WK Wielrennen 2022 (Wollongong, Australië)

We hebben bij de mannen wel meer troefkaarten in een gelijkaardige situatie. In een gelijkaardig groepje heb je bij de mannen waarschijnlijk 2 en misschien zelfs 3 pionnen mee. Dus zal er iemand op het wiel zitten
Persoonlijk heb ik steeds minder en minder vertrouwen in het feit dat Stuyven nog mee zal zijn in de diepe finale.
Volgens mij zullen enkele onze twee kopmannen in het beste geval nog mee zijn. Ik geloof ook niet in een scenario waar Remco vroeg in de finale zal gaan en er een solo zal proberen uitpersen.

Het zal vooral kijken worden wat de andere ploegen gaan doen, hoe hard zij de koers gaan maken. De tactiek van Nederland lijkt me vrij duidelijk, overal mee zijn maar nergens de koers maken buiten de finale.

Het meest onbegrijpelijke is dat die 5 zo slecht samen werken en niet wegblijven. Je rijdt de voorlaatste ronde weg en laat je inlopen, en doet dat in de laatste rond nog eens over. Het is niet alsof die 2e groep zo geweldig samenwerkte.

Zonder Moolman blijven ze weg volgens mij. Dat was duidelijk de stoorzender daar.

Groepje van 5 op een wk is 2 man te veel he… dat is nog nooit succesvol geweest… bij iedere kopbeurt denken ze, dit is de inspanning die mij straks een medaille kost…
Die gedachtegang heb ik dus nooit gesnapt. Ja, je hebt twee mensen die buiten de medailles vallen en er kan er maar één winnen, maar je hebt toch altijd meer kans in die groep van 5 dan als je die achtervolgers laat terugkomen? En al zeker als daar juist de snellere vrouwen inzitten.

Ik zou het nog iet of wat meer kunnen begrijpen als bv. een Kopecky mee in die kopgroep zat, maar in dit geval waren het toch allemaal vrouwen met ongeveer een gelijkaardige sprint. Dan kan ik maar niet snappen dat je gaat linkenballen in zo'n situatie.

Ik ben benieuwd of Van Aert morgen zal kunnen volgen op de laatste klim, met de vorm van de TDF normaal wel maar in Canada leek hij toch tekort te komen.

Is er iemand die de timetable al gevonden heeft? Kzou willen inschatten wanneer ik mijn wekker moet zetten om toch anderhalf uur koers te kunnen zien.

+1

Toen ze naar die groep springen en Annemiek een gaatje moest laten zei ik tegen mijn vriendin “nu moeten ze vol rijden, Annemiek mag niet meer terugkomen”, 3s later lanceert ze zich en dan reageert niemand.
Dan ben je gewoon geklopt in het kwadraat.

En dat met een gebroken elleboog. Waar stemmen opgingen of ze überhaupt wel zou mogen starten naar veiligheid toe.
Wat een renster die Annemiek, maar hoe alle vrouwen zich zo al heel het jaar door haar laten rollen is ongelooflijk.
39jaar eh jongens, 39jaar en een gebroken elleboog.
Mooie en verdiende winst maar die elleboog zal toch niet zo erg geweest zijn.. anders doe je dit niet.

Ik ben benieuwd of Van Aert morgen zal kunnen volgen op de laatste klim, met de vorm van de TDF normaal wel maar in Canada leek hij toch tekort te komen.
Montréal' klim is langer dan de deze. Mt. Pleasant is dan nog eens in trapjes.

Totnutoe mogen we niet klagen met het WK van de Belgen.
Jammer voor Kopecky, maar het is natuurlijk wel AVV.
Vier dames in de top-20 bij de junioren. Niet slecht en Moors is nog maar 16j. Bij Jooris mogen we misschien wat gaan dromen.
Justine Ghekiere is amper twee jaar aan het fietsen.
Vorig jaar zaten ze te zagen dat er geen toekomst zit bij de vrouwen. Dit lijkt me toch anders.
We mogen hoop koesteren.

Jaja jongens, toch al zenuwen voor straks. Minder dan een top 3 voor de Belgen is gefaald, al heb ik schrik voor een VDP. Minder jaar gehad en de WK-titel is ultieme revanche.

Persoonlijk heb ik steeds minder en minder vertrouwen in het feit dat Stuyven nog mee zal zijn in de diepe finale.
Volgens mij zullen enkele onze twee kopmannen in het beste geval nog mee zijn. Ik geloof ook niet in een scenario waar Remco vroeg in de finale zal gaan en er een solo zal proberen uitpersen.

Het zal vooral kijken worden wat de andere ploegen gaan doen, hoe hard zij de koers gaan maken. De tactiek van Nederland lijkt me vrij duidelijk, overal mee zijn maar nergens de koers maken buiten de finale.
In principe is Quinten Hermans de 3e man in de selectie, niet Stuyven

In principe is Quinten Hermans de 3e man in de selectie, niet Stuyven
Wie heeft dat gezegd? (serieuze vraag). Want ergens vind ik het wel raar dat hij de mixed relay heeft moeten rijden dan.

Stuyven zijn Canada luik was niet fameus als ik me goed herinner. Ik verwacht hem precies niet meer in de laatste ronde. Misschien kan hij beter werk verrichten op 40-50 km van de meet.

Hopelijk vindt Hermans zijn benen terug van LBL, maar dat valt af te wachten. Wel nog podium in Hamburg o.a.

Jaja jongens, toch al zenuwen voor straks. Minder dan een top 3 voor de Belgen is gefaald, al heb ik schrik voor een VDP. Minder jaar gehad en de WK-titel is ultieme revanche.
Minder jaar :laugh:

3de in San Remo, winst in DDV en de Ronde, 4de in AGR, ritzege in de Giro

Idd minder jaar zeg :laugh:

Minder jaar :laugh:

3de in San Remo, winst in DDV en de Ronde, 4de in AGR, ritzege in de Giro

Idd minder jaar zeg :laugh:

Je bent maar zo goed als je laatste koers.

Minder jaar is niet echt het juiste woord, maar heeft wel een moeilijk jaar gehad. MSR was pas zijn eerste wedstrijd van het seizoen door een moeilijke winter. Opgeven in de Tour was ook niet het scenario dat hij en zijn ploeg in gedachten had.

Maar op het einde van de rit komt het natuurlijk op winnen en voor de groten op het winnen van monumenten en daar is hij toch maar weer glansrijk in geslaagd en dus is zijn seizoen ook geslaagd.

Voor een VDP is 1 monument winnen en geen WK worden een minder jaar! :unsure:

Ik denk dat het geen geheim is dat hij geen super jaar gehad heeft. Pas laat in koers gekomen en gekampt met enkele lichaamelijke en vormproblemen. Het heeft niet altijd gedraaid zoals hij wou natuurlijk.

Terug
Bovenaan