ik weet wel een aantal mensen hier op het forum. Ikzelf ben in 2010 gediagnosticeerd met UC maar na een recente opstoot is die diagnose aangepast naar Crohn (het beeld is nog altijd niet 100% duidelijk maar het kind moet een naam krijgen zeker). Indertijd heeft het twee jaar geduurd eer ik in remissie geraakte dus dat was (ook letterlijk) een kakperiode. Ik ben daarna lang behoorlijk goed geweest alleen is de vermoeidheid een constante gebleven. Dat is ook hetgene wat na mijn laatste opstoot het meeste effect blijft hebben op mijn leven. Ik hoop daar nog wel verbetering te kunnen boeken.
 
Er zijn voor zover ik weet wel een aantal mensen hier op het forum. Ikzelf ben in 2010 gediagnosticeerd met UC maar na een recente opstoot is die diagnose aangepast naar Crohn (het beeld is nog altijd niet 100% duidelijk maar het kind moet een naam krijgen zeker). Indertijd heeft het twee jaar geduurd eer ik in remissie geraakte dus dat was (ook letterlijk) een kakperiode. Ik ben daarna lang behoorlijk goed geweest alleen is de vermoeidheid een constante gebleven. Dat is ook hetgene wat na mijn laatste opstoot het meeste effect blijft hebben op mijn leven. Ik hoop daar nog wel verbetering te kunnen boeken.

De vermoeidheid is met momenten inderdaad echt erg. Zo erg dat het wel effect heeft op mijn dagelijkse leven. Maar toch probeer ik nog regelmatig te sporten en dergelijke om bezig te blijven.
 
Chron hier sinds men 18 (ondertussen 31). “Gelukkig” een iets minder erge variant. Opstoten worden praktisch altijd getriggered door stress of vettig eten.

Wat enorm veel heeft geholpen is een gezonde levenstijl qua voeding + sport om alles grotendeels onder controle te houden. 1x om de zoveel maand eet ik wel eens iets vettig en neem ik de krampen nadien wel bij.
 
Terug
Bovenaan